Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Small
Vores elskede sony XF9005 "55" døde desværre her i går og har nu er blevet erstattet af et LG OLED "65" C4.

Vi skal selvfølgelig vende os til det større billede, men vi er jo heller ikke blinde. Underteksterne er meget store i forhold til hvad de var på "55" tommeren. Vi bruger vores Apple TV 4K 2022 stadigvæk som kilde.

Har prøvet at ændre på størrelserne under indstillingerne på Apple TV'et uden held, og har heller ikke kunne finde noget i tv'et indstillinger sådan umildbart.

Nogen der har en idé til hvordan de kan gøres mindre?
Brugeravatar
Af Radiomanden
Hvis det er en externe enhed der bruges, så er TVet jo bare en Monitor, som får billedet fra den externe enhed, så indstillinger angående tekst er på den, TVet viser bare det som det modtager fra den.
Brugeravatar
Af Naiera
Man kan godt indstille størrelsen og udseendet af underteksterne på Apple TV, det handler bare om at gøre det rigtigt ;) En vigtig funktion at slå fra er den der tillader indholdet at bestemme over de indstillinger man har lavet, og det skal gøres ved næsten hver eneste af de forskellige indstillinger man kan ændre på.
Af JornH
I hvilken menu punkt på ATVen kan man ændre skrift størrelsen? Jeg kan ikke lige finde det…

Der er mærkeligt hos mig jeg har stor skrift på kun en kanal, vist en natur kanal, men husker ikke ligenu…
Brugeravatar
Af Naiera
Det ligger inde under Accessibility, som vel hedder Tilgængelighed på dansk.
Af JornH
Jeg har prøvet der, men kunne ikke se hvordan underteksterne kunne ændres i størrelse?
Brugeravatar
Af Naiera
Men det kan de altså, og jeg mener det er derinde. Det er noget jeg kun roder med hver gang jeg får nyt Apple TV, så det sidder altså ikke ligefrem på rygsøjlen...
Af JornH
Tak, jeg fandt det, men ligesom de forskellige kanaler har forskellige tekster, selv om det ændres…
Brugeravatar
Af Naiera
Det skal man så slå fra, mange forskellige steder, som nævnt...