Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbil
Hej Forum!
Jeg har skaffet mig et nyt TV:
Philips 55" UHD TV 55pus7609 (2024)

Det så ret lækkert ud til en billig pris.
JEg er dog meget overrasket over dens betjeningsflade, eftersom at når jeg tænder for TV'et, ja så tænder det ikke TV'et ... men det tænder og går i den slags menu, hvorman kan vælge mode.

Det er grænseløst irriterende!
Er der nogen der ved om man på en eller anden måde kan få den til at forsåt at jeg vil se TV når jeg tænder mit TV ?

:)

Jeg har selvfølgelig set alle menuet igennem, men kan ikke lige se det er noget den kan ?
Det er et "smart" TV ;-)

måske de stadig står som butiks mode ?
Der burde være noget i opsætning der hjælper på vej

Kan du evt poste et billede af hvad det starter op på ?
Det står på side 39 i din manual under Strøm og energi:

Indstil adfærden ved opstart
 (Home) > Indstillinger > Generelle indstillinger > Strøm og energi > Adfærd ved opstart

Indstil TV'et til at forblive på Startskærmen eller på Sidste kilde, når der tændes for TV'et."
LarsCJ skrev: 5. feb 2025, 18:34 På side 39 i din manual under Strøm og energi:

Indstil adfærden ved opstart
 (Home) > Indstillinger > Generelle indstillinger > Strøm og energi > Adfærd ved opstart

Indstil TV'et til at forblive på Startskærmen eller på Sidste kilde, når der tændes for TV'et."
Virker selvfølgelig kun, hvis det sidste du har set er en TV-kanal.
Af mbil
tak, Lars !!

Det var noget i den retning jeg ledte efter, og har nu testet den setting.
Men, som den jo lidt antyder, virker den ikke når det sidste man så, var ChromeCast, via HDMI, for så starter den op i HDMI mode!

Det er sq ringe!
Tænk at man SKAL vælge TV-mode (via antenne), når man tænder sit TV!
Tænk at det skal være en setting!
Det burde være default at se TV når man tænder sit TV!
- også kan man jo vælge noget andet, hvis det var det man ønsker!

Man at man slet ikke kan, er godt nok for dårligt!

Tror ikke jeg køber Philips nogensinde igen.
Jeg vil prøver at brokke mig til at de tager lortet retur - har stadigvæk papkassen :) !!
Men tusind tak for dit svar - Det var da trods alt brugbart.
Af mbil
fejl 40 ? at TV ikke kan starte i TV mode er næppe en bruger fejl - Det er en fejl i TV'et OS at man ikke kan vælge det!
Eller hvorfor skal det overhovdet være nødvendigt at skulle kunne vælge at TV viser TV når man tænder det - Det burde være default.

TV kan huske det sidste input du så når du lukker - Det er så den man - efter man først skal vælge det - ser når TV'et tændes igen.

Det er en design bøf af de store, i min bog og jeg kan slet ikke se, hvorfor du mener det er en "fejl-40".
Jeg er sikker på, der findes en løsning.
Ved at søge lidt fandt jeg dette:

"The setting was buried away in: General Settings > Power and Energy > Power-on Behaviour > Last Source"

https://tv-sound-monitors.philips.com/s ... uage=en_US

Du har valget mellem at starte op med "Home Screen" eller den sidste benyttede indgang, hvor den indbyggede tuner må være inkluderet. Kræver selvfølgelig, du har søgt og fundet dine kanaler, inden det virker...
mbil skrev: 4. feb 2025, 22:06JEg er dog meget overrasket over dens betjeningsflade, eftersom at når jeg tænder for TV'et, ja så tænder det ikke TV'et ... men det tænder og går i den slags menu, hvorman kan vælge mode.
Hvad er det for en menu? Altså hvad kan man vælge der?

Jeg har ikke erfaring med Philips PUS7609, men hvad sker der, når TV'et er slukket, hvis du trykker på en af nummertasterne (1-9) i stedet for tænd/sluk knapperne?
Af mbil
Hej Rasmus,
Mange tak for dit svar.

Den starter op i TV'et HOME menu, hvor man så kan vælge alt muligt, lige fra inpout, til apps osv

Remote unit har ikke lige nogle numre, men en pile/joystick knapper
så man skal trykke en knap først, før der fremkommer et underliggende 1-9 knap's display i samme pile/joutisk knap - her kan man vælge et nr på ... (Det tog mig også lidt før jeg opfattede den feature, men man bruger faktisk ikke 1-9 ret meget, så derfor har de nok valgt at gemme dem væk)

Det sagt, så har jeg faktisk ikke prøve lige dét - men det er heller ikke det jeg eftersprøger.
(Tænker også det er ekstra besværligt at skulle finde et nummer frem, frem for at bare trykke power)

Det er den mode det startes når man tænder TV - altså via power knap på remote unit.

Men t ak for dit svar - om det virker tester jeg lige næste gang jeg er i nærheden af TV'et, men som sagt, er det desvære heller ikke optimalt. (hvem ved måske kan REmoite indstille til en anden mode, der viser 1-9 default :) )
Af mbil
Supergris skrev: 6. feb 2025, 00:34 Jeg er sikker på, der findes en løsning.
Ved at søge lidt fandt jeg dette:

"The setting was buried away in: General Settings > Power and Energy > Power-on Behaviour > Last Source"

https://tv-sound-monitors.philips.com/s ... uage=en_US

Du har valget mellem at starte op med "Home Screen" eller den sidste benyttede indgang, hvor den indbyggede tuner må være inkluderet. Kræver selvfølgelig, du har søgt og fundet dine kanaler, inden det virker...
Prøv at læse tråden igennem inden du svare :-)
Sidste Kilde er ikke det samme som TV-Antenne mode.

Det jeg efterlyser, og kritisere, er at jeg blot vil have TV starter med at vise TV (Via antenne) når man trykker tænd knappen.
Elller du kunne læse tråden ordentligt, så ville du sikkert fange, at jeg skrev dette:
"hvor den indbyggede tuner må være inkluderet", som indikerer at jeg opfatter TV-tuneren på lige fod med "Sidste kilde" som også kunne være en HDMI-indgang, som ville være oplagt at benytte, hvis du f.eks. benyttede dig af en ekstern tuner...
Af mbil
Jeg læst dit svar - men det ændre ikke på at det ikke løser problemstillingen.

Dertil er dét du besvare allerede blevet svaret tidligere i tråden