Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har i sidste uge købt Philips 55PUS8949 på tilbud i power for 5.000, da jeg synes det lød som et godt tilbud for 120 hz osv. (god til sport og evt. gaming)

Egentlig et fint tv til prisen. Er dog lidt træt af deres nye styresystem titan os. ikke kan hente viaplay, norlys osv. (fodbold)

Skal jeg bare beholde det og investere i ekstern medieboks?

Eller hoppe med på OLED og få et bedre tv, hvis jeg alligevel skal returnere? (har dog en lidt lys stue, men med gardiner)

Budget 5.000 - 8.000 kr. har overvejet følgende:

55 Philips OLED708 - 6666 kr.
55 LG C3 - 7.490 kr.

Er åben for i inputs og gode råd? pft.
Hvorfor tænke på hvad de kan udover at være et TV, køb det der er bedst til det som det nu bør være, nemlig at kunne vise et godt billede, og så bruge en extern enhed til det smarte, det er en billig enhed at udskifte når den ikke er smart mere, og der går væsentlig længere med den, end med TVet.
Bruger kun TVet til externe enheder, efter at jeg for over 4 år siden ophørte med en udbyder, så er Tuneren i TVet ikke blevet brugt. Det har aldrig haft mange brugbare App's.
Når der klikkes på linket, så står der bare:
Ingen indlæg eksisterer i dette emne inden for det valgte tidsinterval.
Der kommes ikke ind på den tråd via det givne link.
Er der kommet styr på sagerne så
QD-OLED er fri for burn in ?

Hmm..Nej. der er åbenbart stadig problemer med burn in på QD-OLED frem for WOLED i disse år (2024- )

"The Samsung QD-OLED and LG WOLED panels ran the same 21 cycles per week and the Samsung looked worse
And although the Sony QD-OLED ran only 3 cycles, that actually looked better than the Samsung QD-OLED despite far fewer compensation cycles"

Men giver det ikke lidt sig selv..?

En meget høj lysstyrke og et "lyst" billed har større mulighed for burn in end lavere lysstyrke ?

Ved så ikke hvorfor Sony's åbenbart er bedre..?