Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Har købt en Panasonic 42'' plasma TXP42C10Y HD ready med mpeg4, 100 Hz og jeg har yousee fuld pakke via kabel !

TV'et er meget flot i billedet og god menu m.m SUPER tv - Det har bare virket upåklageligt i de sidste 4 måneder, men nu har den inden for 1 måned været mærkelig flere gange - af og til er nogle programmer pist væk fra kanallisten, dvs. hvis man klikker frem springer den over nogle kanaler (numre) og nogle kanaler er flyttet til andet program nummer, andre er helt væk og man skal klikke på autosøgning af alle kanalker igen og så til at bytte rundt på dem så de er hvor jeg vil have dem (dr1 på 1'eren, tv2 på 2'eren osv) Ydermere har vi prøvet een gang (heldigvis kun den ene endnu) hvor vi tændte tv'et og der stod bare ingen dvb-c kanaler fundet, og vi skulle til at søge/installere alle kanaler på ny´!

Jeg har også købt en Harddisk optager dog kun mpeg2, som er alletiders og den har der aldrig været problemer med vedr. kanaler og kanalliste !

Tror ikke det er tv'et da min ven bor i samme by dog nogle km væk og har også købt en Panasonic bare nyere model og til 3000 kr mere i full HD - han har prøvet det samme + 1 gang det med at ingen dvb-c er fundet og man skal trykke OK og indstille/finde alle kanaler igen !

Kan det være en indstilling eller ?? Og hvilken mon ?

Har andre samme problem ??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der har været en del rapporter om problemer med DVB-C på Panasonic og så Yousee. Så vidt jeg ved, så er der pt. ikke nogen løsning på problemet.
Af julemanden
Okay, hvor har du læst dette (evt links) og stadig er der andre der ved mere og kan hjælpe - andre der evt har prøvet det samme, så jeg ved det ikke er mit tv den er gal med !
Senest rettet af julemanden 31. maj 2010, 23:29, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af koenigs
Prøv at skifte til dansk - svensk eller finsk som land og foretag derefter ny kanalsøgning.

Det virkede for mig, Dansk var det eneste land hvor jeg fik samtlige DVB-C kanaler frem.

Ude ved svigermor skulle den stå på svensk for at få alle kanalerne frem og hjemme ved fatter, skulle den sørme stå på finsk.

Underligt, men sandt.
Af julemanden
har sat den fra starten til svensk som land - dansk i menusprog - og yousee er min by, som begge dele stod på bonnen man skulle - og det har jo virket i 4 måender uden bøvl ??? Og alle programmer er der efter en ny kanaliste opdatering , men 10 ud af de 54 kanaler ligger ikke der de skal, de rykker op til nummer 1000 elign. så skal man til at flytte dem tilbage !
Af igel
julemanden skrev:Okay, hvor har du læst dette (evt links) og stadig er der andre der ved mere og kan hjælpe - andre der evt har prøvet det samme, så jeg ved det ikke er mit tv den er gal med !
Hej

Emnet har bl.a. været omtalt i dette link:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=16275

- Her er der tale om LG-fjernsyn.

Nu er jeg ved at tro, at det er YouSee, der er problemet. Jeg var ved at være bange for, at det var LG, som var problemet. Som jeg skrev i ovennævnte tråd, så har vi ikke haft nogle problemer i 2-3 uger nu og håber ikke, at YouSee begynder at rode med kanalerne igen i vores område (Syd for Århus).

Mvh
Igel