Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rednalyn2
#7331
Hej Alle!

Jeg er nu endelig blevet enig med mig selv om at jeg vil have dette tv: Panasonic TH 37PV60

Og jeg overvejer stærkt at købe det i Tyskland, her: http://www.medianess.de/index/programID ... 24172.html

Men jeg er dog ikke helt sikker på hvordan det foregår, eller dvs, hvordan det foregår bagefter, hvis nu der går noget galt med det.

Altså kort; hvordan er man stillet med garanti osv, og hvor skal man gå hen, hvis der går noget i stykker?
Man kan vel ikke bare gå op i Fona med det, men hvad gør man så? Og gælder deres garanti stadig, selvom jeg har købt det i tyskland, når jeg bor i Danmark, eller skal jeg køre ned til tyskland med det?

Jeg er ærlig talt lidt nærvøs for at købe det i Tyskland, men den store besparelse på ca. 4000 kroner tiltaler mig meget :)

Håber i kan hjælpe!

Venligst

Rednalyn2
Af lance52
#7338
Jeg har været i den samme situation som dig, da det jo virker attraktivt at spare en del penge. Men 4000 sparer du ikke. Omregnet koster den 11.150 + fragt, og det kan sagtens koste 1000 kr afhængig af sted. Hvis du derimod køber ved www.easyshopping.dk koster den 13.198 og henter du den lige over grænsen, som der er mulighed for sparer du forskellen i moms. Så det er mindst lige så billigt. jeg købet det samme TV i 42" ved expert og fik 2600 i rabat ved at betale kontant og det var med fod. Du kan også købe px60 ved easyshopping, som der det samme tv med digital tuner.
Brugeravatar
Af yksa
#7343
du har jo som bestemt ikke samme rettighedder som i danmark med købsloven, men købsloven gælder kun i udlandet hvis forhandleren har en dansk hjemmeside.

hvis du skal have din skærm til reparation som er købt i udlandet skal du enten aflevere det til forhandleren eller sende det med posten/fragt.

jeg ved fra min storebror af at de ikke vil reparare hans skærm som var købt i tyskland.

Mvh Yksa
Af Fnuggie
#7348
Hejsa

Det er ikke helt rigtigt, mange mærke kan man godt få lov til at få lavet på garanti i Danmark selv om at den er købt i tyskland.

Man skal bare være helt sikker på at sine dokumenter til skærmen er ok. Man skal have en faktura som indholder serienummeret på skærmen og nogle producenter har nogle garanti sendler som SKAL være udfyldt af sælgeren inden at man modtager skærmen.

Mvh
Fnuggie

Er der nogen som skal have lidt hjælp med hvad de kan få lavet er i velkomment il at skrive til mig i PM.
Af Rednalyn2
#7354
Lader til jeg skal kontakte Panasonic, og høre deres holdning til sagen!

Det med at købe den hos easyshopping, der koster den jo 2k mere end hos forhandleren i Berlin. Og der er ikke meget forskel i at hente den ved grænsen, end hvis jeg selv kørte resten af vejen ned til berlin.
Brugeravatar
Af yksa
#7364
Fnuggie skrev:Hejsa

Det er ikke helt rigtigt, mange mærke kan man godt få lov til at få lavet på garanti i Danmark selv om at den er købt i tyskland.

Man skal bare være helt sikker på at sine dokumenter til skærmen er ok. Man skal have en faktura som indholder serienummeret på skærmen og nogle producenter har nogle garanti sendler som SKAL være udfyldt af sælgeren inden at man modtager skærmen.

Mvh
Fnuggie

Er der nogen som skal have lidt hjælp med hvad de kan få lavet er i velkomment il at skrive til mig i PM.
det er nu ikke helt rigtigt.
for på mit arbejde står jeg for indkøb, hvilke vi valgt at spare penge ved at købe i tyskland.
desværer gik en af skærmene i stykker efter 3 mdr. så vi ringede til kundeservice og fik fortalt at vi ikke kunne få den repararet i hos producenten i danmark, men skulle sende den til deres afdeling i tyskland
Brugeravatar
Af yksa
#7365
Rednalyn2 skrev:Lader til jeg skal kontakte Panasonic, og høre deres holdning til sagen!

Det med at købe den hos easyshopping, der koster den jo 2k mere end hos forhandleren i Berlin. Og der er ikke meget forskel i at hente den ved grænsen, end hvis jeg selv kørte resten af vejen ned til berlin.
der ER en forskel og det er at skærmen som du har købt i tyskland IKKE er dækket af købsloven og garantien som vi kender i danmark, med mindre at forhandleren har en dansk hjemmeside
Af Fnuggie
#7369
Nu ved jeg ikke hvilken producent du har snakket med.

Men i mit job som tekniker på plasma og LCD skærm har jeg snakket med flere producenter ssom gerne dækker rep selv om den er købt i andet Eu-land.

Bare fordi at du har oplevet den ved en kan man ikke soge at sådan er det hos alle.

Men der også bare et tilbud til dem som her en skærm de har købt i tyskland og de har problemmer med så vil jeg gerne hjælpe dem. DET ER BARE ET TILBUD..

Det med købe loven som du siger er rigtig nok, det betyder at man ikke kan være sikker på at få sin skærm lavet under garanti hvis den er købt i et andet land.

Mvh
Tommy
Brugeravatar
Af yksa
#7370
ja det er rigtig, men hvis de så ikke har nogen afdeling i danmark så skal de jo sendes ud af landet.

men vi kunne jo sikkert være enige om at købsloven burde gælde hele europa :)
Af Fnuggie
#7374
Sådan vil jeg ikke ligge det ud.
Men dem så ser mest igennem fingre med køb i et andet land er dem som har en stor EU afdeling til at styre alt rep altså firmaet som kun har en kasse til at betale rep. fra.

Hvor det hos andre er en importør der står med udgiften til rep. i et land.
Af Rednalyn2
#7378
Yksa, er ikke helt enig i det du siger med købeloven.

Vil gerne høre hvor du har det fra?
Brugeravatar
Af yksa
#7381
Rednalyn2 skrev:Yksa, er ikke helt enig i det du siger med købeloven.

Vil gerne høre hvor du har det fra?
det har jeg fra forbrugerrådet, men jeg kan nu ikke finde det derinde mere:(