Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Vær hilset.

Jeg har for nylig anskaffet mig en Xbox 360 og har derfor nu planer om at anskaffe mig en fladskærm, så jeg for alvor kan få glæde af min konsol.

I den forgangne uge har jeg brugt en del tid på at søge informationer på nettet og være ude i et par butikker for at se nogle tv i aktion. Dog er jeg stadig ret grøn på hele området, så jeg tænkte at jeg måtte søge lidt hjælp herinde.

Det jeg er interesseret i, er et fjernsyn til spilbrug (læs: Xbox 360 og PlayStation 3) og til at se DVD på. Prisen skal højest være 11.000 kr.

Jeg havde kig på et Samsung LE-32R72B til ca. 7999,-, men efter en tur i TapeConnection fik jeg frarådet det, på grund af dens ”grå hinde”, der gav en dårlig kontrast og fjernede detaljer. I stedet fik jeg anbefalet et Toshiba 32 WL 66 Z også til 7999,- (jeg kan se det også er anmeldt på denne side) som gav et rigtig godt billede i forhold til prisen.

Endvidere har jeg også haft kig på et Panasonic TH 37 PV 60 EH plasma-tv, som koster godt 11.000 og som skulle give noget mere ’fjernsyn’ for pengene. Dog har jeg fra flere fået at vide at konsoller ikke tager sig særlig godt ud på plasma-tv.

I dag var jeg så nede og kigge på nogle Sony Bravia og Philips fladskærme, som jeg også syntes var ret imponerende. Specielt Philips’ pixel plus virkede ret godt – nogle der kan fortælle om det har relevans for hvordan ens spil ser ud?

Men hvad skal jeg vælge? Jeg håber at flere har lyst til at svare, så jeg kan få godt min første fladskærm og komme i gang med next-gen gaming i HD.

Post scriptum: Jeg har brugt søgefunktionen på siden og fundet et par ældre emner omkring 360 og fladskærme, men syntes ikke jeg fik nok information.
Af mcmejsner
Hej Brock

Jeg har selv lige investeret i en xbox 360, og er i besiddelse af et Samsung LE32M61B. Og her kan jeg kun sige Wauw.. det ser kanon flot ud, og ingen problemer med farvegengivelsen på mit fjernsyn. Står klokke rent.

Har samtidig en kammi som har et LE-37S71B, og her er der heller ikke noget at sætte fingren på.

Begge steder er xboxen tilsluttet medfølgende komponentkabel, hvor den giver 720p signal. Det ser virkelig godt ud.

Der er testet med 3d shooter, samt brætspil og begge tilfælde er der ikke noget at sætte finger på.

Nu har jeg ikke set xboxen på andre fjernsyn end Samsung, så jeg kan ikke rigtig sammenligne dem.

Har også en Denon DVD-1905 med DVI-udgang, som også kan køre 720p, og her er der absolut heller ikke noget at klage over.

Med TDC kabel er alm. tv også helt uden skår i glæden.