Du må endeligt ikke købe et DVI->DVI kabel, der kun er monteret som DVI-D. Så er det nemlig kun de digitale signaler, der føres igennem. Du skal gå efter et fuldmonteret DVI->DVI kabel (evt. hjælper det at lede efter betegnelsen DVI-I, som dækker over begge signaltyper).
Det DVI->DVI kabel du linker til kan du ikke bruge. Det samme gælder den adapter fra DVI->VGA. Du har nemlig valgt den forkerte model (Sandberg 502-93). Den model du skal have fat i er model 502-94, der connecter DVI out -> VGA in:
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=502-94
Jeg har selv denne adapter, og jeg er meget godt tilfreds med billedkvaliteten. Du har for øvrigt ikke behov for adapteren, hvis du har et af de adapterstik, der normalt følger med grafikkort, der kun har DVI udgang. Sandbergs adapter er dog en god ide, hvis man (som jeg) ikke har så meget plads i dybden på bagsiden af kabinettet, så man både kan have adapteren og det normale monitorstik siddende.
Mht. at forlænge kablet, så ville jeg vælge et VGA->VGA kabel oven på adapteren. Så er du sikker på at få noget, der virker.
''This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence.'' - Homer Simpson