Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

kaja69 skrev:Jeg mener, er der ikke bred enighed om - såfremt man ikke begynder at tale OLED (eller plasma!) - at Samsung 7/8 er de bedste TV på markedet?
Jo, 7/8-serier er blandt de mest anbefalede mange steder, også her. Jeg mener selv, at Ultra HD-tv giver mening at købe, når de når ned tæt på priserne som high-end Full HD tv har ligget i de seneste år. At give markant mere for et Ultra HD-tv giver ikke så meget mening i disse år, da indholdet stadig er begrænset. Så med den pris du har fundet, begynder det jo at give rigtig meget mening :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Husk, at vi også har en test af X9005B fra Sony på trapperne. Den er pt. sat lidt på standby for at teste på LG's OLED, men vi fortsætter snart med at gøre testen færdig. Den kunne også være værd at overveje.
Torben, det er jo lidt skruen uden ende :D Hvis man bliver ved med at vente til alt det gode, der er på vej, kommer i handlen, så får man aldrig en ny skærm. På et eller andet tidspunkt må man sige: "nu er det nu" og slå til. Så er det bare med, hvornår "ny-skærm-feberen" bryder ud igen...
Hej Torben eller Rasmus.

Så vidt jeg har læst er LG begyndt opdatere deres LA965w i bl.a Japan og USA med et nyt hdmi board som der kommer en teknikker ud og installerer, sådan dette overholder de nyeste krav.

Er det noget du/i kan følge op på om hvornår det sker i Danmark? Har overvejet 65" modellen af dette tv nemlig.

Link til tråd

http://www.avsforum.com/forum/166-lcd-f ... 50-14.html

Den japanske LG side har de også opdateret, men endnu står der intet på den danske desværre.

http://www.lg.com/jp/tv/lg-55LA9650
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er vist kun HU8505 som kommer med One Connect fra start. Her sidder HDMI 2.0 og HEVC i boksen. De andre er "One Connect Ready" så når den nye boks kommer med opdaterede funktioner i 2015, så kan man tilslutte den.
Af Waqas
GMP skrev:Tak for svar
Og ja, som du skriver, hvis - det vel sandsynligt? - man i fremtiden satser på HEVC til alm. TV, så vil man jo også kunne sende f.eks. HD signal ud i HEVC og så falder brugsværdien på B6O TV'et, der vel ikke sådan bare kan opgraderes til HEVC - det kræver vel nyt panel.

Det er de færreste som understøtter hevc på tuner delen, f.eks har sony hevc på dvb-s tuner, men hverken dvb-c eller dvb-t/t2 kan bruge det(ingen standard vedtaget), ved ikke om dette kan rettes op på via firmware. det vigtigste ved et nyt uhd tv er nok understøttelsen af hdmi 2.0 (så kan den i det mindste modtage fremtidige signaler, om de så vises korrekt er en anden sag) også her er det ikke alle modeller som kan køre fuld 4:4:4 chroma sampling, 10bit og hdcp 2.2, og så er der lige problematikken med at de fleste lcd'er langt fra understøtter rec2020, hvis det da nogensinde bliver vedtaget som en kommende standard.

Faktisk vil jeg vove at påstå at der ikke er et eneste tv på markedet som er fremtidssikret nok, selv samsung med deres one connect koncept kan ikke på magisk vis fikse panelets begrænsninger.