Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
KBW skrev: 30. nov 2024, 18:31 En del af de mere kendte udenlandske tests af g4 har nævnt den større processor som afgørende for bedre kvalitet af specielt bevægelser. Om det er rigtigt ved jeg ikke
Allerede i forgængeren ændrede LG i sin motion-processor. Vil man have TruMotion slået til under film, så skal man vælge den der hedder "Biografagtig bevægelse".

Uden TruMotion er der ingen forskel i bevægelseshåndtering. Så vises 24fps indhold, som det skal, 50fps indhold som det skal osv. :) På alle generationer af LG OLED, med undtagelse af A-serien (der nu er udgået), hvor man lige skal være opmærksom på nogle billedindstillinger fordi det er et 60Hz panel.
Af KBW
Rasmus Larsen skrev: 4. dec 2024, 13:49
KBW skrev: 30. nov 2024, 18:31 En del af de mere kendte udenlandske tests af g4 har nævnt den større processor som afgørende for bedre kvalitet af specielt bevægelser. Om det er rigtigt ved jeg ikke
Allerede i forgængeren ændrede LG i sin motion-processor. Vil man have TruMotion slået til under film, så skal man vælge den der hedder "Biografagtig bevægelse".

Uden TruMotion er der ingen forskel i bevægelseshåndtering. Så vises 24fps indhold, som det skal, 50fps indhold som det skal osv. :) På alle generationer af LG OLED, med undtagelse af A-serien (der nu er udgået), hvor man lige skal være opmærksom på nogle billedindstillinger fordi det er et 60Hz panel.
De test jeg henviser til påpeger at det er den nye processor a11 der skulle være udslagsgivende.
Af Flubber
mbm skrev: 29. nov 2024, 05:36
Flubber skrev: 28. nov 2024, 22:26 Jeg fik bestilt S85D i 77" fra HiFi Klubben d. 27. om eftermiddagen til 11.111 kr. Jeg har både fået ordrebekræftelse samt er blevet kontaktet med hvornår jeg kan være hjemme til levering. Så foreløbig går alt som det skal med ordren.
satme et godt tilbud..... ville ønske jeg havde set dette.
tillykke med det
Mange tak :)

Til info modtog jeg det i mandags (2/12). Dejligt at de honorerede ordren uden kommentarer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
KBW skrev: 4. dec 2024, 17:35
Rasmus Larsen skrev: 4. dec 2024, 13:49

De test jeg henviser til påpeger at det er den nye processor a11 der skulle være udslagsgivende.
Der er ingen ændringer hvad angår motion i Alpha 11, ifølge LG. Ved præsentation af produkterne på CES og andre messer deltager Flatpanels og udvalgte andre TV/AV medier typisk ved et lille lukket seminar med ingeniørerne hos producenterne, hvor vi gennemgår dybere emner og kan stille spørgsmål.

Jeg må ikke dele slides fra præsentationen, men jeg kan genfortælle, og ifølge LG er der fem video-nyheder i Alpha 11:
1. Genre & Scene Analysis (til AI Super Upscaling)
2. AI Super Resolution & Noise Reduction (til AI Super Upscaling)
3. OLED Dynamic Tone Mapping Pro (til Dynamic HDR)
4. Object Enhancing by Visual Perception (til Object Enhancing)
5. AI Director Processing (til Color Fine Tuning)

Og så er der også nogle nye lydfunktioner, som jeg lige holder ude af ligningen her.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Flubber skrev: 4. dec 2024, 21:05
mbm skrev: 29. nov 2024, 05:36
Flubber skrev: 28. nov 2024, 22:26 Jeg fik bestilt S85D i 77" fra HiFi Klubben d. 27. om eftermiddagen til 11.111 kr. Jeg har både fået ordrebekræftelse samt er blevet kontaktet med hvornår jeg kan være hjemme til levering. Så foreløbig går alt som det skal med ordren.
satme et godt tilbud..... ville ønske jeg havde set dette.
tillykke med det
Mange tak :)

Til info modtog jeg det i mandags (2/12). Dejligt at de honorerede ordren uden kommentarer.
Tak for tilbagemeldingen og tillykke med dit 77" OLED til super pris :)
Brugeravatar
Af VolkanSeker
Rasmus Larsen skrev: 16. dec 2024, 06:09 77" LG B3 til 13.333 kroner. Det er altså en god pris.

https://www.flatpanels.dk/tilbudsjagten.php

Jeg overveje købe tv’et. Er det et TV du vil anbefale eller synes du jeg skal vente og se om der vil komme januar tilbud? Hvornår kommer der 2025 TV på markedet og plejer der være tilbud på 2024 modeller når det er?

Jeg håber du kan hjælpe.

Mvh

Volkan
Af Beckham
De nye tv kommer normalt på markedet i foråret. Dog synes jeg der de senere år har været en tendens til at udgivelserne bliver skubbet. Synes ofte nogle modeller først kommer henover sommeren.
Brugeravatar
Af VolkanSeker
Jeg tænkte mere om der vil komme tilbud på 2024 modeller allerede her til januar. Problemet er at jeg ikke kan få startet mit fjernsyn. Så jeg ved ikke hvor længe jeg kan vente 😁 knægten har et TV inde på hans værelse og den bruger vi her på det sidste.
Brugeravatar
Af Radiomanden
De nye modeller vil først komme nogle måneder inde i det nye år.
Af Beckham
VolkanSeker skrev: 28. dec 2024, 22:24 Jeg tænkte mere om der vil komme tilbud på 2024 modeller allerede her til januar. Problemet er at jeg ikke kan få startet mit fjernsyn. Så jeg ved ikke hvor længe jeg kan vente 😁 knægten har et TV inde på hans værelse og den bruger vi her på det sidste.
Jo tættere vi kommer på udgivelsen af de ny modeller, jo mere falder de gamle ofte. Men de kan jo også lige pludselig blive udsolgt, så man skal heller ikke vente alt for længe.
  • 1
  • 196
  • 197
  • 198
  • 199
  • 200