Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af madsmg
#12512
Hej,

Jeg har købt et TH37PV60EH, og er med undtagelse af den brummende lyd det udsender meget tilfreds.

Når der er meget lyse farver på skærmen brummer fjernsynet så man kan høre det når man sidder ovre i sofaen, og det er ikke blæserne. Det er naturligvis nemmest at høre hvis man muter fjernsynet, men selv med "normal" lydstyrke kan man høre det. Hvis man eks. ser ishockey er det efter min mening meget generende. Lyden skifter op og ned i niveau alt efter lysniveauet på skærmen. Man kan umiddelbart ikke "justere" det væk vha. kontrast, lys osv.

Jeg har læst en flok indlæg vedr. brumme lyde fra tv'et, men er lidt i tvivl om det er på samme niveau som mit, eller det mere er hvis man har hovedet helt henne ved fjernsynet.

Er der andre der har samme oplevelse som mig, eller er mit tv i stykker? Nogen ideer om hvad der er galt?
Af Yonzie
#12519
Jeg har det samme, men jeg har kun lagt mærke til det ved brug af en break-in DVD, altså helt hvidt billede og ingen lyd, hvor det var meget generende. Ved normal brug lægger jeg ikke mærke til det. Nu har vi dog haft travlt i julen og jeg har ikke set så meget på det endnu, så det kan være min mening ændrer sig.
Af sanny
#12522
jeg har haft 42PV60 hjem for at teste den.... tv har også haft brum ... men da jeg skiftede min skart kabel med en anden en forsvand brum... jeg vil ikke om der var den brum du udtaler dig om men prøv det...

jeg har ikke tv hjem mer da mining var kun at se hvordan billeder kvalitet var... var elers super tilfres med den....

PS: ha også haft sony og samsung LCD hjem og de to tv-er kan slet ikke samlines med pana.... der er en verden til forskel...pana er super tv for pengene...
Af larsmarcus
#12527
sanny skrev:jeg har haft 42PV60 hjem for at teste den.... tv har også haft brum ... men da jeg skiftede min skart kabel med en anden en forsvand brum... jeg vil ikke om der var den brum du udtaler dig om men prøv det...

jeg har ikke tv hjem mer da mining var kun at se hvordan billeder kvalitet var... var elers super tilfres med den....

PS: ha også haft sony og samsung LCD hjem og de to tv-er kan slet ikke samlines med pana.... der er en verden til forskel...pana er super tv for pengene...
Jeg har et Pioneer 507XD 50" Plasma, det siger og en brumme/hyle lyd når der er meget lyse billeder. Der udover kender jeg en med et ældre 42" plasma der også "hyler" lidt når der er lyse billeder på skærmen. Så jeg er ret sikker på det er en plasma relateret svaghed... Men den løses nemt med et lækkert surround system :p