Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ChristianBrusch
Hej!

Jeg har købt et Samsung S90C, som jeg har lidt problemer med.

Jeg oplever rigtig meget stutter / frame drops / frame skips (én og samme ting), hvor billedet hakker i en enkelt frame med et par sekunders mellemrum

Det kan ses i videoen her:

https://we.tl/t-Qv6FfJcFd8

(når bilen er centreret i framen og når vejen er centreret i framen - men det sker også, når kameraet står stille)

Det sker både på mit Apple TV og med de indbyggede apps, og det er klart mest på YouTube, at jeg ser det.

På mit Apple TV sker det både med match content range og match framerate on/off og både i 4K SDR 60 og 50. I tv’ets indstillinger sker det også med billedklarhed fra og med det på brugertilpasset men med begge sliders på 0.

Er der nogen, der kan hjælpe?
Af Jimboo
Det er mærkeligt. Jeg har selv et 65” s94c købt i maj måned. Jeg oplever ingen af de ting. Du må prøve at kontakte Samsung eller der hvor du har købt det. Det er en super skærm. Det bedste tv jeg har haft👍
Af Supergris
Jimboo skrev: 12. okt 2024, 08:34 Du må prøve at kontakte Samsung eller der hvor du har købt det. Det er en super skærm. Det bedste tv jeg har haft👍
Der kan jeg på forhånd fortælle, at de vil ikke være til nogen som helst hjælp!
Rart at høre, du er super glad for dit nye TV, da det er den model, jeg har anbefalet igennem en længere periode.

Det ser ud til, du er klar over, at det er vigtigt, at have styr på "match content", så du må prøve dig frem ved at isolere dine kilder og prøve dem en efter en, husk der både skal være styr på indstillinger for dit TV, men også din afspiller, som både kan være intern gennem smart-TVet eller ekstern, hvor du f.eks. nævner et Apple TV...

Lige et tip, som jeg prøver at få folk til at tænke over:
Når du optager video med din smartphone, så er det meningen du skal dreje din telefon 90 grader, så formatet passer til andre skærme, og du vil få et langt bedre resultat.
Af ChristianBrusch
Supergris skrev: 12. okt 2024, 14:58
Jimboo skrev: 12. okt 2024, 08:34 Du må prøve at kontakte Samsung eller der hvor du har købt det. Det er en super skærm. Det bedste tv jeg har haft👍
Der kan jeg på forhånd fortælle, at de vil ikke være til nogen som helst hjælp!
Rart at høre, du er super glad for dit nye TV, da det er den model, jeg har anbefalet igennem en længere periode.

Det ser ud til, du er klar over, at det er vigtigt, at have styr på "match content", så du må prøve dig frem ved at isolere dine kilder og prøve dem en efter en, husk der både skal være styr på indstillinger for dit TV, men også din afspiller, som både kan være intern gennem smart-TVet eller ekstern, hvor du f.eks. nævner et Apple TV...
Tusind tak for svar!

Ja, jeg regner ikke med, at Samsung kommer til at være en hjælp.

Det der er mega underligt er, at det virker perfekt i Game Mode - ingen form for stutter og judder er også meget mindre. Hvad kan skyldes, at forskellen på Game mode og film/filmmaker mode er så stor, når alle andre settings er nøjagtigt det samme?
Af ChristianBrusch
Update: pludselig er stutter væk. For nu. Jeg kan ikke genskabe det i filmmaker mode, movie mode, på Apple TV eller i the native apps.

Hvad søren gør jeg nu? Jeg er jo super bange for, at det kommer tilbage. Også efter min reklamation er udløbet. Jeg har bakset med indstillingerne, men de står nøjagtigt nu som de gjorde da jeg havde problemet. Det kan jo bare have været en bug.