Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har også et Panasonic VT50 som har problemer i panoreringer og jeg kører med flatpanels indstillinger. Jeg oplever dog ingen hakken ved sport, men ellers både i dvd film, bluray og diverse tv programmer. Jeg synes ikke det hakker, men det bliver sløret og ghoster ved panoreringer og lige for at udrydde en hver tvivl jeg HADER soap effekt. Mit 6 år gamle Sony LCD som jeg har givet min gamle mor, klarer det en del bedre. Men skal siges jeg ikke har set et tv endnu der klarer det problemløst. Håber OLED bliver løsningen.
Det er jo lige det der tricker lidt, for har plasma tv'et alle disse rosende reviews bag sig, må der jo naturligvis være noget om snakken.

Personligt kan jeg ikke lide samsungs alt for flydende billede, det kommer til at ligne hjemme video optagelse. Der kan mit sony præstere meget naturlige bevægelser! Standart motion flow.

Overvejer lidt, for at prøve det af, om man skulle forsøge sig med et 60PN650T LG. En herinde taler godt om det og til prisen er der jo billigt. Størrelsen er der fint plads til og jeg ser jo mange bluray film...
edinger skrev:At du siger din mening og endda for at advare andre mod at begå samme fejl som dig selv, er både prisværdigt og sympatisk.

Så det er der (vist) ingen, der klandrer dig for.

I hele hakkeri-diskussionen er det blot vigtigt at holde tungen lige i munden, så vi er sikre på, at vi taler om det samme.

En del forbrugere har netop føromtalte "sæbeopera look" som reference. Og for dem vil enhver skærm(indstilling), som kører NATURLIGT, få stemplet "hakker".

Og det er jo i så fald ikke, fordi der er noget galt med skærmen -- den fungerer, som den skal -- men fordi man (du?) ønsker noget andet. Hvilket naturligvis er helt okay. Intet odiøst i det.

Man skal blot ikke tro, at "det rigtige" er forkert ;)

Hej Edinger

Ved du om det omtalte 50 hz bug er fixet over hele linien (ST60,GT60, osv) ?
Det er den ikke.
Der er ikke tale om en "bug", men om en konsekvens af Panasonics drive mode på deres paneler. Det kan være mere eller mindre generende, men det er med den nuværende Panasonic teknologi ikke et spørgsmål om hvorvidt den er der eller ikke er der.

I 60-serierne er den dog minimeret til et niveau, hvor de færreste betegner det som 50Hz-bug længere.
Fredtoft skrev:Det er den ikke.
Der er ikke tale om en "bug", men om en konsekvens af Panasonics drive mode på deres paneler. Det kan være mere eller mindre generende, men det er med den nuværende Panasonic teknologi ikke et spørgsmål om hvorvidt den er der eller ikke er der.

I 60-serierne er den dog minimeret til et niveau, hvor de færreste betegner det som 50Hz-bug længere.

Hej Fredtoft

Tusind tak for dit svar. Jeg kunne læse i VT60 testen, at den skulle have fået løst problemet?

Men det er vel et generelt issue, så mon ikke ST 60 skærmen fungerer efter hensigten. Jeg ved ikke hvordan problemet syner i virkeligheden, men spekulerede bare på om lige netop denne snak, var synlig forskellig på VT60 fremfor ST60