Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Så fik jeg mit TV retur (Samsung ue65HU7505) hvor værkstedet har skiftet panelet.

Resultat: Meget værre billede end før.
Stor mørk plamage i venstre side og en masse lodrette striber over hele billedet.
Uudholdeligt at se på ved panorering eller ved lyse billeder.

Teknikeren vil nu kontakte Samsungs teknikere og høre om fænomenet.
Afventer svar deraf.

Ak :((
Vedhæftede filer
TVet viser, eller forsøger at vise, et helt hvidt billede. Her snyder billedet ikke. Skærmen viser virkelig disse  striber og plamager så tydeligt som billedet viser.
TVet viser, eller forsøger at vise, et helt hvidt billede. Her snyder billedet ikke. Skærmen viser virkelig disse striber og plamager så tydeligt som billedet viser.
IMG_0193.JPG (114.84 KiB) Vist 6138 gange
Ja det ser skidt ud må man sige. Jeg har fået en HU7505 i 48" og er slet ikke besværret med de problemer du er stødt ind i.

Håber snart det løser sig for dig.... Pøj pøj :o
Grandahl skrev:Ja det ser skidt ud må man sige. Jeg har fået en HU7505 i 48" og er slet ikke besværret med de problemer du er stødt ind i.

Håber snart det løser sig for dig.... Pøj pøj :o
Det lyder også til at det kun er 65" der har dette handikap. Har ikke hørt nogle med 48" som klager over noget med dette TV.

Min sag tog en uheldig drejning i dag. Service Center Gruppen meldte tilbage at de haft fat i Samsung som blot ser det som normalt og altså ikke en fejl. "Det hedder vertical banding" som jeg fik at vide. Ja tak. Sagen er afsluttet og jeg kunne udfylde en formular på samsungvoiceofcustomer.com hvis jeg var uenig i afgørelsen.

Har så pænt svaret tilbage at jeg godt kender til begræbet, men at det absolut er i så en ekstrem grad i dette tilfældet at det ikke blot kan betegnes som "normal". Det værste er jo at det faktisk er blevet meget værre efter at det har været på værksted og skiftet panel. Synes heller ikke de først kan godkende det som fejl, og så efterfølgende, hvor de faktisk har gjort det værre, fortælle at det nu er normalt og at jeg må kontakte Samsung hvis jeg er uenig.

Prøvede at fange Bilkas kundeservice i dag for at høre om mulighederne for at returnere TVet uden emballage (Var dum nok til at smide det ud, da jeg så at TVet bare virkede). Den søde Mette i kundeservice kunne ikke svare på det, men henviste til det nærmeste varehus service center som ikke tog i mod opkald i det tidsrum jeg ringede.

Min plan for i morgen er at kontakte Service Center Gruppen endnu en gang og høre om vi kan finde en løsning. Evt. smide det gamle panel i igen, så jeg i det mindste kan sælge det med minimum tab. (Lige nu er det usælgeligt). Jeg vil også prøve at ringe til Bilka i morgen og høre om de evt. vil tage imod TVet uden emballage mod kun at tilbagebetale en hvis procentdel. Her har jeg en stram deadline da jeg brugte tyve dage med at vente på første reparation hvor grænsen hos Bilka for returnering er tredive dage efter køb.

Min mission er lige nu at få det væk med mindst muligt tab.

MEGET ærgerlige lærepenge. :((
Pokkers til situation.

Kunne du evt. Prøve med at du vil købe et andet tv i Bilka, så de får solgt et tv under alle omstændigheder. Kan være det går lidt nemmere så?
Grandahl skrev:Pokkers til situation.

Kunne du evt. Prøve med at du vil købe et andet tv i Bilka, så de får solgt et tv under alle omstændigheder. Kan være det går lidt nemmere så?
Ja, den indgangsvinkel har jeg også klar hvis medarbejderen jeg kommer i kontakt med er afvisende. Problemet er lidt om de pr. politik ikke gør det. Min erfaring med store firmaer er desværre at medarbejderne har meget præcise regelsæt de skal køre efter uanset vejr og vind. Jeg har dog hørt positive historier om Bilkas service før, så måske de overrasker mig.
Det er i hvert fald et forsøg værd.
Af pkmadsen
Ja det er skisme godt nok en møgsituation at være i.

Og virkelig dårlig stil af Samsung først at skifte skærmen fordi man er enig ,for derefter at snurre rundt på en tallerken fordi man har produceret et skodprodukt. Synes faktisk at du skulle overveje forbrugerrådet eller DR1 kontant.. De skulle jo ikke have påbegyndt reparationen hvis der ikke er en fejl.

De kunne jo også vælge at give dig dine penge igen, for tv'et fejler jo ingenting.....som de siger.

Håber du får løst det.

Mvh Peter
Af Wolfgang
pkmadsen skrev:Ja det er skisme godt nok en møgsituation at være i.

Og virkelig dårlig stil af Samsung først at skifte skærmen fordi man er enig ,for derefter at snurre rundt på en tallerken fordi man har produceret et skodprodukt. Synes faktisk at du skulle overveje forbrugerrådet eller DR1 kontant.. De skulle jo ikke have påbegyndt reparationen hvis der ikke er en fejl.

De kunne jo også vælge at give dig dine penge igen, for tv'et fejler jo ingenting.....som de siger.

Håber du får løst det.

Mvh Peter
Ja det er langt ude. Fik ringet til Bilka i dag og efter at været smidt rundt til 4-5 forskellige afdelinger endte jeg tilbage til start, altså bilka.dks kundeservice. Denne gang fangede jeg dog en virkelig kompetent medarbejder som også kunne se at der var gået noget helt galt. Ekstrem lang historie kort, så henter de TVet i morgen og tager det retur som et fortrydelseskøb. Jeg skulle blot selv betale for fragten på 500kr, men ellers skulle det være muligt at få alle pengene retur, også selvom emballagen er væk. Tør personligt ikke håbe noget før jeg ser pengene på min konto, men han lød meget fortrøstningsfuld så jeg er positiv.

