Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sussie
Du skal bare have fat i en HDMI switch(google) så kan du slutte flere HDMI devices til eet panel, og skifte mellem dem enten manuelt, med den tilhørende fjernbetjening, eller med en universel fjernbetjening.
Af Jacob_Bentzen
Sussie skrev:Du skal bare have fat i en HDMI switch(google) så kan du slutte flere HDMI devices til eet panel, og skifte mellem dem enten manuelt, med den tilhørende fjernbetjening, eller med en universel fjernbetjening.
Ok hvor køber man sådan en hvor man kan skifte med en fjernbetjening??
Har søgt lidt på google, men kan ikke rigtig finde et sted.
Af Sussie
Du kan da bare købe et Philips PF7320. Det er da godt. Billedet er da utroligt godt

P:S OK jeg ser nu at prisen er 1500 d.kr for den elektroniske switch med fjernbetjening. Men en simpel mekanisk løsning må da kunne fåes til en langt billigere penge? Eftersom du aldrig har brug for at se HD-TV/DVD/computer på samme tid, og at skærmen selv opdager hvor signalet kommer fra, så vil jeg tro at der findes en simpel 'spplitter'løsning, som blot deler fjernsynets indgang i 2 eller 3 stik. Måske andre kan oplyse herom?
Brugeravatar
Af bendix
Du har ikke haft philips inde i dine overvejelser.
Modellerne 37pf9830 samt 42pf9830 mener jeg klart er værdig til at komme med i dine overvejelser.
Af Jacob_Bentzen
bendix skrev:Du har ikke haft philips inde i dine overvejelser.
Modellerne 37pf9830 samt 42pf9830 mener jeg klart er værdig til at komme med i dine overvejelser.
Ja Philips 42pf9830 virker rigtig fedt, men prisen er måske også lige i overkanten.
De priser jeg har fundet var ihvertfald på over 40.000kr.
De andre skærme virker også rigtig gode og koster jo noget mindre og man kan jo enda for en 50" for mindre.
Brugeravatar
Af bendix
Har du besluttet at dig for at det skal være i 42til50 tommer størrelsen , har du overvejet mulighederne for at købe i tyskland?
Dit budget er ca 25000 ik?
Af Jacob_Bentzen
bendix skrev:Har du besluttet at dig for at det skal være i 42til50 tommer størrelsen , har du overvejet mulighederne for at købe i tyskland?
Dit budget er ca 25000 ik?
Det må godt være 40" og så større.
Jeg har nu et 42" så vil jeg helst ikke gå for langt ned og det sytes jeg at jeg ville gøre hvis det kom ned i en 37".
Har tænkt lidt på at købe i Tyskland, da det er noget billigere.
Men må indrømme at jeg ikke er så tryg ved det, da jeg ikke har helt styr på hvordan det er med garanti/forsikring.
For det ville godt nok være surt hvis der skete noget med det og jeg ikke ville kunne få det rapereret eller byttet.
Brugeravatar
Af bendix
Jeg har købt fladskærme to gange i tyskland og jeg har ikke haft problemer, begge gange har det været philips produkter, og hvad jeg kan forstå på philips så har de europa garanti, dvs hvis det går i stykker skal man henvende sig på deres danske værksteder.
Du kan også vælge et dansk firma hvor du så kan hente varen lige ved grænsen så sparer du ca 7 procent på momsen :)
Af Jacob_Bentzen
bendix skrev:Jeg har købt fladskærme to gange i tyskland og jeg har ikke haft problemer, begge gange har det været philips produkter, og hvad jeg kan forstå på philips så har de europa garanti, dvs hvis det går i stykker skal man henvende sig på deres danske værksteder.
Du kan også vælge et dansk firma hvor du så kan hente varen lige ved grænsen så sparer du ca 7 procent på momsen :)
Det er bare ikke helt billigt med en tur til den tyske grænse og også ret besværligt at have det med i toget *GG*
Men hvor købte du dit TV?? Og det skal helst ikke være på en hjemmeside hvor det kun står på tysk for det er jeg elendig til :)
Brugeravatar
Af bendix
Det første sted jeg købte er tenspot.de der står det både på engelsk og tysk, da jeg købte ved dem betalte jeg først ved levering, og jeg fik det 3 dage efter jeg havde bestilt det!
Et andet utrolig sikkert sted er technikdirekt.de det er et kæmpe firma som du kan stole på. Men jeg tror ikke de er de billigste, men helt sikkert en del billigere end danmark.