Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

PeterD skrev: 20. maj 2025, 18:25 Blot til info så du kan se hvad priserne ligger på, har komplett et 77" C4 "evo" til 17.999 kr (før-pris 32648 kr).
Det har været betydeligt billigere, faktisk helt nede i godt 12000 kroner, hvis man benyttede sig af Powers timetilbud, ellers under 14 af de lange ad flere omgange...
PeterD skrev: 20. maj 2025, 18:25 Blot til info så du kan se hvad priserne ligger på, har komplett et 77" C4 "evo" til 17.999 kr (før-pris 32648 kr).
Det har været betydeligt billigere, faktisk helt nede i godt 12000 kroner, hvis man benyttede sig af Powers timetilbud, ellers under 14 af de lange ad flere omgange...

Her er en gennemgang, hvor forskellighederne bliver gennemgået, så kan du selv vurdere, om du synes, forskellen er de betydeligt ekstra penge værd; husk S95F kommer med One Connect Box, desuden ser det desværre ud til, det også i år er en realitet med Samsungs panel-lotteri for S90F, hvor man ikke er garanteret deres eget panel i TVet, hvilket har afgørende betydning for billedkvaliteten:

https://hometheaterreview.com/vs/samsun ... omparison/

Personligt synes jeg ikke, de priser, du har opgivet, gør, at et køb af en af modellerne ville være interessant, med mindre du er en af dem, der absolut vil have det nyeste...
Supergris skrev: 20. maj 2025, 22:23

Her er en gennemgang, hvor forskellighederne bliver gennemgået, så kan du selv vurdere, om du synes, forskellen er de betydeligt ekstra penge værd; husk S95F kommer med One Connect Box, desuden ser det desværre ud til, det også i år er en realitet med Samsungs panel-lotteri for S90F, hvor man ikke er garanteret deres eget panel i TVet, hvilket har afgørende betydning for billedkvaliteten:

https://hometheaterreview.com/vs/samsun ... omparison/

Personligt synes jeg ikke, de priser, du har opgivet, gør, at et køb af en af modellerne ville være interessant, med mindre du er en af dem, der absolut vil have det nyeste...
hvis men skal vælge noget anden tænker sidste år model hvad tænker du men kan vælge ?
Hvis de ikke må sammenlignes med ande mærker er situationen jo den,
at sidste års 77" S90D koster 14.000 kr hvilket må betragtes som ok pris,
og 83" S90D koster 20.000 kr hvilket vel også er ok,
mod de 20.000 kr som du kan få 77" S90F for.
Så spørgsmålet er vel om du er klar på at give 7.000 kr mere for det nyeste 77".
Hvis man ikke er TV entusiast men bare vil have et nyt OLED i stedet for sit mange år gamle TV, giver det jo mange gange bedre mening at gå efter sidste års modeller afhængig af prisforskel selvfølgelig. og giver ofte også mulighed for at gå en størrelse op i forhold til pris, hvis man er til det. Men nu lyder det ikke som om at det er pengene der er det afgørende for dig.

Situationen med topmodel er lidt anderledes. Jeg kan se at 77" S95D har været nede på 23.000 kr og 83" kan jeg ikke rigtig finde noget prishistorik på. mod de 28.000 kr som 77" S95F koster. Så hvis du vil have det bedste Samsung, tyder det på at der ikke er så meget at vente på for at få en bedre pris.
Så det var bare lige en kort opsamling på økonomien i det.

Jeg er nysgerrig på at vide hvorfor Samsung, for jeg mener ikke Samsung har noget specielt kørende for sig? Er det pga en form for Samsung økosystem? Det kan også være du ved noget andet, du vil dele.
Det giver ofte mere mening at man sammenligner lidt med andre mærker pris og kvalitet og opvejer det mod hinanden, hvem der tilbyder mest og bedst for pengene. Hvor selve mærket ikke betyder noget.
Jeg ved dog feks sådan et mærke som Sony har et eller andet kørende for sig, som nogen foretrækker pga sonys billedeprofil, men sådan er det jo ikke med Samsung. ikke andet end at de gør forbrugeren i tvivl om hvilket panel man egentlig betaler for, hvis det feks er noget der betyder noget for en. Ikke nødvendigvis at det skal betyde noget, men nogen forbrugere kan jo godt lide at de ved præcis hvad man får og kan forvente i forhold til sin research.

Ikke forstået at jeg personligt synes Samsung er dårligt. Jeg kigger ikke på mærke, men jeg er typen der kigger på pris/kvalitet og behov og hvis en model fra et andet mærke er marginalt dårligere i profil men markant billigere kan den godt gå hen og vinde i mine øjne. Men der er selvfølgelig ikke et facit til hvordan det kan ske.