Da Service Center Gruppen ringede tilbage til mig sidst på eftermiddagen, havde jeg allerede talt med Bilka og jeg ville ikke gå ind i en større diskussion som jeg ellers var parat til i går. Måtte dog alligevel nævne at jeg ikke mente de blot kan sige at der ingen fejl er, når de i første omgang har godkendt det, for blot at gøre det hele værre. Jeg er ikke typen der råber og skriger i telefonen, men jeg fortalte fast dog pænt, at Bilka vidst nok havde godkendt at tage det retur, ellers ville jeg tillade mig at ringe tilbage igen og ikke via en klageformular hos Samsung.

Så ja.... Indtil videre slutter historien godt her, hvis altså ikke andet uforventet kommer ind over.

Kan anbefale bilka.dk på det kraftigste da de faktisk har været de mest forstående i hele denne sag og også dem som nu hjælper mig ud af denne situation. Dernæst kan jeg anbefale at man virkelig søger grundigt efter diverse forums om brugeroplevelser og ikke blot tager en anmeldelse for gode varer. Især ikke hvis man overvejer at tage en anden tommer end den anmeldelsen er bygget over.
Af Coolsmarti
Tak for at dele din erfaring, du har i den grad fået mig overbevist om at mit 2 år gamle LG 55" sagtens kan klare den et stykke tid endnu. Var virkelig tæt på at købe dette 65".

Har egentlig ikke fulgt så meget med de seneste par år, men tænkte der var sket en masse, dette er jo så ikke tilfældet og OLED gør først sit stille indtog nu her til menneskepriser.
Wolfgang skrev:Købte samme tilbud i Bilka som pkmadsen, og vi har da også talt sammen da vi har præcis samme "banding" problem.
Det værste er at en af de mange striber er lige præcis på midten af skærmen.
Ses ikke på fine stillbilleder, men ved panoreringer (f.eks. landskaber og i film hvor man panorere over bygninger mm.) ses det meget tydeligt.

Samsungs teknikere i DK, Service Center Gruppen, prøver at skifte panelet så snart de har fået et nyt hjem.

Var der ikke en stribe præcis i midten så kunne jeg nok godt overleve, da jeg ved at LCD/LED TV jo har en masse skavankler som ujævn belysning mm., men lige en mørk streg i midten er til at blive skeløjet af at se på, og det er lidt surt på et TV i den prisklasse, uagtet om det var på tilbud eller ej.

Nu håber jeg blot på det bedste.
Ved nu ikke om jeg kunne "overleve", er det en fejl skal det da byttes, var netop i Bilka idIda og der stod det til 17k for den 65" model, og til de penge skal billedet sgu' da være iorden. I mine øjne ihvertfald.

Som jeg læser de forskellige svar, skriver flere at det jo ikke er en plasma skærm og man derfor kan forvente.... osv osv.

Skal man deraf forstå at en plasma skærm stadig er bedre end disse nye LED/LCD skærme?

Hvorfor så ikke købt en plasma skærm fra start?

Spørger da jeg ikke helt forstår man skal købe disse typer når de, som du skriver har en masse skavanker?

Tror jeg må lære lidt rundt inden mit køb af nyt tv, kan være det skal være plasma istedet stod ellers lige til at købe idag, og fandt så denne tråd via telefonen.

@pkmadsen hvad måtte du slippe for den f 8005?
Er det den gamle top model ?
kunne hvis prisen er tilsvarende den nye, godt ryge på en sådan da der alligevel ikke er så meget 4k endnu.
Så må man skifte om et par år eller 3.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Plasma er jo stoppet i produktion, så der komme ikke nye skærme. Teknologien har ikke kunne rykke til 4K, så derfor kan den ikke overleve. Billedkvaliteten er dog stadig i top. Men tro ikke, at plasma er fejlfrit - retention og burn-in er noget af det er har den største afskrækkende effekt på potentielle købere.
Mit F8005 gav jeg 15000 for midt i september . Tror ikke der er flere tilbage.. Det er dog ikke et perfekt tv. Men dog det mindst ringe af de 4 jeg prøvede. Har siden set sony x8505 i 65 tommer til samme pris på Black friday. Umiddelbart ville jeg vente til januar udsalget og se hvad der sker der. 4k oled i 65 tommers som er fladt og til at betale er nok ikke lige om hjørnet. Et 60 tommers h7005 kunne være mit bedste bud :)
Af jsj
Hej
Ved I, jer der har haft problemer med jeres 65" skærm, om det er et Samsung panel eller et AUO panel der sidder/sad der i?
Er lidt nysgerrig, da jeg har læst at ca 80% af alle 55" (UE55HU7505) skulle være monteret med et AUO panel, som åbenbart ofte lider af Banding...
Det har jeg ingen ide om, men det kunne jo være en forklaring på hvorfor tv'et får gode anmeldelser ( hvor en skærm m samsung panel bliver stillet til rådighed ) og vi brugere døjer med panelerne fra AUO
Af jsj
pkmadsen skrev:Det har jeg ingen ide om, men det kunne jo være en forklaring på hvorfor tv'et får gode anmeldelser ( hvor en skærm m samsung panel bliver stillet til rådighed ) og vi brugere døjer med panelerne fra AUO
!:( -ja det skulle ikke undre mig, det er der faktisk nogen der antyder, men om det har hold i virkeligheden ved jeg ikke........."forpulede svindlere"(Samsung) hvis det er sandt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7