Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zakko
knudsen skrev:hey, hva tror i chancen for Burn in er på dette tv, hvis man bruger det meget til pc spil og ligende :)
Kunne jeg også tænke mit at vide lidt mere om..
Har lige købt th42-px80 og en xbox 360. Og det kribler meget i fingerne for at få xbox'en sat til.

Lige nu står den på sturbordet med antenne stikket trukket ud. Regner med at smide xboxen til bagefter.
Når jeg spiller er det 4 - 5 timer ad gangen. Men er lidt nervøs for at få fast brændt maps osv fra spillene.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan jo lige skifte til TV en gang imellem i det første stykke tid i stedet for at spille i 5 stive timer i træk. Der er ingen grund til at indkøre TVet med sne, hvis du blot tænker dig om i starten.

Du kan jo swappe over på et TV program, tjekke for retention og så swappe tilbage til dit spil igen. Retention viskes meget hurtigt ud, så skulle du have et par skygger, så kan de hurtigt fjernes igen.

Har PX80 ikke en burn-wiper indbygget, som lige kan feje hen over skærmen via menuen?
Af Zakko
Hej Yak
Hvad jeg lige har læst mig frem til, er at der ikke findes nogle former for "anti burn" i en px80.
Har dog alligevel gået menuen igennem, og det bekræfter det jeg kunne læse mig frem til.

Men hvis jeg giver den 20 timer med sne, så er det vel mere gavn end skade ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det skader ikke men det er da et lidt trist spild af energi :)
vi har vores egen anti-burn som du finder i vores artikel om burn-in. Min iPhone kan ikke copy/paste så du må desværre lige selv grave den frem og evt smide linket til den herind.
Af Zakko
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1167305835
Aah ok. Så du anbefaler at jeg smider den "break-in skive" på ind i mellen i starten ?

Jeg er lidt grøn i det plasma sjov her.

Mit gamle tv er en SONY Trinitron kv-a2913e, den var meget dyr i tidernes morgen. Og jeg tror at mit nye erhvervet Panasonic skærm skal stå meget tidelig op for at følge med på analog signalet.
Er spændt på at se Panasonic i HD, kontra min Sony.

Mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det her er flatpanels.dk du er på - vi har vores egen artikel om burn-in og vores eget program til at viske burn-in ud. Jeg har rettet dit link.

Nej, jeg anbefaler ikke umiddelbart at du kører en break-in DVD med mindre du er meget meget bekymret. PX80 er ikke specielt modtagelig overfor burn-in, så se du noget TV i stedet så pengene bruges på noget fornuftigt.

Det har aldrig været nogen hemmelighed at fladskærme har meget meget svært ved at levere ydelser der tangerer CRT når det kommer til analoge SD signaler.
Af kwjkwj
Jeg har også et 42px80 og har ikke rigtig taget hensyn til burn in udover at jeg lige har tjekket engang imellem om der var brændt det mindste fast - og det har der aldrig været.
Så jeg er slet ikke nervøs for burn in... Bare man lige tjekker engang imellem for om logoer og andre stillestående ting sidder fast.
Af Zakko
Det link jeg satte ind, kommer fra jeres egen artikel.
--Copy Paste--
# Kør "break-in" på TV'et
Kør en break-in DVD for at ældre TVet homogent i de første kritiske timer. Du kan enten vælge at vise et TV-billede med støj (hiv f.eks. antennestikket ud) eller bruge en DVD beregnet til formålet. En sådan kan hentes her:
http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... PN=1&TPN=1
--Copy Paste--
Så jeres skribenter, bære skylden for mit myteri.:D

Mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er mig der er skribenten, men jeg bad dig jo linke til vores egen artikel om burn-in - ikke til break-in skiven ;)

Det var vores screensaver du skulle bruge hvis uheldet var ude og ikke noget til at indkøre TVet.
Af Zakko
Aaah ja ok :)
Jeg misforstod dig vist.

Men nu lidt "back to topic"
Satte nu tv'et til, den har en placering skrå for et vindue. Og blev faktisk meget positivt overrasket over hvor tydeligt billedet er, selv om at solen står lige ind på skærmen.

Har også spillet en times tid med den, og har ikke set noget hænge endnu, når jeg skifter hurtig over på alm tv.
De 7000 for skærmen var vist godt lagt ud (B

Mvh
Af Psygurd
Er der virkelig kun en der har haft held med at få DVI->HDMI til at virke på px80?
Af Beaviz
Psygurd skrev:Er der virkelig kun en der har haft held med at få DVI->HDMI til at virke på px80?
Ingen problemer her heller. Det var sådan set bare plug-and-play.
Af Psygurd
Beaviz skrev:
Psygurd skrev:Er der virkelig kun en der har haft held med at få DVI->HDMI til at virke på px80?
YHvilket grafikkort
Af jimme
Psygurd skrev:
Beaviz skrev:
YHvilket grafikkort
Og hvilken for for converter? DVI->HDMI kabel eller converter-stik eller hvordan?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12