Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Dragzonox
#12770
Goddag.

For det første vil jeg gerne vide om et LG 32LC2R er et godt køb?
Jeg har ikke særlig mange penge til rådighed, og skal have et LCD TV (min 32"), som jeg skal bruge til min Xbox 360. (Og i så fald, hvilke kabel skal jeg købe til min Xbox 360)

En ting som har undret mig meget er, hvad er forskellen er på 1080i og 1080p?

Al' hjælp sættes pris på...
Brugeravatar
Af azrael
#12799
Bogstavet 'i' i 1080i står for "interlaced", modsat 'p' for "progressive". Interlaced svarer til den måde du typisk ser tv på idag. Først viser skærmen alle ulige linjer og derefter alle lige linjer. Ved progressiv visning vises linjerne en efter en startede med linje 1, så linje 2, så linje 3 osv.

LG 32LC2R er et OK tv, men langt fra det bedste til prisen (uden så at vide hvilken pris du har set det til eller hvor meget du har til rådighed). Til ca. 7000-7500 kroner ville jeg personligt nok kigge på Toshiba 32WL66Z eller Sharp LC-32SD1E (eller LC-32SA1E). Hvis du har 10000 til rådighed bør du kigge på Panasonic TH-37PV60EH plasma.
Brugeravatar
Af Dragzonox
#12804
Jeg har set et LG 32LC2R til 6.180,-
Jeg har også været inde på LGs hjemmeside og læse noget om deres XD Engine chip, og det lyder jo meget fint.. Men virker det?

Jeg kan se at et Toshiba 32WL66Z står til 7.099,- (7.249,- med fragt :/ )

Det er en forskel 919,-
Jeg ved ikke om det er det værd?
Jeg vil gerne have et rimelig billigt LCD tv, der kan køre mine HD Xbox 360 spil..
Og self skal billedet ikke være for sløret, og på tal om selve TVet, ser de ens ud..?

Jeg vil forresten gerne lige notere at lyden ikke gør noget, da jeg vil bruge mit Z5500..


Og lige en sidste ting, er et Philips 32PF3321 et godt LCD? :S