Hypno
Jeg har med fornøjelse læst din tråd, da jeg er nysgerrig på plasma. Der er jo noget facinerende ved dem, hvis man ser det positive ved dem. Har selv været begejstret for Plasma indtil jeg med egne øjne fil fremvist nogle modeller.
I 2012 havde jeg set mig lun på et plasma tv, da min gode ven fortalte mig om de nye forbedrede panasonic neo full hd. Jeg skulle opgraderer fra et udemærket, men lille 32" LCD Sony.
I KTRadio fik jeg fremvist en dvd film, da det er vigtigt for mig at en dvd står godt på en stor skærm. På en ST50 gengav den et flot og flydende billede og jeg var ret overbevist om at det Plasma TV var det rigtige. Jeg ser alm. tv og har hjemmebio i stuen. Derfor er billedkvalitet vigtigt.
Jeg kikker igen i hifi-klubben lyngby og ser den store VT50 i 55". Der har vi en BluRay film på (transformers 3) og her hakkede billedet forfærdeligt og på ingen måde en nydelse at se på. Faktisk hakker billdet mere end i biografen, men der anvender man ikke plasma teknologi :oP Jeg synes dog ikke, at biografoplevelsen forbedres med et seriøst hakkende billede - hvorfor gør den det ikke i full hd så? Jeg fik af vide, at sådan gengives filmen på plasma skærmen og det kunne ikke blive bedre. Det må jo skyldes de mange informationer der ligger i full hd, at billedet ikke kan blive flydende heraf. HMM!
Kikkede og til højre i forretningen kunne jeg se ST50'eren, hvor DR1 logoet havde sat sig fast og sorte bjælker hang lodret ned af skærmen i hver side for at have vist 4:3 format. Jeg fik at vide, at skærmen viste billedet i mange timer hver dag og derfor var det sket - men på Samsungs 51" Tv var der intet og se og det var jo også brugt ligeså lang tid af gangen..!
Jeg blev rådet til at kikke efter Samsung Plasma, hvis jeg vil undgå burn in, hvilket jeg ikke kan acceptere - dels fordi producenten giver dig en finger og siger: Din egen skyld... Så er teknologien ikke god nok til brug, hvis du spørger mig.
Fordel: Dvd står flot på plasma
Ulempe: Full hd blu ray film er noget hakkeværk, jeg ikke kan lide
Ulempe 2: Burn in sker også på de nye plasma modeller
Ulempe 3: Det svært at definere, hvor forsigtig man skal være for at undgå burn in
Sagt på en anden måde, kunne det være sjovt at se en plasma der har været brugt og ingen problemer har