Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har et LG OLED E6, som synger på sidste vers. Den er begyndt med panelstøj som desværre ikke kan fjernes, så den holder ikke for evigt.

Det er et 65" og tænker om jeg skal opgradere til et større >70" når den skal skiftes.

Men hvad bør jeg kigge efter.
Tv'et bruges udelukkende til streaming tjenester og film fra USB eller netflix.

Vi har surround anlæg ved siden af, så tv lyden er ikke så afgørende selvom jeg ved mit E6 har soundbar indbygget, så vi let nyt tv være ringere på den front, men vil bruge eksisterende setup til tv lyd.

Lad mig høre jeres input. Er det et nyt LG OLED B4, C4 eller hvad skal jeg kigge efter, eller et andet mærke. Behøver ikke være LG.

/Kim
darkdevil skrev: 1. feb 2025, 21:40 Ok. Qned er måske også. En stor nedgradering? Mit nuværende e6 er jo ikke nyt mere. Det er fra 2017 så der er vel teknologisk sket meget siden da.
QNED og QLED er "smarte" markedsføringsbetegnelser for LCD TV, så ja, det er også en nedgradering. Der er ganske enkelt ikke noget der matcher OLED/QD-OLED på billedkvalitet.
Enig med Henrik Yde, at du skal gå med OLED igen - når først man er vandt til det billede, vil alt andet være skuffende, uanset hvad sælgere i butikkerne prøver at fortælle dig omkring zoner og mini zoner osv osv.
Du behøver som udgangspunkt ikke vælge en C4 - det kunne også være en B4. Alle modellerne er hurtigere i menuerne end det som du kommer fra.
Hvis du er vandt til LG's menuer, så er det måske en fordel at vælge det samme igen.
Hvis du har pengene og pladsen til en 77", så kunne det være en lækker opgradering, når du nu er i gang.
darkdevil skrev: 2. feb 2025, 09:29 Ok. Er det så lg jeg skal gå efter igen? C4?
Er hvad bør jeg overveje
Vælg det mærke du synes bedste om, LG, Sony, Philips, Panasonic. Det er LG der fremstiller panelerne til stort set alle OLED TV. Men når nu du er vant til LG, så ville jeg fortsætte med det.
HrJensen1 skrev: 2. feb 2025, 09:48 Enig med Henrik Yde, at du skal gå med OLED igen - når først man er vandt til det billede, vil alt andet være skuffende, uanset hvad sælgere i butikkerne prøver at fortælle dig omkring zoner og mini zoner osv osv.
Du behøver som udgangspunkt ikke vælge en C4 - det kunne også være en B4. Alle modellerne er hurtigere i menuerne end det som du kommer fra.
Hvis du er vandt til LG's menuer, så er det måske en fordel at vælge det samme igen.
Hvis du har pengene og pladsen til en 77", så kunne det være en lækker opgradering, når du nu er i gang.
Ok.
Kan se 77" B4 koster 15000 lige nu, mens 77" C4 kan købes til ca 19.000.
Er C4 de ekstra 4000 værd?

/Kim
henrik.yde skrev: 2. feb 2025, 12:14 C4 har øget lysstyrke ifht B4, da det har et såkaldt Evo panel (EX OLED). Om det er merprisen værd, kan kun du svare på. C4 er iøvrigt testet her på Flatpanels. Prisen på C4 har også været nede i ca 16500,- kr
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1718616920
Er det lang tid siden 77" C4 har været nede i 16.500? For så kunne man måske få nogen til at sælge den til den pris...
/Kim
darkdevil skrev: 2. feb 2025, 15:43
henrik.yde skrev: 2. feb 2025, 12:14 C4 har øget lysstyrke ifht B4, da det har et såkaldt Evo panel (EX OLED). Om det er merprisen værd, kan kun du svare på. C4 er iøvrigt testet her på Flatpanels. Prisen på C4 har også været nede i ca 16500,- kr
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1718616920
Er det lang tid siden 77" C4 har været nede i 16.500? For så kunne man måske få nogen til at sælge den til den pris...
/Kim
https://www.pricerunner.dk/pl/2-3296254 ... ign-Priser