Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af erik-nl
Er der nogle der har sammenlignet billede kvaliteten imellem de to skærmen

42" har tilsyneladende en gammel skærm med reaktionstid på 6 ms og et kontrastforhold på 1:1200

imen 46" har 50% hurtigere reaktionstid på kun 4 ms og et kontrastforhold på hele 1:2000

Observationer er meget velkomne
Af Munch
Du skulle prøve at stille spørgsmålet på tråden:"SHARP 42XD1E fra England - spar 7000" ;) Der sidder en hel masse mennesker, der interesserer sig netop for det mærke (B
Af vlx
Jeg har set begge to i mediamarkt og der var ikke meget forskel på dem ikke noget jeg lige kunne se med det blotte øje. det skal dog siges at de ikke stod siden ved hinnanden i butikken så man skulle løbe lidt frem og tilbage.

Men grunden til at 42" har lidt andre specs, er fordi panellet blever produceret på en anden fabrik. 46" og 52" kommer fra deres nye fabrik de hvis åbnede her sidste forår hvis jeg ikke tager fejl.
Af DaWizeGuy
46'' og 52'' modellerne har et "Action Mode" som nedsætter reaktionstiden til 4 ms.
Af Pyld
Hej tænker på at køber en 37" - 42" men har en bog om de skærm og jeg forstår det sådan at 42 ikke er hele det samme som de 37" 46" 52"
der har noget der hedder baggrundsbelysning m. 4 bølgelængder. som 42 ikke har. men om det har noget at siger kender jeg ikke lige til. der jeg vil helst har en 37 men kan jo se det meget mere at spare på en 42"
så håber på en kan svar mig på det.
Af erik-nl
Er der nogen der ved hvad dette såkaldte

"4 wavelengt backlight systeem (RGB plus)"

Det mangler tilsyneladende på 42" men indbygget i 37", 46". 52"

Nogen der har en ide hvad det gør ?????????????????????
Af DaWizeGuy
erik-nl skrev:Er der nogen der ved hvad dette såkaldte

"4 wavelengt backlight systeem (RGB plus)"

Det mangler tilsyneladende på 42" men indbygget i 37", 46". 52"

Nogen der har en ide hvad det gør ?????????????????????
I følge Sharp tilføjer "4 wavelength backlight system" en extra "vivid crimson red" (på dansk noget i retning af "dybrød") komponent i det traditionelle RGB farvespektrum. Teoretisk set burde det forøge farvespektret og hjælpe med at reducere LCD panelets tendens til at vise overmættede farver.

Om det gør nogen praktisk forskel skal jeg ikke kunne udtale mig om. Grunden til at 37'' har 4 wavelength backlight system er, at panelet, ligesom 46'' og 52'', fremstilles på Sharps egen fabrik i Japan.

Mvh
Anders
Af erik-nl
DaWizeGuy skrev:
erik-nl skrev:I følge Sharp tilføjer "4 wavelength backlight system" en extra "vivid crimson red" (på dansk noget i retning af "dybrød") komponent i det traditionelle RGB farvespektrum. Teoretisk set burde det forøge farvespektret og hjælpe med at reducere LCD panelets tendens til at vise overmættede farver.

Om det gør nogen praktisk forskel skal jeg ikke kunne udtale mig om. Grunden til at 37'' har 4 wavelength backlight system er, at panelet, ligesom 46'' og 52'', fremstilles på Sharps egen fabrik i Japan.

Mvh
Anders
Hvor bliver 42" panelet da lavet ???
Af DaWizeGuy
erik-nl skrev:
DaWizeGuy skrev:
erik-nl skrev:I følge Sharp tilføjer "4 wavelength backlight system" en extra "vivid crimson red" (på dansk noget i retning af "dybrød") komponent i det traditionelle RGB farvespektrum. Teoretisk set burde det forøge farvespektret og hjælpe med at reducere LCD panelets tendens til at vise overmættede farver.

Mvh
Anders
Hvor bliver 42" panelet da lavet ???
Så vidt jeg husker bliver det lavet på en fabrik i Taiwan.

Mvh
Anders