Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Så er det slut med mit Panasonic P55VT60Y, det er leveret tilbage til forhandler som heller ikke var imponeret, han måtte give mig ret i at billede hakkede ved panorering.....
Jeg har været hos El-giganten og testet med Philips test DVD på P55VT60Y, det hakkede også, det ses meget nemt der hvor der panoreres ved nogle højhuse og ved stålwire ved broen.

Jeg har også været hos Hifi klubben og se et P60VT60Y, med Panasonic's test DVD, flot billede indtil der vises fodbold på test dvd'en så bliver det helt forfærdeligt.

Jeg er ked af at måtte sige, det minder om kejserens nye klæder, og jeg står og siger jamen det hakker jo, og alle giver mig ret.....

Jeg vil råde dem der overvejer at købe et Panasonic VT60 (før I køber) at gå ned til et af disse steder, sæt "billede indstillinger" til THX eller THX bright, test med en af disse test DVDer og se om I kan leve med det hakkeri, jeg kunne ikke....

Hvis man sætter "billede indstillinger" til normal mode ser du skygger som disse hvis man har kanaler fra Yousee...
Billede
hypno skrev:Jeg har været hos El-giganten og testet med Philips test DVD på P55VT60Y, det hakkede også, det ses meget nemt der hvor der panoreres ved nogle højhuse og ved stålwire ved broen.
Hvor er du sjov.

Omtalte Philips-skive er jo netop lavet for at fremprovokere hakkeri.

Hvis ikke det ligefrem er det kunstigt flydende "sæbeopera look", som er din reference, har jeg dog noget sværere ved at forklare det hakkeri, som du mener at opleve uden Philips-skiven.
Tja edinger

Nu ved jeg jo ikke om du har et VT 60 eller ej, jeg har haft et i 3 uger og må sige det er ikke over 20k værd, det hakker i normal mode og det hakker i THX mode med blue ray film.....

Men du bor jo ikke så langt væk fra Hifi klubben på Åboulevarden, de har et VT60 stående og køre en demo loop fra Panasonic, det er rigtigt flot når det viser computer redigere film, men vent til musik videoer og fodbold kampen, så lad mig høre din mening......

Jeg siger bare min mening, og synes ikke andre skal kommer ud for samme skuffelse som mig.....

PS! VT60 er et af de TV der klare det dårligst med Phillips skiven, især i THX mode, det klarer sig lidt bedre i Dynamisk mode, men så er farver helt ude i skoven....
At du siger din mening og endda for at advare andre mod at begå samme fejl som dig selv, er både prisværdigt og sympatisk.

Så det er der (vist) ingen, der klandrer dig for.

I hele hakkeri-diskussionen er det blot vigtigt at holde tungen lige i munden, så vi er sikre på, at vi taler om det samme.

En del forbrugere har netop føromtalte "sæbeopera look" som reference. Og for dem vil enhver skærm(indstilling), som kører NATURLIGT, få stemplet "hakker".

Og det er jo i så fald ikke, fordi der er noget galt med skærmen -- den fungerer, som den skal -- men fordi man (du?) ønsker noget andet. Hvilket naturligvis er helt okay. Intet odiøst i det.

Man skal blot ikke tro, at "det rigtige" er forkert ;)
Af lennon
Diverse test og superbruger oplevelser er i hvert fald enige om, at det er det TV på markedet som overall er tættest på perfekt .
Og jeg vil gerne bidrage i koret mht, at Philips test DVD er aldeles IKKE anvendelig i forbindelse med test af nævnte problem .
Hypno

Jeg har med fornøjelse læst din tråd, da jeg er nysgerrig på plasma. Der er jo noget facinerende ved dem, hvis man ser det positive ved dem. Har selv været begejstret for Plasma indtil jeg med egne øjne fil fremvist nogle modeller.

I 2012 havde jeg set mig lun på et plasma tv, da min gode ven fortalte mig om de nye forbedrede panasonic neo full hd. Jeg skulle opgraderer fra et udemærket, men lille 32" LCD Sony.

