Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa allesammen. Undskyld jeg ikke går igennem gamle posts men er lige blevet færdig med at pakke mit sprit nye og defekte TV ned så jeg kan slæbe det til en pakkestation i morgen.

Jeg havde købt ét Philips The One - Ambilight 50" (PUS894912). Selve skærmen havde så stor en bue at man skulle tro det var én af ASUS curved gaming monitors og 5 af de apps der var blevet lovet i butikken var ikke at finde. Ydermere bruger TV'et deres eget Titan OS så man kan ikke downloade nye apps men skal vente på de sender software opdateringer ud.

Kan nogle være så søde at anbefale ét godt "mid-end" TV i prislejet 6000-10.000. Med alle de "forventede" funktioner some HDR og ALLM (eller hvad det nu hedder ;) ).

Èneste krav er at det skal kunne købes i en fysisk butik eller et sted der gør sig i levering + montering.

Mvh. Thomas / Frederiksberg.

Har selv kigget på LG 48" C3 4K OLED evo TV . Det ser umiddelbart ret fedt ud.
Hvad App's angår, så vil du være bedst tjent med en extern enhed til det, en Android TV boks, Google TV eller en ATV, Når et TV er et par år gammelt, så er der ikke meget opdatering at hente, der er de externe enheder bedre.
Radiomanden skrev: 17. jul 2024, 22:21 Hvad App's angår, så vil du være bedst tjent med en extern enhed til det, en Android TV boks, Google TV eller en ATV, Når et TV er et par år gammelt, så er der ikke meget opdatering at hente, der er de externe enheder bedre.
Troede ellers LG løbende opdaterede disse modellers software?
Beckham skrev: 17. jul 2024, 22:15 LG C3 er et rigtig godt bud. Men prøve at se om du ikke kan finde det sidste til en 55". Du betaler en uforholdsvis høj pris for en niche størrelse som 48".
Det er mere fordi der ikke er så meget plads :) Bord i en 50 M2 lejlighed på Frederiksberg. Den 50" vi lige havde hjemme var helt perfekt - Bliver den meget bredere bliver det lidt klemt med plads.
wBoop skrev: 17. jul 2024, 22:49
Radiomanden skrev: 17. jul 2024, 22:21 Hvad App's angår, så vil du være bedst tjent med en extern enhed til det, en Android TV boks, Google TV eller en ATV, Når et TV er et par år gammelt, så er der ikke meget opdatering at hente, der er de externe enheder bedre.
App's er ikke nødvendigvis kompatible med nye OS som kommer ud, så laves de til dem, og kan ikke bruges på ældre OS. Det har der været skrevet meget om på det nu lukkede You See Forum. TV2 Play understøtter heller ikke OS når de har en vis alder. App's til Android lever længere.
Radiomanden skrev: 17. jul 2024, 23:15
App's er ikke nødvendigvis kompatible med nye OS som kommer ud, så laves de til dem, og kan ikke bruges på ældre OS. Det har der været skrevet meget om på det nu lukkede You See Forum. TV2 Play understøtter heller ikke OS når de har en vis alder. App's til Android lever længere.
Det er noteret. Troede bare at den "Modtager Opdateringer" under TV information her på siden betyder at deres OS løbende modtager opdateringer som på en telefon.
Hvis det hele tiden blev opdateret, med det seneste, så var der jo ingen grund til at sælge nye TVer, for så ved det jo "nyt" hele tiden.
Køber man et nyt TV, så skal man være heldig hvis det opdateres med et eller andet mere end en gang inden for 2 år, derefter sker der ikke noget.
Ud fra hvad jeg har læst mig frem til - og selv erfaret - så er du væsenligt bedre stillet med et Google baseret smart-TV.
Det vi har i soveværelset virker i hvert fald endnu her 4 år senere.