Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af C_mad
Hej Alle

Er phillips 9731 godt egnet til konsolspil fx PS3?
Har nogle erfaringer med andre tv der egner sig godt til konsol brug?

Grunden til min tvivl er, at nogle lcd tv har lidt problemer med slør(efterslæb), som er ulideligt at se på i længden ;;)

Tak
CM
Af Jonster
Jeg har ikke hørt om at der skulle være problemer med slør. Det eneste jeg har hørt er at det ikke kan vise true full HD på 1080p og det vil jo være lidt surt nu når PS3 udsender et signal på 1080p.

Venter selv lidt med at købe en PS3 til LCD med 1080p er lidt mere udbredt og faldet i pris! (ca. ultimo 2007).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PS3 har kun to grafikmodes - 1080p og 480p. Hvis skærmen ikke understøtter det første, så springer den automatisk ned til den lave opløsning, hvilket jo er fuldstændigt absurd. Hvis du udelukkende vil spille PS3, så vent med at købe til Sony har fået fikset maskinen så den også kan køre 720p eller indtil et 1080p TV kan betales for menneskepenge.
Af hanZen
yakken skrev:PS3 har kun to grafikmodes - 1080p og 480p. Hvis skærmen ikke understøtter det første, så springer den automatisk ned til den lave opløsning, hvilket jo er fuldstændigt absurd. Hvis du udelukkende vil spille PS3, så vent med at købe til Sony har fået fikset maskinen så den også kan køre 720p eller indtil et 1080p TV kan betales for menneskepenge.
PS3'en kan sagtens køre 720p - det gør den skam fint hjemme hos mig ;)

Den kan ikke accepterer 1080i endnu - og går derfor ned og vælger 480p som du nævner. Men det er jo også de færreste HDTV som kun har 1080i opløsning - de var mest i 'gamle dage'! Mange PS3 spil er/bliver lavet i 720p, så det ville jo være mærkeligt hvis den ikke understøttede 720p :)
Af C_mad
Tak for jeres svar. Hmm.. En del sites skriver følgende:
AV Output
Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

Så forstår ikk hvor den anden info kommer fra..

Hanzen har du købt en ps3 fra USA siden du allerede har en? I så fald kan du ikk se hvilke formater man kan angive under opsætningen.
Så vi kan få afklaret tvivlen om 1080i, 740p og 1080p 8)