Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af elkoger
#12186
Hej !

En af min kollegaer vil gerne af med hans fjernsyn, og da mig og kæresten står og mangler 1 kunne vi godt finde på at købe et.
Det fjernsyn vi har mulighed for at købe er et:

Panasonic 37”
Viera serien
TH-37PA30E
PlasmaTV

Da den oprindelige plan var at købe et LCD TV, ved vi nu ikke om vi fortrækker det frem for en plasmeskærm, men det er nok mest fordi vi har en ide om at der er bedre billeder på et LCD TV.

Har googlet mig lidt frem og har fundet udaf at det er et ganske godt TV, men det har nu nogle år på bagen.

Derfor ønsker jeg gerne vejledning om hvorvidt det kan betale sig at købe dette TV, og så måske droppe ideen om at få et LCD.

Mvh

Mads
Af sanny
#12198
hej mads

hvad er prisen for Panasonic , der afhenger maget af prisen om der er got køb eller naj..
Af Yonzie
#12201
Det kommer jo an på...
I min lokale Alfaview har de en ~42" lav-opløsnings (samme opløsning som på det Panasonic du kigger på) hængende ved siden af en ~45" LCD skærm og jeg synes det er meget svært at se forskel på det WMV-HD de sender ind i dem. Det er kun når der er tekst på skærmen at man reelt kan se forskel.
Desuden er billedkvaliteten på plasmaskærmen væsentlig bedre end på LCD skærmen (især sort).

TH-37PV60 med 1024x720 opløsning koster 10000kr i dag, så i skal vel ned under halv pris i forhold...?
Det er jo også et smart træk da udviklingen er enorm på området. Om et par år kan man givetvis købe en 42" 1920x1080 skærm for det samme eller måske lidt mere.
Af elkoger
#12203
Jeg tror prisen bliver mellem 5k og 7k....det er ihverfalt hvad jeg regner med. Vil ikke give mere..
Men kan forstå på jer det er et OK køb?
Brugeravatar
Af azrael
#12207
7000 kr. er efter min mening for meget, set i lyset af, at man kan få nyeste generation TH-37PV60E til omkr. 10000 kr. I og med at der endda er tale om en model i PA-serien vil modellen også kun have en opløsning på ca. 848x480 pixels modsat den nye PV-serie med 1024x720/768 (37"/42"). Bemærk, at der også findes en PA60-serie med samme opløsning som det PA30 I har fået tilbudt.

Personligt ville jeg ikke give mere end ca. 4000 for den model (PA30)... :)
Af elkoger
#12215
tak for jeres svar - i er velkommen til at skrive mere hvis i lyster.

Jeg er ihvertfald blevet enig med mig selv om at købe tv´et men kun hvis prisen er rigtig. Umiddelbart ville jeg lægge ud med en 5000.- men kan nu læse det er for højt.. så vil prøver at se hva jeg kan forhandle mig frem til.
Brugeravatar
Af azrael
#12217
Jeg vil blot lige bemærke, at I i al fald ikke går forkert i byen ved at købe plasma fremfor LCD. :)