Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#6955
Hvis i skulle vælge mellem ovenstående lcd eller plamsa. Hvad ville i vælge. Jeg kan se, kontrasten ser bedre ud på plasma.

Umiddelbart havde jeg troet m71, men plasmaen er faktisk dyrere, og virker bedre ? er jeg på rette spor

Hvis i skulle vælge plams/lcd til den prisklasse, hvilke andre vil i vælge udfra design og kvalitet ?

på forhånd tak

mumtaz
Af Hudilarsen
#7158
Plasma bruger gennerelt mere strøm end en lcd, så over 1 år har det jo også noget at sige..

Men mit råd som tekniker er klart: Købt samsung lcd. Fornuftig pris, god kvalitet, og hvis det går i stykker, får du helt klar den bedste service, da Samsung fra fabrikken lever kanon service.
Brugeravatar
Af azrael
#7188
Plasma har p.t. stadig det bedste billede, når vi snakker "flade" skærme, men der er også nogle ulemper.

Strømforbruget er dog ikke et af dem, idet strømforbruget ved plasma er angivet som peak værdi. Det gennemsnitlige forbrug ligger meget lavere og sådan set på de værdier, der angives for LCD. Strømforbruget ved LCD er derimod meget konstant, da en stor del af forbruget går på bagbelysningen, der er tændt konstant. Op til ca. 32" ligger strømforbruget ved ca. 150W for LCD, og ryger små 100W i vejret ved 37" og højere.

Mit råd er at kigge på det tv, du bedst kan lide, og så købe det. Gode LCD-tv koster i al fald betydeligt mere end gode plasma-tv. *Skal* du for øvrigt have fladskærm nu? Du skal nemlig slet ikke regne med, at billedet bliver bedre på en "flad", snarere tværtimod.

Hilsen,
az
Af Mumtaz
#7197
Jeg har godt nok svært ved at vælge.. Jeg synes det er mange penge at bruge på fladskærm, og derfor skal den både billedmæssigt og design mæssigt være noget, jeg synes er godt.. Jeg kan godt lide panasonic - : ) men jeg er også lun på sony og philips... og lidt samsung..... synes at det godt nok er svært.. senest har jeg kigget på sony kdl 40 v 2000 k... men det kan være jeg skal vente et par måneder med at købe.. Jeg fik at vide at Sony skulle være bedre end Philips nye..... Pioneer er jeg helt vild med.. men den er en tand dyrere..

Jeg skal bruge en fladskærm, skal være omkring 40-42" og design og billedmæssigt (+lyd) skal den være i top.. pris maks 20

Håber du kan hjælpe - : )
Brugeravatar
Af azrael
#7201
Sonys nye S2000- og V2000-modeller er i al fald ikke bedre end Philips' nye 9731/9831-serie. Sidstnævnte er faktisk de eneste LCD-tv, jeg personligt synes har et godt billede.

Hvordan Sonys X2000-serie passer ind her ved jeg ikke, men der er p.t. kun én model på gaden og det er 46"-modellen til langt over 40000 kroner.

Samsungs nye M7x-serie er lidt en "dark horse", som potentielt kunne give et billede i samme klasse som Philips' nye. Udover ovennævnte har jeg ellers indtil nu ikke set LCD-tv, der har et bedre billede end plasma-tv. Og her kan jeg personlig mest fremhæve Panasonics seneste modeller i PV60E- og PV600E-serierne (samme billede, med lidt forskel i lyd og ekstra features).

Hilsen,
az
Af Mumtaz
#7292
Jeg har set pris på den nye philips 37" 9731d er på små 25000 - : ) Venter lige lidt til priserne falder.. skal først flytte til januar, så det kan være jeg ser lidt tiden an og holder øje med fladskærme...

Hvem har sagt det skal være nemt at vælge :D