Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af therunemeister
ulvn skrev:therunemeister, jeg bemærkede også det blinkende billede på G20, men det er måske en generel plasma ting, og kan måske forventes på denne også ?
Nej, har kun set det på Panasonic plasma tv. Det er ikke på LG PS8000 som jeg har nu, så jeg tror heller ikke at det er på LG PK950.
Af xcardman
ulvn skrev:therunemeister, jeg bemærkede også det blinkende billede på G20, men det er måske en generel plasma ting, og kan måske forventes på denne også ?
har faktisk kun set det på panasonic.
ikke på lg eller pio.
så en plasma ting tror jeg nu ikke det er
Af xenius
"Der var tale om, at PK950 skulle omfatte LGs nye Magic Remote, hvor man kan styre Tv'et ligesom en Nintendo Wii ved at pege på Tv'et, men den følger dog ikke med PK950 alligevel og er forbeholdt LX9500 LED modellen, der lanceres senere på året. I stedet medfølger denne."

MEGET dårlig stil :(

At lokke med sådan en gulerod, for så at fjerne den i den endelige version :(
Af --And--
therunemeister skrev:--And--, jeg må indrømme at baseret på anmeldelserne ville jeg nok vælge PK950 hvis jeg var dig. Har selv PS8000, og har haft Pana G10. Der er en række ting der sjældent bliver nævnt i Pana anmeldelserne såsom det let blinkende billede, støjen fra panalet, det forfærdelige design, grimme menuer etc.

Der er 3 ting der gør at PS8000 ikke var helt ligeså god som G10 som jeg ser det:

1. Sort niveau. (den kan nu slettets)
2. Motion resolution (den ser ud til at kunne slettes ud fra anmeldelsen)
3. Image retention

Som jeg ser det nu er PK950 et virkeligt godt, og mere forbruger orienteret køb. Der er fokuseret på mere end bare rå billedkvalitet, dog uden at gå på kompromis, og det er LG's styrke.

Jeg kan dog godt forstå at hvis man udelukkende går efter billedet og intet andet, at man så ville vælge G20.
Mega fedt svar - det var lige det jeg skulle bruge..! Jeg er rimelig sikker i min sag nu, det er bare kanont at få nogle erfaringer på bordet ((:

svinepelz: Ja du har sq nok ret, det vil være et så lille problem jeg knap bemærker det! Læste lige hele anmeldelsen igen, og hvis det samtidig er et spørgsmål om panelet blot skal "køres ind" - så har jeg ingen skrupler!

Nu skal jeg bare finde ud af hvornår det er i handlen, og hvor det kan købes (der må være andre end Proshop)?!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
tvkartoffel skrev: 2. Du benytter et almindeligt CIE diagram til at vise de enkelte farvers korrkethed. CIE diagrammet tager dog ikke hensyn til lysstyrken.
Hvis jeg ikke har misforstået det kan lysstyrken i de enkelte farver godt været forskellig uden at man kan se det af måleresultaterne. Hvordan påvirker det billedet hvis de enkelte farves lysstyrke ikke er korrekt?
Vi medtager kun basale grafer for at lette læsbarheden. Der måles på mange andre parametre, som ikke vises i anmeldelsen af den simple grund, at det vil hægte en meget stor skare af. Gammaforløb mv. måles også igennem, men tolkningen af denne er ikke altid lige let at forstå for almindelige TV-købere, så vi udelader dem simpelthen.

Vi har tidligere bragt artikler om hvordan TV kalibreres, hvor der er grafer og tabeller med lidt mere kød på, men disse er oftest kun sjove for entusiaster:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1249652432
Af ulvn
mht til det blinkende billede har jeg også bemærket det svagt på min vens PQ3000, når skrivebordet på hans computer vises. Dog var det ikke generende, og bemærkede det ikke under film/TV.

/back to topic :p
Af therunemeister
ulvn skrev:når skrivebordet på hans computer vises.
Det er ikke nødvendigvis det samme. Det kan ligeså godt have noget at gøre med kilden...
Men jo, problemet er slemt på Pana, men ikke på LG (i hvert fald top modellerne)
Af HTC
Hej.Jeg glæder mig helt vildt,til PK950N kommer på gaden.Nu er jeg 100 procent sikker på at det kommer til at stå på mit Tv bord inden for en måned.Efter en kanon test fra Rasmus af. :) :) :) :) Jeg takker.
Af xenius
Nu hvor PK950 ikke kommer med "Wii" remoten, er eneste forskel på denne og lillebroderen, PK760, så TruBlack filteret mon ?

For hvis det er det, er det her da et slagtilbud af dimensioner på PK760eren (ikke nordisk model, men ligegyldigt hvis man som de fleste vel benytter kabel/sat reciever) 10.000 SVENSKE kroner inkl. levering, altså ca. 7.500 danske !!! :

http://www.pixmania.se/se/se/4995576/ar ... ePromo=oui

Sorry hvis offtopic, men skrevet i relation til PK950eren der er prissat til ca. 12.000 danske.

Hvad jeg umiddelbart forstår på Rasmus anmeldelse af PK950, retfærdiggør TruBlack filteret vist ikke en prisforskel på ca. 4.500 danske..

Byd venligst ind, for der skal vist bestilles en snarest ;)
Af HTC
Det virker som om Proshop lukrere lidt på at PK950N er ny på markedet, med den pris de køre med ;)
Af --And--
HTC skrev:Det virker som om Proshop lukrere lidt på at PK950N er ny på markedet, med den pris de køre med ;)
Enig, det er sq lidt dårlig stil.. Men jeg kan ikke rigtig finde andre butikker, der bare så meget som reklamere med den //:
Af xenius
Proshop har det jo ikke på lager alligevel.

Så man kan jo lige så godt vente og se, hvad det ellers kan fås til rundt omkring, når det endelig kommer på lager ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
--And-- skrev:Damn, det er et svært valg! Det er jo vidt forskelligt hvad jeg spiller, men alle spil har jo altid en eller anden form for status indikator?!

Hvor lang tid går der før det går væk normalt, 2 min eller 2 timer?! Måske det kun er til panelet er kørt ind! Nogle der ved hvor jeg kan se Panasonic G20 "live", så jeg vurdere designet mod LG?!
Det går typisk væk igen indenfor 5-20 minutter. Lidt afhængigt af hvor meget det er :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7