Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Da du jo tydeligvis er utilfreds med de svar du får her på Flatpanels, så synes jeg da at du skal kontakte Philips. Måske de kan hjælpe dig videre.
Philips kan ikke hjælpe...

Men måske købe en program remote .

der er tit nogle: discrete IR codes som styrer bedre end knapperne på remoten.

ja det er en ekstra udgift, men den kan løse dit problem .
Af mbil
henrik.yde skrev: 7. feb 2025, 00:00 Da du jo tydeligvis er utilfreds med de svar du får her på Flatpanels, så synes jeg da at du skal kontakte Philips. Måske de kan hjælpe dig videre.
Hej Henrik,

jeg er faktisk ovenud tilfreds med de mange brugbare og sågar kreative svar, jeg har fået på mit opslag indtil videre.
Men jeg er utilfreds med svar som er ude af kontekst og ikke relatere sig til tråden. Dem har det heldigvis kun været en af.

vedr dit forslag om at kontakte producenten, så har jeg selvfølge også gjort det.
De svarer det samme som her: At man kan skifte setting til "Sidste kilde"
Jeg har så lagt en feature request hos dem, på at kunne vægle andet end "sidste kilde" samt at ændre default til TV-Antenne mode, istedet for HOME menu.

Det sker det nok ikke så meget ved .. .men hvem ved.

Men tak for dit forslag.
Af mbil
hans123 skrev: 7. feb 2025, 07:31 Philips kan ikke hjælpe...

Men måske købe en program remote .

der er tit nogle: discrete IR codes som styrer bedre end knapperne på remoten.

ja det er en ekstra udgift, men den kan løse dit problem .
Hej Hans,

Ja, det er også en mulighed, som får mig til at tænke på gamledage, med 4-5 remotes på bordet, til anlæg, CD,DV osv, og at man dengang kunne købe en remote og programmere en "opstarts" sekvens på tværs af enheder ... ret sjov,

noget tilsvarende kan man så nok stadig gøre, eller man kan måske få den til at sende en kode der tænder TV'et i TV-antenne mode.

Har du evt nogle forslag til hvad det kunne være for en remote ?
mbil skrev: 7. feb 2025, 14:41
henrik.yde skrev: 7. feb 2025, 00:00 Da du jo tydeligvis er utilfreds med de svar du får her på Flatpanels, så synes jeg da at du skal kontakte Philips. Måske de kan hjælpe dig videre.
Hej Henrik,

jeg er faktisk ovenud tilfreds med de mange brugbare og sågar kreative svar, jeg har fået på mit opslag indtil videre.
Men jeg er utilfreds med svar som er ude af kontekst og ikke relatere sig til tråden. Dem har det heldigvis kun været en af.

vedr dit forslag om at kontakte producenten, så har jeg selvfølge også gjort det.
De svarer det samme som her: At man kan skifte setting til "Sidste kilde"
Jeg har så lagt en feature request hos dem, på at kunne vægle andet end "sidste kilde" samt at ændre default til TV-Antenne mode, istedet for HOME menu.

Det sker det nok ikke så meget ved .. .men hvem ved.

Men tak for dit forslag.
I bestræbelserne på at hjælpe vil der altid være løsningsforslag der er knap så gode, sådan er det altså med fejlsøgning. Og i sidste instans lykkes det som regel at få tingene til at fungere, takket være alle dem her på sitet der gider at bruge tid på at hjælpe.