Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
Jørgensen skrev:
Mons skrev:@Yakken
Det kan godt være du kan overbevise dig selv om at BV10 er blevet vurderet ud fra de samme kriterier som alle andre, men faktum er at Flatpanels altid har tildelt topanbefalingsaward på baggrund af billedkvalitet i forhold til prisen!
I testen af BV10 bliver der imidlertid lagt forholdsmæssigt alt for meget vægt på byggekvalitet - og ja, design..:
B&O BV10-40 tildeles en Top-anbefalings Award for helheden i produktet; vurderet ud fra kriterierne billede, lyd og forstærker, design/materiale, møbeleffekten og kvaliteten.
Hvis ikke det er en ændring af bedømmelseskriterierne, så ved jeg ikke hvad er..!!

Og jo - det er et metodebrud, at ændre på de kriterier skærmen er bedømt ud fra!!

At jeg sammenlignede med KURO var for at vise at selv ved sammenligning med jeres reference var der en uforholdsmæssig stor margen i prisen op til BV10.

Så jeg står fuldt og fast ved at tildelelsen af en topanbefalingsaward er et troværdighedsbrud!

Bare ærgerligt at I ikke selv kan se der er et misforhold - eller ikke vil indrømme det.. ::l
Det der udmærker sig ved BeoVision 10 når jeg har kigget på det er netop allround billedkvaliteten altså uanset set valg af kilde, så er billedekvaliteten lige god, og dermed gør det produktet værdig til titlen som topanbefalingsaward.
Hvis du kigger på samtlige øvrige producenter, så er der fokus individuelt på forskellige kilder, ingen, og jeg mener ingen har fokus at alle kilder skal være i top. Nogen har HD som topprioritet andre har digitale kilder, og få har idag fokus på det analoge signal.
Men B&O formår med deres billedteknologi og lange udvikling at brede det ud til alle kilder, det gør produktet en hel del dyrere. Og ved at vælge specilet udvalgte panaler fra Samsung, kan de altså bygge produkter i en helt anden kvalitet. Og som er fair til prisen. Husk netop at dette TV er en komplet løsning. Hvor vi med Pioneer skal sammenligne med deres KRP modeller. Dem der sammenligner med Pioneers panik line-up 5090 serien og 6090 er godt nok nedværdigende for Pioneer, de har intet med Pioneer at gøre, de er en kvalitet langt under. Så hold sammenligningen på samme niveau.
Og du er nødt til at tage helhedsløsningen med, og med den indbyggede højttaler og høje lydkvalitet, samt digital surround modul, så har du en topanbefalingsaward kandidat stående.
B&O er kongen indenfor LCD, og kom nu videre fra Pioneer, de klarede sig ikke videre, men måtte kæmpe med deres pixelfejl og og indbrændinger, som var en af årsagerne til deres alt for tidlige død.
Det var da en værre gang vrøvl. Det er jo netop Pio5090/6090, som er reference-tv her på sitet, - og som Rasmus Larsen understreger stadig ligger 1 tit 2 niveauer over B&O i rå billedkvalitet .Og Pioneer "døde" mig bekendt pga forkert forretnings-strategi, hvor de bla solgte produkterne for billigt. Den fejl begår B&O i sandhed ikke ;;) ! !
Af Egeberg
Citat fra Rasmus Larsens test

"I praksis er billedkvaliteten på BeoVision 10 utrolig flot
Det betyder billedkvalitet med en utrolig detaljerigdom. En ting er, at gengive farverne korrekt, end anden ting er at skabe nuancering og detaljering i farverne. Det formår BeoVision 10

Jeg oplever også en utrolig dybde og dynamik i billedet, ledet af en visuelt meget dyb gengivelse af sort

I praksis formår VisionClear systemet imidlertid at skabe et smukt billede. Detaljegraden er meget høj, og billedet på BeoVision 10 gengives formidabelt i både bevægelse og stillestående momenter

