Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Obersthakkeboef
#40327
Et spørgsmål omkring lyden og PX80:

På mit gamle TV har jeg sådan en indgang, der er magen til den, man finder i MP3 afspillere, iPods osv - således at man kan sætte høretelefoner i TVet, hvis man ønsker. (hedder det et jackstick?) Derfor har jeg for længe siden købt et kabel, så jeg kunne forbinde mit stereoanlæg med TVets 'mp3afspillerindgang' ;) - og det har givet mig rigtig fin lyd.

Findes samme indgang på PX80? (hvis I ved hvad det er jeg taler om...)

Og hvis den gør, ville det da være en fordel at forbinde min PS3 med TVet via et DVI kabel, således at jeg kun får billede, men ikke lyd, ud gennem TVet? Altså at vælge DVI frem for HDMI, for at undgå at der kommer lyd ud af TVet?:P
Af Parappa
#40328
Denne her post, kan måske være på afveje, men da det er til selvsamme tv, som tråden drejer sig om, prøver jeg alligevel lykken. Vil ha' en matchende dvd afspiller og har kigget på dvds-54 og dvds511, men kan ikke umiddelbart se hvad forskellen er... Og kan heller ikke finde ud af, om nogle af disse to har optisk lydudgang, da jeg også skal bruge det. Har kigget på produkt-arkene, men kan ikke umiddelbart se det..
Af NoNameDesigndk
#40339
Obersthakkeboef skrev:Et spørgsmål omkring lyden og PX80:

På mit gamle TV har jeg sådan en indgang, der er magen til den, man finder i MP3 afspillere, iPods osv - således at man kan sætte høretelefoner i TVet, hvis man ønsker. (hedder det et jackstick?) Derfor har jeg for længe siden købt et kabel, så jeg kunne forbinde mit stereoanlæg med TVets 'mp3afspillerindgang' ;) - og det har givet mig rigtig fin lyd.

Findes samme indgang på PX80? (hvis I ved hvad det er jeg taler om...)

Og hvis den gør, ville det da være en fordel at forbinde min PS3 med TVet via et DVI kabel, således at jeg kun får billede, men ikke lyd, ud gennem TVet? Altså at vælge DVI frem for HDMI, for at undgå at der kommer lyd ud af TVet?:P
Der findes udgang til hovedtelefoner (eller hvad man kalder det.) men jeg ville nok ikke foreslå dig at bruge denne udgang, for på px80 er den i fronten, så du skal have klappen op hver gang du vil bruge stereoanlæget. brug i stedet de "rød-hvide" stik bagpå.. phono stik hedder de vist.. en sådan indgang har dit stereoanlæg også hvis det er et ordentligt et ;) Hvad det med hdmi/dvi osv ang. hvis du kun kører billedet op i fjernsynet, hvordan vil du så pille lyd ud af tv'et ? (ergo brug HDMI !)

og ja den her tråd er på afveje.. tilbage til topic.. god test Rasmus ;)
Af Obersthakkeboef
#40341
Jaja, undskyld for OT.

Der er slet ikke DVI indgang på PS3en, så problemet er vel løst O_O
Af NoNameDesigndk
#40357
Obersthakkeboef skrev:Jaja, undskyld for OT.

Der er slet ikke DVI indgang på PS3en, så problemet er vel løst O_O
Nej, og det er der som regel heller ikke på fjernsyn ;) Men en HDMI -> DVI konverter kan gøre meget ved dette ;)
Af Stigart
#40358
Ja, hvordan kombinerer man evt HDMI og overførsel af lyd til anlæg?
Af NoNameDesigndk
#40368
HDMI Switching i dit anlæg ville være at foretrække i en sådan situation.. ellers kommer det jo an på hvilke indgange dit anlæg har.. (off topic igen :S )
Af Juice?
#40412
Jeg har tidligere i denne tråd spurgt om ophæng til px80'eren
kom frem(med Rasmus' hjælp) til en ionic flexo http://www.geco.dk/group.asp?group=52&sub=0

men kunne godt tænke mig at vide om det så skal være XL modellen eller ikke ?(køber px80 37")

der står ikke hvor mange tommer de to forskellige er til :s
Senest rettet af Juice? 2. jul 2008, 19:45, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#40413
... det var nu Rasmus der foreslog det beslag ;)
Af simi
#40414
Jeg afspiller musik gennem Apple's front row, men vil ikke have noget burn-in eller retension.
Har skærmen en slags video-mute eller, auto-dim, eller ja... I forstår. En måde hvorpå skærmen slår fra af sig selv?

Min løsning p.t. er at computeren slår skærmen fra efter et par minutter, men så står der stadig 'HDMI1' i hjørnet på den blanke skærm.
Af Juice?
#40417
nå ok så - har rettet xD
Af kasper_j
#40422
simi skrev:Jeg afspiller musik gennem Apple's front row, men vil ikke have noget burn-in eller retension.
Har skærmen en slags video-mute eller, auto-dim, eller ja... I forstår. En måde hvorpå skærmen slår fra af sig selv?

Min løsning p.t. er at computeren slår skærmen fra efter et par minutter, men så står der stadig 'HDMI1' i hjørnet på den blanke skærm.
Måske en screensaver fra computeren, istedet for at slå signalet fra?
Af shipit
#40499
Jeg har egentlig et blandet spørgsmål, men for ikke at spamme forummet til spørger jeg bare her :)

Jeg står lidt i mellem et svært valg.. Denne lækre skærm eller PZ80. Bliver en 42''. Den skal købes hos www.ccproshop.dk, hvor PX80'eren står til 8500, mens PZ80 står til 12000.

Den største forskel er jo opløsningen. 1920x1080 vs. 1024x768. Og som jeg har læst mig frem til at Full HD kun brugeligt, ved PS3,BluRay og pc-tilslutning.

PS3 kommer jeg aldrig til at bruge og BluRay vil ikke sige mig noget, før end jeg alligevel skal skifte tv, om en god portion år. Mht. pc-tilslutningen ville det da helt sikkert være lækkert at kunne koble pc'en til, og se film, spille spil osv., men kan virkelig ikke finde ud af om det er de 3500kr værd. Spiller også en del onlinepoker, og det kunne det jo være lækkert at kunne smide det op i høj opløsning med mange åbne borde. Men igen.. 3500kr mere??

Er der nogle som kan fortælle mig, om der er flere ting jeg skal tage in mente? Hurtig rådgivning ville være lækkert, for skal have bestilt den idag, torsdag, så de kan nå at levere inden weekenden hehe :D:D
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12