Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ENULA
Heysa ny bruger

Jeg skal snart investere i fladskærm. Skal bruges til DVD og TV.

Har kigget en del på samsung nye lcd 40" er ret pæne , men billedekvaliteten er ikke helt i top og det fokusere jeg en del på , så må funktioner godt komme i anden række.

Jeg er ikke den store tilhænger af det ene eller det andet men synes nu at plasma levere et bedre billede, men det siges jo at de nye lcd paneler er bedre når vi kommer lidt frem i tiden.

Det skal være 37", 40" eller 42"

Pris skal nok ligge imellem 10000,- og 16 ,17000,-.

Har set et Panasonic i Tapeconnection Panasonic TH 42 PV 60 EH til 11.000
Tror gerne at det er godt , men lyder det ikke lidt billigt. Kigger også på Pioneer nye plasma modeller.

Nogler der har nogle erfaringer med de skærme jeg nævner eller andre skærme !!
Brugeravatar
Af JonasJohansen
Når du skal bruge dit tv til DVD og TV, så er det fornuftigt at du kigger på et plasma tv. Her får du bedre billedkvalitet for pengene. Panasonic og Pioneer producerer det bedste indenfor plasma i øjeblikket, så det er mere en smagssag hvilke af de to du vælger. Men så langt er du jo også selv kommet i dine overvejelser.

Det er altid en god idé at læse et par anmeldelser igennem, inden man træffer et valg. Du kan finde gode og seriøse anmeldelser af de mange tv på cnet.com og trustedreviews.com

Det var ihvertfald noget der gjorde valget lettere for mit vedkommende.
Af hwhdk
jeg står nøjagtig i samme situation.
Er førstegangskøber til fladskærm, er ganske uvidnede om teknologien, og vil også bruge 10.-16K.
Skærmen alene bruges til TV og DVD, evt med digitalt spejl fra Stofa.
Har forstået, at der så klart henvises til plasma, men er utryg ved burns in og "slanger" mv.
Er klar over at dette formentlig er et spørgsmål, som har været rejst hundrevis af gange, men håber nogen stadig har tålmodighed til at hjælpe. På forhånd tak :)
Brugeravatar
Af JonasJohansen
Hvis du er bange for burn-ins så lad være med at køb et plasma. Selvom problemet ikke er så stort som tidligere, så er det der stadig.

Burn-ins var hovedårsagen til at jeg fravalgte plasma. Jeg gider ikke bekymre mig om, hvorvidt jeg bør skifte kanal for ikke at logoet skal brænde fast, eller være bange for at spille xbox i flere timer i træk. Tvet skal bare kunne køre i baggrunden, uden man får dårlige nerver.

Har man ikke noget imod at være opmærksom på det, så er det selvfølgelig ikke noget problem.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har skrevet en artikel om burnin på plasma-TV, som du kan finde på forsiden under vores "Flatpanels Fokus".