Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Try-this
#12510
Jeg er ved at stable et mediecenter på benene, og har i den forbindelse indset at mit ellers så pålidelige 28" JVC fjernsyn som jeg købte for ca 5 år siden ikke er så fedt til det formål (kan kun køre 640x480)....

Derfor leger jeg med tanke om et fladskærms tv, er kommet frem til følgende minimumskrav:

27"
1366x768
HDMI samt vga eller dvi indgang (vga/dvi til nu, og hdmi til når jeg engang opgraderer gfx)

Jeg har kigget lidt på hifi priser og fundet dette tv:
Samsung Samsung LE27S71B

Er det den der er at foretrække til max 6k eller er der andre værdige spillere i den klasse?

På forhånd tak :)
Af Try-this
#12566
over 100 visninger men ingen reply's... skal det betyde at jeg har kig på det rigtige fjernsyn? :)
Brugeravatar
Af azrael
#12569
Jeg ville da godt nok smide 1500 kroner mere efter tv'et og så kigge på et Toshiba 32WL66Z. Alternativt virker modellerne i Sharps SD1E/SA1E serie også spændende. De kan fås til omkr. 6000 kroner for 26" modellen hos bl.a. Geco og i Hifi-Klubben.
Af Kief
#12575
Hvis du ikke har noget mod at dit tv ikke er helt nyt, men næsten nyt, så kig i køb/salg ...

Hvis du skal bruge et lækkert tv men lige mangler de sidste klejner...

Casper
Af Try-this
#12605
Tak for besvarelserne, det skal da helt klart overvejes :)

Jeg kom tilfældigvis til at se, at Merlin har et Samsung LE 26 R 72B, som umiddelbart ser ud til at have samme specifikationer som den jeg linker til i første post, er der nogle der kan bekræfte (eller afkræfte), at disse to tv, er af samme kvalitet?

Hvis det kan bekræftes, så smutter jeg nok lige ned og kigger på det i morgen for at se hvordan billedet er på den (har dog ikke i sinde at købe den hos merlin, da de forlanger en alt for høj pris)....
Af Try-this
#12607
Rasmus Larsen skrev:R7x serien er i min mening bedre end S7x serien, men jeg synes stadig Toshibaen er et bedre køb.
Ok, jeg takker, det bliver overvejet meget kraftigt med den Toshiba ;)

Har desværre først råd når næste løn ruller ind på kontoen :((