Som mine målinger i tabellen oven for illustrerer, så måler jeg et meget lavt sort niveau på BeoVision 10. En del bedre end på BeoVision 8-40 og faktisk det dybeste jeg endnu har målt på et LCD-TV med undtagelse af Philips 9704 med LED Pro. Det giver en helt fantastisk dybdeoplevelse i billedet på BeoVision 10 og bidrager til en utrolig flot gengivelse af billede

Shadow detail – evnen til at skelne de allermørkeste farver fra hinanden – er også flot på Tv’et. Den er ikke 100 % perfekt, men på et sådan niveau, at B&O placerer sig langt over de fleste Tv i dag.
Jeg kan skelne stort set alle de forskellige små nuancer af mørkegrå og det er imponerende, når man samtidig tager det meget dybe sortniveau i betragtning"

Burde dette ikke give "Top anbefaling" ?[/b]
Senest rettet af Egeberg 1. dec 2009, 19:36, rettet i alt 2 gange.
Af Mons
Rasmus Larsen skrev:
Mons skrev:
Jeg forstår virkelig ikke at I ikke selv kan se at I ikke efterlever jeres egne bedømmelseskriterier i dette tilfælde?!

Jeg har efter bedste evne resoneret mig frem til min holdning ud fra jeres bedømmelseskriterier - og i fortsætter med at snakke udenom - og det er "din tolkning"..
Jeg har stadig til gode at høre en gyldig grund for at I valgte at ændre bedømmelseskriterierne!
Come on. Tal til mig! Jeg har lagt flere indlæg nu uden din stillingstagen til disse - og det er trods alt mig der har lavet testen 8)
Jamen Rasmus min ven - du hører jo ikke hvad jeg skriver ;)

Jeg syntes at det var en fed test - og blev sgu' helt opløftet over at finde ud af at danske B&O nu sætter nye standarder indenfor LCD-billedkvalitet. Og de ting du har skrevet indtil nu - omkring byggekvalitet, lyd osv. synes jeg bestemt alle er yderst relevante at få med i testen!

Så langt så godt - der hvor kæden hopper af for mig er når du så ikke overholder jeres egne bedømmelseskriterier, der går på "eminent billedkvalitet til prisen" - her bliver det for mig at se misvisende.
Man kan ikke ha' en metode der svinger alt efter hvad der står på testbænken!

For mig at se kan problemet løses på tre forskellige måder:

1 I bedømmer ens - ud fra samme kriterier.

2 I opretter en ny awardkategori.

3 I ændrer på jeres nuværende opstillede bedømmelseskriterier.

Punkt 3 er i realiteten det du har gjort med testen af BV10 - dog med den vigtige undtagelse at der stadig står "eminent billedkvalitet til prisen" under definitionen for at opnå en topanbefalingsaward.
Punkt 3 er dog også den løsning jeg finder mest problematisk eftersom det ændrer hele testkonceptet - og det bliver mere indviklet for efterfølgende brugere at gennemskue hvornår en skærm får en topanbefalingsaward for rå billedkvalitet pr. krone - og hvornår byggekvalitet eller lignende begrunder en helt anden prisklasse.

Personligt går jeg ind for oprettelsen af en tredie kategori - eller en tilbagevenden til de gode gamle dage under punkt 1 ;)
Senest rettet af Mons 1. dec 2009, 19:50, rettet i alt 1 gang.
Af Mons
Egeberg skrev:Citat fra Rasmus Larsens test

"I praksis er billedkvaliteten på BeoVision 10 utrolig flot
Det betyder billedkvalitet med en utrolig detaljerigdom. En ting er, at gengive farverne korrekt, end anden ting er at skabe nuancering og detaljering i farverne. Det formår BeoVision 10

Jeg oplever også en utrolig dybde og dynamik i billedet, ledet af en visuelt meget dyb gengivelse af sort

I praksis formår VisionClear systemet imidlertid at skabe et smukt billede. Detaljegraden er meget høj, og billedet på BeoVision 10 gengives formidabelt i både bevægelse og stillestående momenter

Som mine målinger i tabellen oven for illustrerer, så måler jeg et meget lavt sort niveau på BeoVision 10. En del bedre end på BeoVision 8-40 og faktisk det dybeste jeg endnu har målt på et LCD-TV med undtagelse af Philips 9704 med LED Pro. Det giver en helt fantastisk dybdeoplevelse i billedet på BeoVision 10 og bidrager til en utrolig flot gengivelse af billede

