Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Joker22
Hejsa alle...

Jeg har udskiftet mit gamle samsung tv, med et nyt LG...

Der er selvefølgelig mange ting man skal vende sig til :)

men især en ting mangler jeg på LG, som Samsung har pr default..

Når jeg zapper gennem kanaler, så har jeg se info på kanalen, altså hvad er der pt på kanalen, og hvor lang tid er der tilbage af udsendelsen...

Jeg håber det er en indstilling, jeg ikke kan finde, så håber i kan hjælpe mig...

Vedhæfter et billede af mit gamle samsung...

På billedet kan man se at der er "stormester" på kanalen, og den blå "bar" viser hvor langt man er i udsendelsen..

Håber mit spørgsmål gir mening :)
Vedhæftede filer
TV.jpg
TV.jpg (1.94 MiB) Vist 1004 gange
Først vil jeg sige det er en dårlig ide at skifte fra Samsung til en LG, imo. Men…

Kan du ikke bare trykke på OK…?
JornH skrev: 29. apr 2025, 08:26 Først vil jeg sige det er en dårlig ide at skifte fra Samsung til en LG, imo. Men…

Kan du ikke bare trykke på OK…?
Hvorfor er det en dårlig ide? Mit G4 er et top TV og så røvrender de ikke folk på samme måde som Samsung gør med deres QD/OLED fup
Hej nu får jeg mit signal via tv boks, så er ikke sikker på det virker.
Men, der sidder en knap til højre for 0 knappen på lg fjernbetjeningen med tre prikker. Jeg mener at vide at hvis du trykker på den, bladrer ned til den del af popup vinduet der hedder oplysninger, og klikker på den så burde der dukke noget op, der beskriver hvad du ser på skærmen.

Mvh Provinsen. :)
Hvad er det for et LG tv du har købt? Min modstand for LG går tilbage i tiden, hvor det ikke var muligt at hente en Yousee app til LGs tv, hvilken apps kan hentes nu?
Nest efter Android, så er det Web OS, det er de bedste OS på TVer, ja der er YS App til LG, det har der været en del år.
Provinsen skrev: 29. apr 2025, 12:27 Hej nu får jeg mit signal via tv boks, så er ikke sikker på det virker.
Men, der sidder en knap til højre for 0 knappen på lg fjernbetjeningen med tre prikker. Jeg mener at vide at hvis du trykker på den, bladrer ned til den del af popup vinduet der hedder oplysninger, og klikker på den så burde der dukke noget op, der beskriver hvad du ser på skærmen.

Mvh Provinsen. :)
Mange tak… det ville jeg prøve…
Jeg har den fjernbetjeningen med “scroll” knappen…
Ville den så gemmen indstillingen til næste gang jeg tænder, eller skal man gøre det hvergang
Joker22 skrev: 29. apr 2025, 07:43 Hejsa alle...

Jeg har udskiftet mit gamle samsung tv, med et nyt LG...

Der er selvefølgelig mange ting man skal vende sig til :)

men især en ting mangler jeg på LG, som Samsung har pr default..

Når jeg zapper gennem kanaler, så har jeg se info på kanalen, altså hvad er der pt på kanalen, og hvor lang tid er der tilbage af udsendelsen...

Jeg håber det er en indstilling, jeg ikke kan finde, så håber i kan hjælpe mig...

Vedhæfter et billede af mit gamle samsung...

På billedet kan man se at der er "stormester" på kanalen, og den blå "bar" viser hvor langt man er i udsendelsen..

Håber mit spørgsmål gir mening :)
Jeg får ud fra, at det er kabel-tv, right (dels pga. screenshot, dels fordi hvis det ikke er, er det app’en og ikke tv’et du skal lege med)?

Jeg har ikke selv kabel, men kan du ikke se program-oversigt med respektive tidspunkter og hvor lang tid der er tilbage af programmerne, under ‘Live-tv/med programoversigt-knappen’? (Er ikke lige hjemme, så kan ikke lige tjekke hvor den her - bruger den aldrig selv…hehe)

Og ja, info/vis oplysniner er, så vidt jeg husker, en manuel tilgang, hver gang - og ikke en ‘automatisk’ funktion der slåes til/fra. Tror desværre ikke LG har en funktion magen til den, du har på screenshot - men har som sagt ikke kabel selv, så aldrig leget med den del :) )
JornH skrev: 29. apr 2025, 13:30 Hvad er det for et LG tv du har købt? Min modstand for LG går tilbage i tiden, hvor det ikke var muligt at hente en Yousee app til LGs tv, hvilken apps kan hentes nu?
Hvis jeg skriver mit G4 - hvilke model tror du så jeg har?
Tryk på Ok knappen (den i midten af piletasterne). Så kommer der et infofelt. Tryk herefter pil op. Så skifter infofeltet farve. Tryk ok igen. Så har du det hele du savner og mere til.
KimKaos, jeg har ingen anelse om noget vedr. LGs… men Joker har jo ikke afsløret hvilken tv han har købt…

Men ser ud til det passer med, som jeg først skrev, at trykke OK…