Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Tak for en god anmeldelse, det gjorde udslaget for mig.

Købte B855 i hifi klubben på Åboulevarden i Kbh.

Det er et sejt TV.

Købte også en Strong indendørs digital antenne, og de gratis digitale kanaler står klart og flot på skærmen. Lyden kører jeg optisk ind i min forstærker.

Så alt var godt indtil jeg skulle teste min NAD DVD afspiller.

Jeg har endnu ikke købt en Blu ray afspiller, men det er helt klart det næste der står på listen.

Lyden fra DVD afspilleren kører over surround anlæget (coxial-kabel), og billedet kører komponet (godt kabel) over i B855's komponet indgang.
(Der er ingen HDMI udgang fra min DVD afspiller)

MEN lyden er ude af sync.
Billedet på skærmen er ca 1-2 frames bagefter lyden fra centerhøjtaleren.

Jeg kørte med nogenlunde samme setop på det gamle TV, bortset fra at det bare var en almindelig scart kabel fra DVD til TV'et. Her var der ingen problemer.

For at teste det ydeligere kørte jeg også lyd fra surroundforstærkeren ind i Tv'et, sammen med billedet.

Der var et tydeligt ekko, når lyden fra både surround anlæg og TV'et kørte samtidigt.
Noget der aldrig var et problem på mit gamle analoge TV.

Jeg har også testet det med Scart udgang fra DVD og Scart omformer indgang på tv'et. (det kunne jo være komponet udgang på DVD der var defekt)
Her var resultatet det samme. Et ekko fra TV'ets højtalere, i forhold til surround centerhøjtaleren.

Så stor var min skuffelse over at et TV i denne prisklasse, ikke kan "følge med" lyden fra et surround anlæg, selv om det bare er "2. rangs indgangene".

Har af gode grunde ikke kunne teste om et HD signal fra HDMI passer med surround anlæget.

Jeg har tænkt mig at kontakte Hifi klubben og Samsung, men ville lige høre om der er andre der har oplevet dette
Så stor var min skuffelse over at et TV i denne prisklasse, ikke kan "følge med" lyden fra et surround anlæg, selv om det bare er "2. rangs indgangene".
Jeg tror de fleste TV har input lag, dvs. de bruger noget tid på at processere hver frame før det vises på skærmen. Hvis receiveren er hurtigere (den har også mindre at lave) kan der vel opstå det problem du beskriver. Siden du bruger component-input skal TV'et jo også lave analog-til-digital konvertering.

Har din receiver ikke mulighed for at sætte en forsinkelse i lyden? Ellers kan det være din DVD afspiller kan.

EDIT: Kiggede lidt i manualen til min Sony STR-DG820 receiver, og den har en option der hedder "A/V sync" som forsinker lyden med 0 til 300ms.
Af Nordentoft
Input lag er åbenbart et almindeligt problem.

Har talt med Hifi klubben, og de kendte godt til problemet.

Desværre er min Surroundforstærker lige akurat en omgang for gammel (4 år) til at den har indbygget muligheden for at forsinke lyden. NAD T753.

Jeg kan godt få det i sync, hvis jeg bare vil nøjes med stereo lyd. SÅ kører jeg lyd og billede ind i TV'et sammen (analogt) og kører det tilbage til forstærkeren gennem det optiske kabel.
Det bliver ikke surround men det er bedre end ude af sync.

Når jeg får sparet sammen til en bluray afspiller skulle det være muligt at få det i sync ved at tage billede ind i HDMI på TV, og lyden optisk ind i forstærker.Det skulle klare problemet.
Af ziphnor
Nordentoft skrev: Desværre er min Surroundforstærker lige akurat en omgang for gammel (4 år) til at den har indbygget muligheden for at forsinke lyden. NAD T753.
Det er godt nok surt :)
Når jeg får sparet sammen til en bluray afspiller skulle det være muligt at få det i sync ved at tage billede ind i HDMI på TV, og lyden optisk ind i forstærker.Det skulle klare problemet.
Det lyder godt at det skulle klare problemet da jeg selv planlægger at forbinde med HDMI fra min HTPC igennem min receiver og op til fjernsynet.

