29. dec 2006, 23:14
Den metode ville jo fungere fint med IPTV, hvor en computer fint ville kunne decode flere TV signaler (skal selvfølgelig have nok CPU og båndbrede).
Så det problem syntes jeg ikke er så stort.
yakken skrev:Problemet er jo det samme. Du skal have en seperat IPTV dekoderboks til hvert TV. Hvis boksen kun kan dekode én kanal af gangen så har alle harddiskrecordere ligesom mistet deres værdi, med mindre man altid sidder og ser det progam man vil optage eller kun har behov for optagelser af ting man ikke er fysisk til stede til at se - dvs. ingen dobbeltbrug af tuneren.MediaCenteret er jo allerede i flere hjem, hvor alt film, tv og musik er centralt på en computer. Dertil kan så sættes extenders (Xbox 360), så alle TV's bruger det samme MediaCenter.
Den metode ville jo fungere fint med IPTV, hvor en computer fint ville kunne decode flere TV signaler (skal selvfølgelig have nok CPU og båndbrede).
Så det problem syntes jeg ikke er så stort.
yakken skrev:Selv med en 100 Mbit/s forbindelse kan der opstå "klumper" i signalet, ligesom med IP-telefoni der også havde gevaldige problemer i starten (og stadig kæmper for at holde r... i overfladen). Jeg skal personligt ikke have IP-nogetsomhelst i den nærmeste fremtid. Min PC har problemer nok med IP-baseret internet til at det skal indføres i andre apparaterDet er jo altid en risiko ... Men med ordentligt backbone samt fornuftigt QoS er problemet ihvertfald mindre.