Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kære gruppe

Jeg er faldet over Acers nyeste LCD skærm med følgende meget interessante specs (og til kun 14.999 kr. med moms i DK!:

A. 37'' LCD opløsning 1920X1080!
B. HDMI + DVI med HDCP
C. 12 ms rekationstid (Grey in grey)
D. Linux operativsystem
E. Lan & WLAN (IEEE 802.11b (Wi-Fi), IEEE 802.3 (Ethernet), IEEE 802.3u
(Fast Ethernet), IEEE 802.11g)
F. Afspiller video: WMV, MPEG-4, QuickTime, Xvid, DivX, MPEG-1, WMV
HD, MPEG-2
G. Afspiller lyd: WMA, MP3, WAV
H. Memorycards: Compact Flash Type I / Memory Stick / Secure Digital
I. Billedformater: JPG, PNG, BMP, TIFF, GIF
J. DLTI/DCTI, Gamma korrektion, m.v.
K. SRS ® WOW™, BBE® Digital and Dolby® Digital audio

Og meget, mere!

Hvad siger I til dette fjernsyn.........?

Links:
1. http://www.gate2prices.dk/movies/afspil ... de=A001241
2. http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=173770
3. http://global.acer.com/products/lcd_tv/at3705-MGW.htm

Kom venligst med Jeres meninger for jeg er umiddelbart meget tændt på dette fjernsyn!!!

Venlig hilsen

Rasmus
Af hsj
Det ser jo lækkert ud :)

Det jeg leder lidt efter er om det kører 1080i eller 1080p

Rettelse:

Fandt lige dette:

A spacious 37" screen with 1920 x 1080 pixel resolution is ready for 1080p, while the 16:9 wide aspect provides a cinema-like movie experience.
Af karoli
Ja det har da fine specs det tv men jeg tvivler på at du har set det køre for det er virkelig ikke noget at råbe hurra for de kunne godt have brugt et lidt bedre panel og designet af skærmen er jo heller ikke lige værd at skrive hjem om så hellere betale det extra og købe et ordentligt ...
Af hsj
Det er da træls, hvis det ikke er så godt som det lyder, for specsne er da lige som de skal være.
Af paulerik
Karoli - har du selv set det køre? Hvis ja, så mener du altså at billedet ikke er ok? Synes selv, det ser spændende ud ;) Er der nogen der ved, hvor kan man se det udstillet?

Er 12ms respons tid hurtigt nok?

Tak for info :)
Af rasmus
Hej Paulerik

Er også nysgerrig vedr. om 12 ms respons tid er nok, såvel til TV-brug/DVD samt X-box 360 og Playstation 3 når den kommer.

Vh
Rasmus
Af karoli
Jeg har lavet en del research på det TV nu og er kommet til følgende konklussion KØB DET !! har nu selv et Samsung 32M51B samt et LG 37LZ55 som da er okey tv .. Dvs Samsung er et godt tv men en elendig monitor hvor LG er en god monitor men et elendigt tv .. Her kommer ACER så ind i billedet for dem der har set AMOI's fede model ( 37" ) så har i faktisk set ACER's panel da de benytter samme MVA panel fra CMO det hedder at det ligger i TOP 20Klassen og er således et Grade A panel. Ydermere kan man pille de grimme speakers af så man faktisk får et lækkert design .. Tv'et står bedre end LG men lidt ringere end Samsung men det er kun når man kører Analogt så om en 14 dages tid skulle der være lidt bedre tv ;)

Jeg ved ikke lige hvad jeg havde taget men det andet ACER jeg havde set var et 32" som jeg åbentbart havde blandet sammen med det andet det undskylder jeg mange gange ..
Af SJ
:p
Senest rettet af SJ 20. apr 2006, 09:34, rettet i alt 1 gang.
Af Mr_Mo
SJ skrev:Hvad er det dog for noget pjat at skrive om LG 37LZ55?

Jeg har selv et sådan tv og det er et aldeles fremragende tv til prisen, hvis ikke det bedste. Har du i det hele taget prøvet at finindstille dit eksemplar?

At du kan skrive, at ACER er et bedre tv, tyder på, at du ikke helt ved, hvad du skriver om! !:(
LG 37LZ55 er et elendigt TV, havde det selv, men skiftet hurtigt ud med en Samsung 40M61B, som er en fremragende TV. (Nu snakker jeg om analog TV-signal, og ikke hvoran det viser HD clips fra en PC). Et ok TV til prisen er jeg enig med, men at den er en fremragende TV, det er jeg ikke enig med.