Jeg har dog lidt svært ved at forstå hvordan det skulle hjælpe at bruge HDMI?

Hvordan går det ellers med TV'et? Ser du noget til image retention?
Af Nordentoft
Jeg har dog lidt svært ved at forstå hvordan det skulle hjælpe at bruge HDMI?
Sådan som jeg forstod det i HIfi klubben, skulle HDMI udgangen sørge for at signalet bliver synket op med det optiske der også kommer ud fra Bluray.

Men det må den jo gøre, fordi det er jo det setup de fleste bruger når de leger Hjemmebiograf. Er det ikke?

Hvordan går det ellers med TV'et? Ser du noget til image retention?
Det er ikke noget som jeg har lagt mærke til.
Dog er der brummen ved lyde billeder, (som der har været meget omtalt her på forumet) men der skal jeg jo nok have en samsung mand ud og kigge på det.
Havde dog håbet på at de havde sørget for det, da det jo ikke er et nyt problem.

Men ellers er jeg vildt glad for Tv'et.
Media2.0 delen (You tube, flicker osv..)bruger jeg ikke. Det virker mere som en gimmick.
Fint at det er muligt men det går for langsomt.

Men det er cool at man kan proppe en USB stick i og se film direkte fra den.
Af khndenmark
Hej jeg har efterhånden læst de fleste anmeldelser af diverse fladskærme. Jer har kr. 60.000 at købe for. Jeg går op i billed kvaliteten skal være det bedste, lyden skal være god (er interesseret i at købe evt. surround lyd) og jeg kan ikke acceptere summen som kan høres på 3 m afstand. Jeg har Viasat guldpakke og Canal digital HD kanaler, samt digital modtager. Mine børn skal kunne spille playstation på det. Skal jeg købe et pioneer eller samsung 850? Hvad er bedst til mine behov. Håber at I som har meget forstand på fladskærme kan hjælpe mig. På forhånd tak
Af AJTHAnsen
Har lige fået dette fjernsyn. Og det er et fantastisk billedkvalitet.

Dog er jeg ikke tilfreds med den støj som kommer fra fjernsynet. Jeg kan stadig høre den ved normal lydstyrke(ca. 6-7) fra 3m afstand. Og den er værst ved helt sort skærm.

Hvordan er støjen fra jeres skærm. Og er der nogle som har fået udbedret den. Har læst at de monterede gummidutter under bagbeklædningen. Men tvivler på at det er problemet her. Skærmen er helt ny. Og har fået byttet den første. Dog larmer den her en smule mindre. Men stadig ikke acceptabelt
Af jrb
Jeg har samme problem med samme TV (50" B855) der blev leveret mandag d. 24/8. Det støjer kraftigt (en konstant snerrende lyd), i cirka samme niveau som lyden ved normal lydstyrke når man ser TV.

Jeg har 3 gange været i kontakt med Samsung service og er alle 3 gange blevet lovet at en tekniker vil ringe tilbage senest dagen efter.

Produktet er indbefattet af deres prestige service, hvor der 4 gange i samme brochure reklameres med at "teknikeren står i dit hjem senest dagen efter": http://www.samsung.com/dk/support/pdf/s ... nd_a_4.pdf

Det er efterhånden en smule komisk, for hver gang jeg har talt med dem
påstår de at den her sag må være gået helt skævt og at de normalt opfylder det kriterie de selv har opstillet om service senest dagen efter.
Det lyder urealistisk (var man grov ville man kalde det direkte løgn), for hvis en tekniker ikke engang kan foretage et simpelt opkald efter at have været kontaktet 3 gange i træk, så er jeg nok ikke den eneste hvor det er gået galt.
Faktisk vil jeg mene det er falsk markedsføring. Nogle kunder har formentligt serviceniveauet med som parameter når de vælger et produkt, og i det her tilfælde markedsfører Samsung sig med noget de ikke kan opfylde.

