Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af EmilGandrup
Jeg har en gammel SONY FD-40A Watchman, som jeg godt kunne tænke mig at modtage signal på.
Jeg har læst mig til at dette kan lade sig gøre med en RF Modulator, men er i tvivl om hvordan hele setuppet skal være for at det virker.
Ideelt kunne jeg forestille mig at jeg afspillede en YouTube video fra en Raspberry Pi og transmitterede signalet ud med en RF modulator og opfangede signalet på en af Watchman kanaler.

Er der nogen der har erfaring med dette?
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det kan nemt gøres, enheden har en Composite A/V indgang (Minijack) så der skal ikke bruges RF.
Vedhæftede filer
Screenshot 2025-05-16 10.49.21.png
Screenshot 2025-05-16 10.49.21.png (184.95 KiB) Vist 654 gange
Af EmilGandrup
For at være mere specifik er det for at overraske min far med at give ham dette stykke historie. Når han tænder den, vil han være tunet ind på en youtube video af EM 92 finalen, som han så på sin Sony Watchman på et tog igennem Tyskland i 1992.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at den havde netop den wow effekt, og at det ikke var for meget plugged in.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Da det er analogt, så skal der bruges en analog kilde, det er uanset om der bruges A/V tilslutningen eller der bruges en RF modulator, den skal også have et analogt signal. Der kan også bruges en Digital til Analog videokonverter.
Denne konverterer fra Digital (HDMI) til Analog CVBS+ lyd.https://www.conradelektronik.dk/da/p/av ... OkiU&gQT=1

Analog Videosender via antennekabel til brug via konverteren.
https://www.danbit.dk/da/rf-modulator-h ... VoaQHUSXQk
Af EmilGandrup
Du forestiller dig ikke det kan lade sig gøre uden antennekabel i min Watchman?

Kan jeg evt. betale dig for at hjælpe mig med at nå i mål? Jeg er helt grøn, og selvom jeg er 30 år, så er det ikke meget jeg har nået at vokse op med analoge enheder, men jeg er stor beundrer af dem.