Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

jenseng skrev: 30. apr 2025, 03:08 Tryk på Ok knappen (den i midten af piletasterne). Så kommer der et infofelt. Tryk herefter pil op. Så skifter infofeltet farve. Tryk ok igen. Så har du det hele du savner og mere til.
Min fjernbetjening ligner meget denne her...
Hvad er "OK" knappen på den?
Vedhæftede filer
remote.jpg
remote.jpg (68.94 KiB) Vist 751 gange
Joker22 skrev: 30. apr 2025, 07:47
jenseng skrev: 30. apr 2025, 03:08 Tryk på Ok knappen (den i midten af piletasterne). Så kommer der et infofelt. Tryk herefter pil op. Så skifter infofeltet farve. Tryk ok igen. Så har du det hele du savner og mere til.
Min fjernbetjening ligner meget denne her...
Hvad er "OK" knappen på den?
‘Ok’ knappen er hjulet, i midten - det har også funktion som en regulær knap, når du trykker den ned :)
Hejsa...
Som opfølgning så har jeg fundet en løsning der virker for mig...
Hvis jeg aktivere "altid klar", så er kanalerne på når jeg tænder for TV...

Et andet spørgsmål, når TV er slukket, og jeg blot ville se TV (kabel), kan man så ikke tænde TVét så det bare starter med at se TV, eller skal man ALTID ind på "dashboard" også vælge live TV
Hvad er bedre.?
Joker22 skrev: 22. maj 2025, 13:58 Hejsa...
Som opfølgning så har jeg fundet en løsning der virker for mig...
Hvis jeg aktivere "altid klar", så er kanalerne på når jeg tænder for TV...

Et andet spørgsmål, når TV er slukket, og jeg blot ville se TV (kabel), kan man så ikke tænde TVét så det bare starter med at se TV, eller skal man ALTID ind på "dashboard" også vælge live TV
Under indstillinger kan du vælge om tv'et skal tænde på f.eks. dashboard eller hdmi (vælg en af de aktive stik/enheder), eller på det sidst benyttede input.

Jeg vil gætte på, at det måske også er muligt at vælge 'kabel-tv' som input (eller hvad LG nu kalder det), såfremt det aktivt. Men da jeg ikke selv har kabel-tv, kan jeg desværre ikke teste det.

Kan du ikke vælge kabel-tv som start-up input, ville jeg gøre en af to ting;

1. Vælge sidst benyttet input og altid lige zappe over på kabel-tv inden tv sluk (which is just one click).

2. Eftersom du har 'altid klar' slået til, kan du tjekke, om ikke knappen til kabel-tv (programguide?) faktisk kan tænde tv'et direkte derind.

Ps....sagt smil: hvis du har altid klar sat til, er du altså liiiidt utålmodig, hvis det ene klik ved start-up for at komme på kabel-tv ALTID irriterer dig ;)

Har ikke selv altid klar sat til, og det er vitterligt få sekunder dét tager. Så hvis ét klik med/efter turbo start-up frustrerer..
Sååå :D

Pps....iøvrigt nice du fandt en løsning, der virkede for dig med kanalinfo. Men vil det sige, at faktisk også virkede før, når blot tv'et fik lov at starte/loade op?
Joker22 skrev: 22. maj 2025, 13:58 ....
Hvis du går ind i indstillinger->Generelt->System->Yderligere indstillinger->Indstillinger for Hjem

Derinde slår du Hjem-kampagne og Anbefalinger om indhold fra, og sætter Tænd for skærmen til Seneste indtastning i stedet for Hjem. Så starter du på HDMI eller TV kanaler, når du tænder for tv'et