Hvis ikke det var fordi det ellers er et rigtigt godt produkt burde Samsung have det retur igen omgående, og næste TV på listen (Panasonic 50V10) burde have en chance.

En ting er at en producent (Samsung) efter flere måneder med tilbagemeldinger om samme (grove) fejl ikke har kunnet løse det, men alligevel vælger at fortsætte med at sende fejlbehæftede enheder på markedet, noget andet er at de så ikke opfylder deres egne opstillede service betingelser når problemet opstår og påpeges.

Hvad er jeres erfaring med Samsungs prestige service, og har det fix Samsung bruger for at fjerne støjproblemet (nogle gummidutter?!) løst problemet?
Af Larsdk
Har også det problem med det summer og det er ved at dræbe mig :D

Men arbejder selv hos Infocare og får en af vores teknikere ud og fixer det i morgen. Håber bare at summe lyden forsvinder.

:D
Af Goffer
Jeg har selv lige købt denne fladskærm. Den larmer desværre også som mange andre har oplevet. Dette er min første plasma skærm, så derfor har jeg ikke været helt klar over hvor meget af støjen der skyldes "normal" plasma støj og hvor meget der skyldes en evt fejl på fjernsynet.

Jeg kontaktede samsung prestige service, hvilket jeg havde en fin oplevelse med. Kontaktede dem fredag og der kom en reperatør forbi den efterfølgende tirsdag.

Han afmonterede hele bagpladen og monterede nogle ekstra gummidutter øverst til venstre(set bagfra). Han var udemærket klar over problemstillingen, da han havde oplevet dette hos mange 850 ejere (deriblandt sig selv).

Men jeg må desværre meddele at hans gummidutter ikke hjalp det store. Jeg kan stadig tydeligt høre en brummen fra skærmen, hvilket er ret irreterende ved scener uden lyd.

Men jeg er overordnet tilfreds med mit køb, fjernsynet er virkeligt lækkert og har et fantastisk billede. Men hvis man er sart overfor en smule baggrundsstøj og ikke har haft en plasmaskærm før, vil jeg ikke anbefale at købe dette tv.

Kan være jeg skal have prestige service på bsøg igen, da den medfølgende scart konverter ikke lader til at virke med nogen af mine harddiskoptagere(ja jeg har helt unødvendigt flere af slagsen). Så det kan være at jeg skal have udskiftet et board i skærmen :(
Af Larsdk
khndenmark skrev:Hej jeg har efterhånden læst de fleste anmeldelser af diverse fladskærme. Jer har kr. 60.000 at købe for. Jeg går op i billed kvaliteten skal være det bedste, lyden skal være god (er interesseret i at købe evt. surround lyd) og jeg kan ikke acceptere summen som kan høres på 3 m afstand. Jeg har Viasat guldpakke og Canal digital HD kanaler, samt digital modtager. Mine børn skal kunne spille playstation på det. Skal jeg købe et pioneer eller samsung 850? Hvad er bedst til mine behov. Håber at I som har meget forstand på fladskærme kan hjælpe mig. På forhånd tak
Hvis det ikke var for den summen der er i skærmen ville dette tv være det bedste. Skal dog sige man kun høre den summen når det er stille scener i film og tv.

Dine børn ville elske at spille PS3 på den her :)
Af jesperr
jeg har haft samme problem med summe lyden men efter jeg fik monteret gummi dutter er summen væk.jeg kan ikke høre noget overhovedet derfra men ellers hold kæft et dejligt fjernsyn der er rigtigt godt billede på :)
Af Larsdk
Jeg tror også det kommer anden på hvordan det står jeg har det stående p et billigt Ikea bord som der sikkert også kommer en del vibrationer fra.

Ved ikke hvordan det er når det hænger på en væg. tør ikke smide det op på en :D
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 28