Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Fra standby hvor TV har været slukket natten over.

Når jeg klikker på tænd på min fjernbetjening til der kommer liv i skærmen (dvs at der kommer et eller andet frem på skærmen) går der 5 sek. og yderligere 5 sek. før billedet er helt på og jeg kan skifte kanal eller skrue op og ned.

Er det bare sådan det er...?
Havde jeg ikke en hvid diode der skiftede farve, kunne jeg være i tvivl om jeg har fået tændt :-)
koden skrev: 5. okt 2024, 21:53 Fra standby hvor TV har været slukket natten over.

Når jeg klikker på tænd på min fjernbetjening til der kommer liv i skærmen (dvs at der kommer et eller andet frem på skærmen) går der 5 sek. og yderligere 5 sek. før billedet er helt på og jeg kan skifte kanal eller skrue op og ned.

Er det bare sådan det er...?
Havde jeg ikke en hvid diode der skiftede farve, kunne jeg være i tvivl om jeg har fået tændt :-)
Gætter på det drejer sig om et Philips tv, det har mange døjet med og skyldes så vidt jeg husker noget med BT forbindelsen med remote.

Der findes et fix....søg lige med Google
Ok tak.. yes Philips.
har faktisk fået skiftet motherboard 2 gange, men det var fordi lyd forsvandt ind imellem og kom først igen ved at fjerne strøm fra kontakten
Det er der stadig, bare ikke så tit.

samt et par andre mærklige ting med frysning. Men desværre så sjældent det sker, at jeg kan vise det.

I samme omfang fejlmeldte jeg også langsom tænding.
Men det blev vist glemt.
10 sek er nærmere 15 sek hvor første 10 sek bare er sort skærm.
Jeg synes det er lang tid.

Ellers er jeg superglad for TV, billedet og android platformen...
Vil ikke tilbage til de andre OS'er fra f.eks. samsung.
Android er da også den bedste platform, har dog ikke et TV med Android, men den nye Google TV, som afløser for en ældre Android enhed.
Faktisk bliver det ikke anbefalet at tage strømmen fra specielt et OLED-TV, da det kører vedligehold på skærmen under standby.
Elektronik har det i det hele taget bedst at at stå på deres standby-funktion, med mindre der er tale om relativt lange perioder, hvor det ikke bliver brugt, og i dag bruger de så minimalt lidt strøm, at det ikke er det, man skal tænke på...

Hvis det ikke tager længere end de 10-15 sek., du nævner, så tvivler jeg på, de har glemt din fejlmelding, de har nok bare ikke taget det seriøst.
Meget af nudagens elektronik har jo forbindelse til et netværk, som godt kan tage lidt tid i nogle tilfælde.
Det passer vel lige med den tid, det tager dig, fra du har tændt apparatet, til du har fået sat dig?
Senest rettet af Supergris 7. okt 2024, 16:42, rettet i alt 1 gang.
Der er heller ikke noget udstyr her der har været slukket helt for i mange år.
Et TV i dag skal ikke slukkes helt. Det stammer fra CRT billedrørs TV, der helst skulle stå uden strøm. Men nye TV er indrettet til at være tændt i standby hele tiden, da der foregår vedligehold og opdateringer.
Og så vil et TV altid tage længere tid fra helt slukket, end hvis det er fra standby der tændes.
Mit Panasonic tar 7 sek om at tænde og samtidigt tænde Apple TV til der kommer billede på. Uden Apple TV tænder det på 5 sek.
Det samme her, når jeg tænder Google TV boksen, så er det hele klart på omkring 5 Sec. Det er også et Panasonic.