Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
JornH skrev: 9. maj 2025, 06:23 Jeg ville vælge en Samsung, men hvis penge ikke er problemet en Panasonic…
Ja, vent til der kommer tilbud på Sony eller Pana. IMO.
Af Supergris
PeterD skrev: 9. maj 2025, 12:54 Ja, vent til der kommer tilbud på Sony eller Pana. IMO.
Dette er jo et fint eksempel på, HVORFOR det var Dig, jeg udpegede!

Det er efterhånden nogle år siden, at Sony og Panasonic havde gode value for money TV, hvor de ofte blev anbefalet, men i dag er der LANGT imellem!
Af ThomasG
Tak for jeres inputs - Nu skriver I også Sony eller Panasonic.

Hvilke modeller skal man holde øje med, og hvorfor lige Sony eller Pana? :)
Af Holger-P
Har du tænkt dig at købe en af de nye modeller nu hvor de er Aller dyrest.. Sidste års modeller er rigtig billige nu, mig bekendt er billedkvaliteten ikke bedre på de nye..Eller i hvert fald så lidt at ingen dødelige oplever en forskel.
Af PeterD
Supergris skrev: 10. maj 2025, 17:42
PeterD skrev: 9. maj 2025, 12:54 Ja, vent til der kommer tilbud på Sony eller Pana. IMO.
Dette er jo et fint eksempel på, HVORFOR det var Dig, jeg udpegede!

Det er efterhånden nogle år siden, at Sony og Panasonic havde gode value for money TV, hvor de ofte blev anbefalet, men i dag er der LANGT imellem!
Du kan have ret.

TCL og Hisense leverer skærme som er svære at slå til prisen, hvis det ikke skal være OLED og så er kineserne bare hurtige til at udvikle og lære og med fine priser hvor japanerne ofte tager ublu priser for deres produkter og LG kan jo noget med deres OLED skærme.
Holger-P skrev: 13. maj 2025, 11:46 Har du tænkt dig at købe en af de nye modeller nu hvor de er Aller dyrest.. Sidste års modeller er rigtig billige nu, mig bekendt er billedkvaliteten ikke bedre på de nye..Eller i hvert fald så lidt at ingen dødelige oplever en forskel.
Lige præcis med den nye LG G5 er der så nyt, i forhold til forrige modeller om det er fornuftigt at købe til startpris er et andet aspekt.
Der kommer snart anmeldelse af G5 her på siden.

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1736109573
Af lunddal
Nu starter OP jo med at skrive, at han kan få god rabat på 2025-modellerne.

Sikkert noget i stil med det tilbud, som Power sendte mig for 3 uger siden, hvor jeg kunne få 25% på de nye LG.
ThomasG skrev: 13. maj 2025, 11:37 Tak for jeres inputs - Nu skriver I også Sony eller Panasonic.

Hvilke modeller skal man holde øje med, og hvorfor lige Sony eller Pana? :)
Fordi sony er dyrere :)
ej hvis du googler Best OLED vil Sony A95L OLED dukke op mange gange. Så det skulle være et godt bud på OLED hvis man kan drysse pengene efter den.
Jeg går ud fra det er derfor Sony er nævnt.

Men jeg forventer at G5 er bedre. Og vil nok også tage pladsen som bedst.
Af Supergris
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 14. maj 2025, 07:37 Fordi sony er dyrere :)
ej hvis du googler Best OLED vil Sony A95L OLED dukke op mange gange. Så det skulle være et godt bud på OLED hvis man kan drysse pengene efter den.
Sony og Panasonic er nævnt, fordi nogle stadig tror, at japanerne er bedre TV end koreanerne og kineserne.
Alle fabrikanter laver gode TV og knap så gode TV.
Sammenligner man topmodellerne har de hver deres stærke og svage sider, så det er modellen, der burde være afgørende fremfor mærket.

Som udviklingen er gået, er det sjældent japanerne kan diske op med noget, der kan kategoriseres som best buy, da de andre mærker, i perioder, er i stand til at sænke deres priser markant; dette var tilfældet for både Sony og Panasonic, går vi nogle år tilbage i tiden, hvor de ofte blev anbefalet som bedste køb, men dette er efterhånden sjældent forekommende...
Af PeterD
Supergris skrev: 14. maj 2025, 18:06
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 14. maj 2025, 07:37 Fordi sony er dyrere :)
Sony og Panasonic er nævnt, fordi nogle stadig tror, at japanerne er bedre TV end koreanerne og kineserne.
Alle fabrikanter laver gode TV og knap så gode TV.
Sammenligner man topmodellerne har de hver deres stærke og svage sider, så det er modellen, der burde være afgørende fremfor mærket.

Som udviklingen er gået, er det sjældent japanerne kan diske op med noget, der kan kategoriseres som best buy, da de andre mærker, i perioder, er i stand til at sænke deres priser markant; dette var tilfældet for både Sony og Panasonic, går vi nogle år tilbage i tiden, hvor de ofte blev anbefalet som bedste køb, men dette er efterhånden sjældent forekommende...
Tja. Hvis man er ligeglad så køber man det man har råd til og skifter det ud når det ikke kan mere.

Ja. Bedste køb i øjeblikket er kinesisk eller OLED på tilbud.
Af ThomasG
Holger-P skrev: 13. maj 2025, 11:46 Har du tænkt dig at købe en af de nye modeller nu hvor de er Aller dyrest.. Sidste års modeller er rigtig billige nu, mig bekendt er billedkvaliteten ikke bedre på de nye..Eller i hvert fald så lidt at ingen dødelige oplever en forskel.
Ja det har jeg :) - men også kun fordi jeg får en god pris på dem.