Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Som skrevet før ;)
"Orange is the new black" og "Limitless" har jeg testet med. Sidstnævnte fordi det var en af dem jeg også havde liggende på Blu-Ray og førstnævnte fordi konen gerne ville se den nye sæson.

Jeg havde lidt håbet at den første sekvens i "Limitless" (hvor man zoomer gennem byen) ville vise hak, men hos mig var det ikke tilfældet. Det kom først i nogle af de senere scener. På Orange var det spredt ud gennem afsnittene, men nu har jeg set de første 5 og der var hak i dem alle.

Fejlen kan jo sagtens ligge i 4K-versionen af Netflix til Android, som jo kun kører på 2 producenters TV pt. samt nogle Android-bokse. Med android-boksene så har du dog et ekstra led med i kæden idet det skal ud gennem HDMI-porten først.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Netflix har nogle 23.976 videoer, som de bruger til intern test. De kan måske afsløre noget :)
Example Short 23.976: http://www.netflix.com/title/70136810
Example Short 23.976 burned in timecode: http://www.netflix.com/title/70177330
El Fuente 24 (24 ligeud): http://www.netflix.com/title/70269551

El Fuente fandtes også tidligere i 23.976 (og mange andre frekvenser), men jeg kan ikke lige finde dem.
Det kan nok blive svært at finde et eksakt tidsstempel som giver hak, hvis fejlen skyldes 23.976 fps, da det jo vil afhænge af hvornår streamet startes. Hvis det lader sig gøre at replikere et hak samme sted hver gang, så kan vi prøve at sammenligne.
Af Pulsedriver
Torben Rasmussen skrev:De tre klip ligger ikke i Android TV.
Jeg fandt det ene klip - Den hed Example Short 23.976 - noget med et springvand, og en mand der går på forskellige måder (Monty Python agtigt :) ) m.m.

Der var mikroskopiske hak ca. hver 3.-4. sekund.
Hvad måtte du søge under for at finde den? Jeg prøvede alle kombinationer af ordet og den fandt intet.

Med den seneste opdatering, så får jeg dog nu hak i streamingen af 4K@60fps på Youtube på en 100 Mbit/s internetlinje. Jeg fik også næsten timet intervallet mellem hak i "Orange is the new black" til omkring de 40 sekunder, hvilket stadig lugter af en 23.976 fps problem i Netflix-appen.
DR TV er, som Rasmus skriver ovenfor, allerede kommet. TV2 Play tester de pt. og den forventes frigivet snarest. På Android har man dog heldigvis Chromecast-funktionalitet, så de apps der mangler oftest kan castes (hvis man har en smartphone). Det virker ganske fint.
Af tla
Torben Rasmussen skrev:DR TV er, som Rasmus skriver ovenfor, allerede kommet. TV2 Play tester de pt. og den forventes frigivet snarest. På Android har man dog heldigvis Chromecast-funktionalitet, så de apps der mangler oftest kan castes (hvis man har en smartphone). Det virker ganske fint.
Det er jo kun vha. Google Cast at DR TV er tilgængelig, så jeg går ud fra når de siger "firmware" opdatering at DR har gang i at få en native Android TV app på plads.
Af Pulsedriver
Torben Rasmussen skrev:Hvad måtte du søge under for at finde den? Jeg prøvede alle kombinationer af ordet og den fandt intet.

Med den seneste opdatering, så får jeg dog nu hak i streamingen af 4K@60fps på Youtube på en 100 Mbit/s internetlinje. Jeg fik også næsten timet intervallet mellem hak i "Orange is the new black" til omkring de 40 sekunder, hvilket stadig lugter af en 23.976 fps problem i Netflix-appen.
Jeg brugte stemmestyringen og søgte på Example Short - så var det én af resultaterne. :)
Jeg må til at bruge den noget mere. Den har ikke været specielt brugbar de første gange jeg brugte den, så til sidst røg den sekundære remote tilbage i kassen.
Af Pulsedriver
Torben Rasmussen skrev:Jeg må til at bruge den noget mere. Den har ikke været specielt brugbar de første gange jeg brugte den, så til sidst røg den sekundære remote tilbage i kassen.
Jeg bruger faktisk kun touch-remoten - er ikke stødt på noget jeg "mangler" endnu.

Stemmestyringen fungerer ok på dansk, men er meget bedre og mere præcis på engelsk.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10