I KTRadio fik jeg fremvist en dvd film, da det er vigtigt for mig at en dvd står godt på en stor skærm. På en ST50 gengav den et flot og flydende billede og jeg var ret overbevist om at det Plasma TV var det rigtige. Jeg ser alm. tv og har hjemmebio i stuen. Derfor er billedkvalitet vigtigt.

Jeg kikker igen i hifi-klubben lyngby og ser den store VT50 i 55". Der har vi en BluRay film på (transformers 3) og her hakkede billedet forfærdeligt og på ingen måde en nydelse at se på. Faktisk hakker billdet mere end i biografen, men der anvender man ikke plasma teknologi :oP Jeg synes dog ikke, at biografoplevelsen forbedres med et seriøst hakkende billede - hvorfor gør den det ikke i full hd så? Jeg fik af vide, at sådan gengives filmen på plasma skærmen og det kunne ikke blive bedre. Det må jo skyldes de mange informationer der ligger i full hd, at billedet ikke kan blive flydende heraf. HMM!

Kikkede og til højre i forretningen kunne jeg se ST50'eren, hvor DR1 logoet havde sat sig fast og sorte bjælker hang lodret ned af skærmen i hver side for at have vist 4:3 format. Jeg fik at vide, at skærmen viste billedet i mange timer hver dag og derfor var det sket - men på Samsungs 51" Tv var der intet og se og det var jo også brugt ligeså lang tid af gangen..!

Jeg blev rådet til at kikke efter Samsung Plasma, hvis jeg vil undgå burn in, hvilket jeg ikke kan acceptere - dels fordi producenten giver dig en finger og siger: Din egen skyld... Så er teknologien ikke god nok til brug, hvis du spørger mig.

Fordel: Dvd står flot på plasma

Ulempe: Full hd blu ray film er noget hakkeværk, jeg ikke kan lide
Ulempe 2: Burn in sker også på de nye plasma modeller
Ulempe 3: Det svært at definere, hvor forsigtig man skal være for at undgå burn in

Sagt på en anden måde, kunne det være sjovt at se en plasma der har været brugt og ingen problemer har :)
Hvis du vil se et velfungerende plasma-tv er du da velkommen her. Jeg købte sidste sommer et pivbilligt Samsung 43" Plasma til 2.400 kr.

Med de rette indstillinger leverer det et fantastisk billede, som både står knivskarpt og har utrolig flotte detaljer i mørke scener. Jeg har flere gange haft venner med dyre LCD-skærme, der imponeres over hvor godt skærmen præsterer til film, fodboldkampe og især konsolspil.

LCD-fjernsyn kan eliminere "hakken", men til gengæld er responstiden og detaljegraden i billedet så elendig at du simpelthen går glip af en masse detaljer i både hurtige og mørke scener sammenlignet med plasma.

Kort sagt er jeg utrolig glad for mit plasma-fjernsyn. Du får selvfølgelig bedre billede på et LCD-fjernsyn til 6-8.000, men det er stadig en smagssag og hvis man tager prisen med i overvejelsen synes jeg ikke LCD kan være med - overhovedet.

Det kan også nævnes at jeg ingen problemer med burn-in har haft selvom skærmen utallige gange har kørt samme split-screen-spil i 6-7 timer uafbrudt uden at tage skrue ned for noget eller tage hensyn.
Yankee

Godt du er glad for tv'et, jeg var ude og handle ind til jul idag og kom da lige forbi fona og expert.

VT60, tænder for det og menuen popper frem. Den hvide baggrund fremstår ikke rolig, men meget flimrende. Ligesom når en gammel crt skærm stod på 60 hz, det giver hovedpine.
Jeg kan ik forstå at en plasma skærm skal vise billedet sådan.
Dernæst når man går tæt på, så er den hvide farve grumset/ flimrende. Muligvis her man oplever en detaljegrad fra afstand af (også i mørke scener)... Er allerede svær at overbevise på plasma..

