Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af RasmusPedersen
Hejsa, jeg håber virkelig kan hjælpe.

Vi har for nyligt købt et nyt TV, der er forbundet bluesound forstærker gennem e-arc som har virket super fint de første 3 uger og 2 år på tidligere TV uden problemer.

Men for nyligt kommer det periodiske støj/feedback ved opstart af streaming medier, selv ved lav volumen. Det virker til at justere volume eller mute har en effekt på at stoppe det.

Her er en video hvor den gør det.
Brugeravatar
Af disqus_Cr1DFvT0xq
Jeg har ikke selv erfaring med sådan en støj.
Er det støj der kommer fra højtalere?
og er du blevet sikker på at det præcis er det TV der er skyld i støjen.
Du skal finde ud af hvad der præcis er skyld i støjen inden man konkludere at et eller andet er "gået i stykker".
Har du et andet TV du kan prøve? for at se om det er TV'et der er skyld i støjen eller om det er bluesound der støjer uanset hvilket TV du prøver?
Prøv at afspille noget på bluesound uden TV.

Hvis du ikke har andre oplysninger ville jeg gætte på at det har noget med HDMI at gøre og for at løse HDMI problemer kan du prøve en efter en om det hjælper at:

Tjekke software opdateringer og opdatere til nyeste software.

Slå HDMI cec/arc fra/til i TV indstillinger.

Hive HDMI stik og hive strømkabler fra alle enheder, vente et minut og koble det hele til igen og tænde igen.

Nulstille til fabriksindstillinger og sætte det op for ny.

Prøv et nyt hdmi kabel (dette kan prøves uanset hvor i processen du er)
Du skal bare ikke gøre flere ting på en gang for at se hvad der rent faktisk hjalp.

og så skriv tilbage med hvad du er nået frem til.
Af Supergris
Den slags problemer løses ofte blot ved at genstarte én eller flere af de involverede enheder, så hvis det ikke allerede er forsøgt, så prøv det...
Brugeravatar
Af RasmusPedersen
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 26. maj 2025, 06:26 Jeg har ikke selv erfaring med sådan en støj.
Er det støj der kommer fra højtalere?
og er du blevet sikker på at det præcis er det TV der er skyld i støjen.
Du skal finde ud af hvad der præcis er skyld i støjen inden man konkludere at et eller andet er "gået i stykker".
Har du et andet TV du kan prøve? for at se om det er TV'et der er skyld i støjen eller om det er bluesound der støjer uanset hvilket TV du prøver?
Prøv at afspille noget på bluesound uden TV.

Hvis du ikke har andre oplysninger ville jeg gætte på at det har noget med HDMI at gøre og for at løse HDMI problemer kan du prøve en efter en om det hjælper at:

Tjekke software opdateringer og opdatere til nyeste software.

Slå HDMI cec/arc fra/til i TV indstillinger.

Hive HDMI stik og hive strømkabler fra alle enheder, vente et minut og koble det hele til igen og tænde igen.

Nulstille til fabriksindstillinger og sætte det op for ny.

Prøv et nyt hdmi kabel (dette kan prøves uanset hvor i processen du er)
Du skal bare ikke gøre flere ting på en gang for at se hvad der rent faktisk hjalp.

og så skriv tilbage med hvad du er nået frem til.
Hejsa, og mange tak for svar!
Støjen kommer også fra tv'ets højtalere og har sidenhen bemærket diverse små forstyrrelser, blandt andet at signalet blinker på playstation og falder ud.

Jeg har fået fjernsynet calman kalibreret, så nulstilling vil også fjerne dette.

Men jeg har genstartet det hele og det ser ud til at løse fejlen (midlertidigt), hvor tidligere varede det en dag eller to.

Nu har jeg haft pillet strømmen en længere periode, slået e-arc til og fra.. ja faktisk en hel del og nu har jeg ikke oplevet problemet i en uge.
Desværre kan man så sige, at jeg ikke kan pege på hvad der virkede, men krydser fingre :)