Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af gielsgaard
Jeg har nu indsnævret min søgning til disse lcd skærme og en enkelt plasma.

Sharp 37GD9E
Toshiba 37WL66Z
JVC 40S70BU

Og til glæde for Naiera ;)
Panasonic TH42PV60E

Er der nogen her som har et par kommentarer til disse,ikke bare billedmæssigt,men også lydmæssigt.

/gielsgaard

Ps:beslutningen bliver taget søndag aften
Af stbus
Jeg har selv et Toshiba tv samme model som det 37 tommer model du valgt, jeg har blot kun 32 tommer. Jeg er ganske tilfreds og så har den jo 2 HDMI indgange :D
Af Turtle
Har selv Toshiba 37WL66Z, god til prisen og acceptabel/god lyd.
Brugeravatar
Af azrael
Billedmæssigt er plasma'en fra Panasonic uovertruffen i forhold til stort set alle LCD-tv. Man skal ikke lade sig narre af de "dårligere" specifikationer.

Hvordan den er lydmæssigt vil jeg ikke begive mig ud i. Jeg har hidtil mest interesseret mig for billedkvaliteten. Og der ligger PDP (plasma) som sagt foran LCD. Strømforbrugsmæssigt er der heller ikke noget at komme efter, da strømforbruget ved PDP angives som peakværdi, mens den ligger rimeligt konstant ved LCD.

Selvfølgelig har plasma også et par ulemper at kæmpe med. Risikoen for burn-in er der (men langt fra så stort et problem som folk gør det til), og glaspladen *kan* spejle, men det er igen som regel ikke et så voldsomt problem.

Personligt ville jeg købe Panasonic plasma'en, efterfulgt af enten Sharp eller Toshibaen og JVC'en som sidste bud.
Af gielsgaard
Ja det blev Pana plasma!!
Gielsgaard
Af Daniel_Rasmussen
gielsgaard skrev:Ja det blev Pana plasma!!
Gielsgaard
Der har du også et rigtig fornuftigt TV, som også har en ok lyd for en fladskærm ;)
Brugeravatar
Af azrael
gielsgaard skrev:Ja det blev Pana plasma!!
Gielsgaard
Tillykke med valget! Jeg er ret sikker på, at du ikke kommer til at fortryde det. :)