1. dec 2009, 19:10
! !
Jørgensen skrev:Det var da en værre gang vrøvl. Det er jo netop Pio5090/6090, som er reference-tv her på sitet, - og som Rasmus Larsen understreger stadig ligger 1 tit 2 niveauer over B&O i rå billedkvalitet .Og Pioneer "døde" mig bekendt pga forkert forretnings-strategi, hvor de bla solgte produkterne for billigt. Den fejl begår B&O i sandhed ikkeMons skrev:@YakkenDet der udmærker sig ved BeoVision 10 når jeg har kigget på det er netop allround billedkvaliteten altså uanset set valg af kilde, så er billedekvaliteten lige god, og dermed gør det produktet værdig til titlen som topanbefalingsaward.
Det kan godt være du kan overbevise dig selv om at BV10 er blevet vurderet ud fra de samme kriterier som alle andre, men faktum er at Flatpanels altid har tildelt topanbefalingsaward på baggrund af billedkvalitet i forhold til prisen!
I testen af BV10 bliver der imidlertid lagt forholdsmæssigt alt for meget vægt på byggekvalitet - og ja, design..:
B&O BV10-40 tildeles en Top-anbefalings Award for helheden i produktet; vurderet ud fra kriterierne billede, lyd og forstærker, design/materiale, møbeleffekten og kvaliteten.Hvis ikke det er en ændring af bedømmelseskriterierne, så ved jeg ikke hvad er..!!
Og jo - det er et metodebrud, at ændre på de kriterier skærmen er bedømt ud fra!!
At jeg sammenlignede med KURO var for at vise at selv ved sammenligning med jeres reference var der en uforholdsmæssig stor margen i prisen op til BV10.
Så jeg står fuldt og fast ved at tildelelsen af en topanbefalingsaward er et troværdighedsbrud!
Bare ærgerligt at I ikke selv kan se der er et misforhold - eller ikke vil indrømme det..
Hvis du kigger på samtlige øvrige producenter, så er der fokus individuelt på forskellige kilder, ingen, og jeg mener ingen har fokus at alle kilder skal være i top. Nogen har HD som topprioritet andre har digitale kilder, og få har idag fokus på det analoge signal.
Men B&O formår med deres billedteknologi og lange udvikling at brede det ud til alle kilder, det gør produktet en hel del dyrere. Og ved at vælge specilet udvalgte panaler fra Samsung, kan de altså bygge produkter i en helt anden kvalitet. Og som er fair til prisen. Husk netop at dette TV er en komplet løsning. Hvor vi med Pioneer skal sammenligne med deres KRP modeller. Dem der sammenligner med Pioneers panik line-up 5090 serien og 6090 er godt nok nedværdigende for Pioneer, de har intet med Pioneer at gøre, de er en kvalitet langt under. Så hold sammenligningen på samme niveau.
Og du er nødt til at tage helhedsløsningen med, og med den indbyggede højttaler og høje lydkvalitet, samt digital surround modul, så har du en topanbefalingsaward kandidat stående.
B&O er kongen indenfor LCD, og kom nu videre fra Pioneer, de klarede sig ikke videre, men måtte kæmpe med deres pixelfejl og og indbrændinger, som var en af årsagerne til deres alt for tidlige død.