Shadow detail – evnen til at skelne de allermørkeste farver fra hinanden – er også flot på Tv’et. Den er ikke 100 % perfekt, men på et sådan niveau, at B&O placerer sig langt over de fleste Tv i dag.
Jeg kan skelne stort set alle de forskellige små nuancer af mørkegrå og det er imponerende, når man samtidig tager det meget dybe sortniveau i betragtning"

Burde dette ikke give "Top anbefaling" ?
Jamen det er skam en meget flot omtale, men næppe bedre end Pana V10 til ca. en trediedel (da V10 blev testet) af BV10s pris.
Og eftersom testkriteriet hedder "eminent billedkvalitet til prisen" så falder BV10 udenfor, med mindre man ændrer på dette bedømmelseskriterie!
Af Mons
Egebergs indlæg giver egentlig grund for et fint eksempel:

BV10 til 50.000
versus
Pana V10 til 17.000

Ud fra det givne bedømmelseskriterie "eminent billedkvalitet til prisen" vil det her komme til at fremstå som om BV10 har 2-3 gange bedre billedkvalitet - hvilket nok næppe har noget på sig!

Det finder jeg da problematisk!
Senest rettet af Mons 1. dec 2009, 19:59, rettet i alt 1 gang.
Af Egeberg
Mons:
Men V10 kan jo bla. ikke vise lige så dyb sort som BV10?
Den har fosforslør
Den har dithering

BV10 er ikke lige så god til farve som V10.
Dette kan man forresten, har jeg hørt, få indstillet i en speciel servicemenu.

Men ja V10 er billiger men JEG syntes ikke at den er på niveau med BV10.
Har dog kun set begge i butikindstillinger.

Men vi har jo forskellige opfattelser af hvordan ting skal være, så man bliver nok aldrig enige.

Men syntes nu nok at testen er ok også med en top anbefaling.
Prøv at se hvor magen skærme i år som har fået denne anbefaling, hvis de skulle anbefale, som du gav udtryk for så kunne Flatp... jo også kun give 1 top anbefaling.

Egentlig kan man vel ikke sammenligne plasma & lcd?
Af Mons
@Egeberg

Jamen hey, jeg tvivler skam ikke på at Rasmus har ret, når han skriver det er det bedste LCD-tv til dato, men det ændrer jo ikke på min indsigelse - bedømmelseskriteriet der forholder sig til billedkvaliteten i forhold til prisen!

Og nej - jeg tror ikke at BV10 overall er bedre end V10, men det er i hvertfald næppe tre gange bedre - hvilket en topanbefalingsaward indikerer på nuværende tidspunkt - med det givne bedømmelseskriterie: "eminent billedkvalitet til prisen"..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som skrevet, så er kritikken læst og forstået. Det her begynder at køre lidt i ring og bør ikke oversvømme tråden fuldstændigt. Andre spørgsmål er allerede halvejs druknet i mængden. Vi sætter pris på debat, og måske sporet blot burde fortsættes i en dedikeret tråd. Du er velkommen til at oprette en - eks. i ris/ros sektionen.
Af Hollywood
Man kan være enig eller uenig i Rasmus Larsen's anmeldelser - det står alle frit for.

Personligt mener jeg at hans og flatpanels.dk tests indeholder både en høj grad af objektivitet og stor indsigt i produkter og teknologier. Og så er anmeldelserne endda gratis! Hvad kan man dog forlange mere?

At nogen så synes at B&O er dyrt er fair nok. Det ændrer dog ikke på om billedkvalitet og lyd er dårlig eller ej. Jeg er da glad for mit "value for money" Panasonic X10, men jeg skulle da være et skarn hvis ikke jeg indrømmede at jeg godt kunne tænke mig et Beovison hvis pengepungen ikke var begrænsningen.