Jeg går hen til ST60, bladre lidt i menuen. Dynamisk indstilling står flottest synes jeg, men ser rullebjælke featuren. Prøver den og spotter på den hvide baggrund at der er logo rester i begge hjørner - well er det her folk ikke ser det, for det gør jeg. Det kunne ses fra afstand og ikke tæt på.

Jeg har så svært ved at forstå anmelderne altid rosee plasma, de har deres charme ja, men synes helt klart at en god led fremstår mere overbevisende.
Yankee

Godt du er glad for tv'et, jeg var ude og handle ind til jul idag og kom da lige forbi fona og expert.

VT60, tænder for det og menuen popper frem. Den hvide baggrund fremstår ikke rolig, men meget flimrende. Ligesom når en gammel crt skærm stod på 60 hz, det giver hovedpine.
Jeg kan ik forstå at en plasma skærm skal vise billedet sådan.
Dernæst når man går tæt på, så er den hvide farve grumset/ flimrende. Muligvis her man oplever en detaljegrad fra afstand af (også i mørke scener)... Er allerede svær at overbevise på plasma..

Jeg går hen til ST60, bladre lidt i menuen. Dynamisk indstilling står flottest synes jeg, men ser rullebjælke featuren. Prøver den og spotter på den hvide baggrund at der er logo rester i begge hjørner - well er det her folk ikke ser det, for det gør jeg. Det kunne ses fra afstand og ikke tæt på.

Jeg har så svært ved at forstå anmelderne altid rosee plasma, de har deres charme ja, men synes helt klart at en god led fremstår mere overbevisende.
Af PhDream
Håber ikke, at der er nogen, der tager Cyber Andys "erfaringer" seriøst. Man kan ikke få noget brugbart ud af hans kommentarer, da hans "viden" bygger på det, han har set i butikkerne.

Plasma tv har deres mangler, men ringe håndtering af bevægelser er ikke én af dem.
Edinger:

Kan godt høre jeg har sagt kodeordet, men stod i 4 minutter med tv'et og da jeg fik lov at rode med remoten og vælge indstilling, var det den der kunne vise mig mest på en kedelig tv kanal. Det kan godt ske, at jeg ikke vil have valgt den hjemme i stuen :)

PhDream:

Du lyder fornærmet :) Hehe, men desværre bliver nogle meget stødt når man siger noget "mindre" godt om det "du" har er lagt penge i. Sådan ser jeg ikke på det!

Herinde skriver vi om de ting man oplever og gerne med folk der har forstand på det. Hvorvidt folk lytter eller ej, er op til dem selv - men det jo direkte sludder at sige de erfaringer jeg har på dette område, ikke giver anledning til en holdning om plasma for mit vedkomne. Skulle den stå bedre hjemme på dit stuebord?
Den billedbevægelse jeg omtaler er, når et billede decideret mangler sammenhæng i bevægelse. Jeg refererer til min oplevelse med en dvd der stof flot og flydende, men bluray var en stor skuffelse på vt modellen. En god LCD har ikke de problemer.

Trådstarteren Hypno omtaler jo netop hakkeriet...
Som jeg nævner i et tidligere indlæg har alle seriøse testsites(HDTVtest.co.uk - AVforum - Flatpanels osv) PanaVT60 som referencemodel,eller markedets pt bedste billedperformer . Og den slår de bedste LCD i dybest set alle enkeltdicipliner der har noget med blledkvalitet at gøre . Jeg er ret sikker på at den ikke ville opnå disse test hvis der var et generelt problem med "hakken" . Trådstarters oplevelser skal selvfølgelig tages seriøs, da manden har haft produktet hjemme og tweaket efter bedste evne . Men noget tyder et eller andet sted på et defekt produkt . .

Oplevelser i en butik kan i denne sammenhæng ikke bruges til noget overhovedet .