Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sethos
#12211
Hallo,

Imorgen skal jeg bestille mit nye TV og jeg ved stadig ikke hvad jeg skal vælge. Nu stod mit valg på et Sony bravia W2000 46" til omkring 27,000.

Så fandt jeg Sharp Aquos 42" 42SD1E til kun 13,000 som er en kæmpe besparelse!

Jeg ville have købt et Sharp Aquos 42" 42XD1E med 1080p fordi det lå i et godt prisleje men man kan ikke rigtig regne med nogen leveringstid.

Så burde jeg vælge Sony TV'et, være 1080p klar, få de extra tommer og bruge over dobbelt så mange penge, eller tage Sharp's og bare nøjes med 720p som alt alligevel køre i ...

Nogen der kender Sharp 42SD1E's kvalitet, er det bare et billigt produkt til den lave ende eller er det et rigtig kvalitets produkt!
Af xenon
#12219
nu kender jeg ikke det store til de skærme du nævner, men jeg har ført hørt om skærme der opgiver 1080i/p - men reelt skalere signalet ned - for så at skalere det op igen til 1080.... hvis jeg var dig ville jeg sikre mig at den skærm du køber ikke gør det
Af Sethos
#12220
Hej Xenon,

Ja har jeg også hørt en masse om, derfor har jeg også ventet lidt med købet for at finde det rette TV.
Men så vidt jeg kan forstå kan Sony Bravia W2000 altså vise ægte 1080p men kun over HDMI. Det er så ikke noget problem, da de fleste 1080p kilder også vile understøtte HDMI. ( Blu-Ray, PS3, Xbox 360 skulle der også udkomme et HDMI kabel til i '07 )
Af Tape Connection
#12232
Sethos skrev: Så burde jeg vælge Sony TV'et, være 1080p klar, få de extra tommer og bruge over dobbelt så mange penge, eller tage Sharp's og bare nøjes med 720p som alt alligevel køre i ...
Du bør vælge dét tv der viser det bedste billede med et HD-signal (hvis det er dét du føler er vigtigst), frem for at forvente at bare opløsningen er høj nok, så har tv'et det bedste billede med et HD-signal.

At gengive den fulde kvalitet af et HDTV signal, drejer sig om _meget_ mere end at vise den fulde opløsning.