Jeg ser frem til flere gode tests her på sitet 8)
Af cannavaro
Hvordan er billedkvaliteten på BV10 så set i forhold til de øvrige Top-plasma på markedet, eksklusiv Pioneer, som alligevel er færdige på Tv-markedet?
Af Mons
Hollywood skrev:Man kan være enig eller uenig i Rasmus Larsen's anmeldelser - det står alle frit for.

Personligt mener jeg at hans og flatpanels.dk tests indeholder både en høj grad af objektivitet og stor indsigt i produkter og teknologier. Og så er anmeldelserne endda gratis! Hvad kan man dog forlange mere?

At nogen så synes at B&O er dyrt er fair nok. Det ændrer dog ikke på om billedkvalitet og lyd er dårlig eller ej. Jeg er da glad for mit "value for money" Panasonic X10, men jeg skulle da være et skarn hvis ikke jeg indrømmede at jeg godt kunne tænke mig et Beovison hvis pengepungen ikke var begrænsningen.

Jeg ser frem til flere gode tests her på sitet 8)
Tja.. rygklapperi har nu en gang aldrig været særligt konstruktivt..

Men åbenbart mere populært end logisk begrundet kritik.. :((
Af lennon
cannavaro skrev:Hvordan er billedkvaliteten på BV10 så set i forhold til de øvrige Top-plasma på markedet, eksklusiv Pioneer, som alligevel er færdige på Tv-markedet?
Rasmus har tidligere ytret,at det TV som kommer tættest på Pio KURO var Pana G10 . Og mit gæt er, at B&O10 kommer meeget tæt på Pana G10. . ?
Af richthofen
Mons du har sådan set sagt hvad er skulle siges i følge min mening, men jeg vil lige skrive.....

Om så Pioneer's 5090H, nu kaldet en plastikæske, om end en flot plastikæske, efter min smag og FP anmeldelse, så synes jeg ikke at BV10's alle, sikkert helt rigtige fortræffeligheder på design og byggesiden, kan være 20-30.000,- bedre end fx Pio 5090H. Det er simpelthen ude af proportioner.

At det er menneskeligt at forsvare sig er jeg helt på det rene med, men at give BV10 en Topanbefaling er utroværdigt og er, efter min mening, ikke den normale standard på FP, så jeg er overrasket.

FP er og har altid været min guide til TV elektronik. I laver en rigtig fed side, vil jeg bare lige nævne! :)

Men B&O er dansk, som (tidligere) har klaret sig godt hjemme og i udlandet og bliver sikkert af den grund af mange næsten behandlet som AP Møller, uden den store kritik.

Må jeg nævne at B&O, som andre elektronik firmaer, heller ikke har det særlig godt med økonomien. Måske gør B&O LCD afdeling Pioneer's plasma afdeling selskab i løbet af overskuelig fremtid? Til 45.000,- pr stk af BV10 har de da en god chance for at overleve. :p

Ville ét pio 5090H i stuen, i soveværelset og på toilettet, være at fortrække end ét BV10 LCD 40" i stuen?
Brugeravatar
Af rhino (DK)
jeg syntes det er en gang fis.... selvfølgelig skal alle vuderes ens.... men når nu B&O har billede som de bedste i lcd klassen uanset pris samtidig med at lyden er i en klasse for sig så er det vel også fair det er dyere end et tv der kun har billedet med sig....

samtidig er det hele pakket lækkert ind i fedt design og uden den hårde billige plast der "pluselig" kommer med at ordentligt knald så man er ved at skide en grøn gris at skræk.... det hele er jo rigtige materialer som alu og glas udført med den flotteste samlekvalitet

og så er der hele pakken med surround modul bare smid 5 højtallere til og så er der lyd i særklasse og nemmere tilslutning kan man ikke få andre steder.... samtidig med at det hele styres med en remote som tilmed kan styre op til 20 år gamle produkter hvis du har et gammelt anlæg eller andet som du ikke nænner at skille dig af med.... GENIALT

kom videre og tænk på vurderingen som en hel pakke hvor alt går op i en højere enhed både i BV8-40 og især med materialerne i BV10-40

tak for fed læsning Rasmus Larsen

ps: så lær dog at vise lidt respekt for B&O.... DET ER SKU DANSK NÅR DET BEDST 8)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12