Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kief
M71 er alm. hd fjernsyn uden digital tuner. F71 er fuld hd skærm med digital tuner, så kan du selv gætte dig til hvilken er topmodellen

Mvh

Casper
Af samsungdk
Kief skrev:M71 er alm. hd fjernsyn uden digital tuner. F71 er fuld hd skærm med digital tuner, så kan du selv gætte dig til hvilken er topmodellen

Mvh

Casper
Hej

Der er ikke digital tuner i F71,

Forskellen på de to er at M71 Har LCD 100Hz tec. Og F71 køre Fuld HD 1080 P. Ellers Har de samme antal farver, og Multimedie indgange. Strømforbrug, Og de M71 fåes i 32" og 40. F71 Fået i 40" og 46". Personligt har jeg send en M71,
Af hawk
Samsung's top model serie har altid været M-serien, jeg har været turen rundt ved forhandlere inden jeg købte min le40m61b, som jeg er ekstremt glad for. Jeg har lige været inde og se deres nye le40m91b med en kontrast på 10000:1 og den er også fed, men jeg kan ikke se en stor nok forskel til at skifte :)
Af skjeller
tak for jeres svar. M er top modellen før men hvad med nu????
Af Jan Hansen
Ifølge Samsung selv, heder er følgende gældende:

M9 - serien er den seneste serie og den eneste Samsung der tilbydder LEDBacklighting som Samsung vandt EISA-prisen for innovation for. Den har den klassiske 1366*7XX opløsning og kører standart Hz
Den skiller sig altså ud ved at være en ny generation af TV.

Herefter lister de selv op: F, M, N (og herefter R,S). Jeg kender ikke så meget til R og S men:

FMN er ens undtagen:

F7 -serien er det der har højest mulig opløsning på billedet. DVS den har 1920*1080

M7-serien er hurtigere - den kører 100Hz, men har 1366*768 opløsning

N7serien er langsommere en M-eren,- men har tilsyneladende bedre farvegengivelse.

Jeg ved ikke meget bedere hastigheden gør Tvet.
Sidst men ikke mindst er der væsentlig forskel på vægt og strømforbrug.

(alle informationer er taget fra Samsungs produktinformation "imagine" som jeg fik i Fona) Jeg har ikke set F-serien i handel i DK.

det er altså op til dig at du skal bede en forhandler vise noget du plejer at se på alle tre tver og så skal du vælge om hastighed er vigtigere end fremtidssikring af opløsning Generellt er det jo mere en smagssag.

Min mening er at N7-serien er det bedste "begyndervalg". Det kan følge med i kontrast og dynamisk kontrast og gengiver personomrids og farver meget realistisk. Som sagt ved jeg ikke hvor vigtig 100Hz tek. Der er for eksempel ikke noget grønligt skær over ansigter- hvilket ellers har været et problem.
Af skjeller
tak til ajlle