Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle og Rasmus

Jeg kan se at der er mange brugere af Philips Ambilight 2 system. Men hvor meget plads kræver det på min væg da jeg desværre ikke har så meget plads - så hvor lidt kan jeg nøjes med på hver side og stadig have en god effekt (tænker på 37PF9830 eller 42).

Og - når man ser Philips reklamefilm for Ambilight 2 så er der rigtig meget "tryk" på og lyset er meget dominerende. Er det også sådan i virkeligheden eller vil mange skrue ned for effekten til et mere "rimeligt lys-niveau" ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det kræver ikke flere meter, men blot en smule plads. Hvis der står ting i den umiddelbare nærhed af Ambilight lamperne, gengives det bare op af dem.

Som du også kan se i anmeldelsen af 32PF9830 - http://www.flatpanels.dk/32pf9830.php - så har jeg to Dali højttalere stående ved siden af skærmen. Ved den afstand de står ved under testen, synes jeg ikke det har en negativ påvirkning på Ambilight effekten.

Jeg skruede ned og det vil jeg også anbefale man gør. Der er et forholdsvist stort råderum hvad angår indstilling af Ambilight.
Af FFR
Tak Rasmus, og godt at det ikke kræver så meget plads. Jeg kan dog ikke se noget billede eller læse noget om nogen aftand på det link du indsatte.

Jeg synes Philips Ambiligth er meget spændende.

Udfordringen er at jeg kun har en væg på 163 cm tilrådighed, og med en afstand på måske op til 5 meter til fjernsynet. Og med en afstand på 3,5-5 meter og altid over 3 meter til fjernsynet så virker et 42" rigtigt. Men med en fjernsyns-bredde på 123 cm efterlader det kun 20 cm på hver side - og iøvrigt er det ved et 37" kun 25 cm på hver side. Hvordon synes disse tal for dig ??
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis du ruller lidt ned af siden, skulle du da meget gerne finde nogle billeder af Ambilight effekten, hvor du kan se højttalere på hver side af Tv'et. Ellers kig nærmere på dette link: http://www.flatpanels.dk/billeder/9830-ambi1.jpg

På billede er det mellem 25 og 30 cm fra Tv'ets Ambilight enhed til højttalere. Højttaleren står naturligvis ikke kolds op af væggen, men effekten er alligevel fin. 25 cm lyder derfor fint. 20 blive rmåske lige i underkanten, men det er naturligvis ikke umuligt.
Jeg synes dog ikke du udelukkende bør vælge efter Ambilight problematikken. Tv'et er jo mindst lige så vigtigt. Jeg synes derfor i stedet du bør vælge den størrelse der passer bedst til siddeafstanden. Sørg eventuelt for at købe med returret - så kan det da ikke gå helt galt.