Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Axlon
Efter at vores LG G2 blev opdateret til sw ver 23.20.62, er styringen af vores soundbar begyndt at fucke op.

Vi har en ældre Diva soundbar tilsluttet til tv via optisk.
På TV’et har vi så fortalt at vi har en LG soundbar som er tilsluttet via optisk.
LG’s IR-blaster er tilsluttet TV, og når man så skruer op/ned/muter, så sender TV’et disse koder ud via IR-blasteren. Vi har så lært vores Diva soundbar disse koder.

Dette har fungeret perfekt indtil software opdateringen kom.

Når TV’et fucker op, så det er som om den glemmer at der skulle være en soundbar tilsluttet som den skal styre med dens IR-blaster.
Det betyder at når vi forsøger at skrue op/ned, så bliver der ikke sendt noget ud på IR-blasteren.

Vi kan se lydniveau bjælken på skærmen skrue op/ned, uden der sker noget med lyden.
Når det virker, så får vi ikke nogen lydniveau bjælke op på skærmen, men blot et icon for om vi skruer op eller ned.

Eneste måde jeg kan få det til at virke igen, er at genstarte webOS ved at holde slukknappen inde på selve TV’et.

Er der andre her i forum der bruger IR-blasteren med det nye webOS?
Af Axlon
Det er åbenbart funktionen “Universal Control” der går i fuckmode, så jeg bliver tvunget til at lave en genstart af webOS !:(

Hvis man så bare kunne vælge at lave en genstart på TV’et, men det kan man åbenbart ikke

Nogle skriver at man skal holde powerknappen på remoten inde i 10 sekunder, andre at man skal holde knappen på TV’et inde i 10 sekunder, men det virker ikke.
Eneste måde er at jeg skal ned og kravle og hive 230v stikket ud, for at tvinge TV’et til at genstarte !:(