Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ninjaenen
Hej alle

Jeg overvejer at opgradere fra min c1 65" til s95d 77 QD Oled.

Er der nogen der har taget springet, og generelt er der nogen der har en s95d?

Jeg er interesseret i billedoplevelsen ved film, serier, naturprogrammer og fodbold.

Jeg streamer fra min nuværende c1s apps, netflix, tv2play, youtube o.l. eller ser kabel tv via YouSee boksen.

Jeg vil helst have svar fra folk der allerede har en Samsung s95d.

Jeg har læst tonsvis af reviews og i diverse foraer, så jeg kender alt til forskellen fra qd oled til oled, eller at den ikke supporter DV o.l. Det er ikke det jeg er ude efter, men ægte subjektiv brugeroplevelse af tv'et.

På forhånd tak 😊
Af ThomasHO
Jeg har et 65" s95d, kom fra et lg 55 cx.

Jeg er meget tilfreds med s95d. Virkelig flot billede generelt når det er i brug. 4k indhold står knivskarpt på alle de tjenester jeg har haft i brug indtil videre (apple tv, max, Netflix, Disney, prime, tv2 play), alle via tv'ets indbyggede apps. Jeg overvejede at købe en atv 4k til, men har indtil videre ikke haft et behov for det. Brugerflade oplevelsen er egentlig okay og synes ikke det går for langsomt i skift mellem apps. Selvom jeg godt kan savne magic remote fra lg, når der skal skrives og i daglig brug af tv.

Har kabel tv fra YouSee via antenne stik og også her er billedekvaliteten rigtig god (ift. Hvad det er). Ser mest fodbold af sport, men her oplever jeg ikke noget slør efter bolden - men jeg har heller ikke prøvet at streame fodbold via eksempelvis Yousee app'en.
Fodbold kører også med rigtig flot og flydende billede, når det har været via prime app'en.

Den største forskel har dog klart været størrelsen, samt det anderledes panel hvor der meget lidt genskær er, på en solrig sommerdag. Jeg kan ikke komme i tanke om at jeg på noget tidspunkt har oplevet de ulemper jeg har læst om det, men det er måske også mere ift. Hvad man selv lægger mærke til.
Jeg nåede ikke at sammenligne de to tv og jeg ved ikke om jeg egentlig kan se den helt store visuelle forskel, da jeg også synes mit LG cx stod rigtig flot.

Hvis der er andet du søger feedback på, er du velkommen til at skrive.
Af ninjaenen
Tusind tak for et flot feedback. Jeg sætter stor pris på det.

Må jeg spørge om du ser forskel på detaljerne i de mørke scener ift. din cx, fx når du streamer film og serier fra tv2play og netflix?

Og helt subjektivt, vurderer du det overordnet som en god opgradering der er værd at gøre, altså får du en wow-oplevelse eller vil du være ligeså tilfreds med cx'eren, hvis vi ser bort fra skærmstørrelse?
Af ThomasHO
Umiddelbart vil jeg vurdere at der er en forskel i hvert fald, men jeg har svært ved at vurdere hvor stor den egentlig er. Generelt har jeg oplevet bedre overall billedkvalitet, når der ses indhold i både 4k, men især også ved indhold i standard opløsning.

Jeg har generelt været imponeret over s95d, selvom jeg også synes mit cx stod flot. Det har dog også gjort noget, at både billedkvaliteten er virkelig god, samtidig med at skærmen er blevet større.
Jeg synes også at One connect boksen fungerer rigtig godt og jeg ser frem til jeg får det op at hænge helt ind til væggen.