Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hunden
Jeg undrer mig over at power ikke har phlips tv
mer.
Jeg vil gerne se på et tv fra philips, men det kan
ikke.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Så besøg Elgiganten.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Man skal naturligvis forvente at de vil prøve at sælge noget andet end det man kommer efter, så man skal ikke lytte til dem, de sælger jo efter provision og ikke hvad kunden vil købe.
Af LarsCJ
Så vidt jeg kan se på Powers website har de kun 7 mærker - så man finder heller ikke Sony, Panasonic, TCL, Loewe, B&O og Toshiba eller nogle af de andre 45 mærker, som ifølge Pricerunner er tilgængelige på det danske marked.
Så det handler nok om, hvad der er salg - og ikke mindst penge - i at have på hylderne.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Ja desværre har de ikke Sony og Panasonic, men Elgiganten har Sony, men ikke Panasonic, Loewe er har ingen af dem vist haft Toshiba vist heller ikke.
Af henrik.yde
Bilka, Føtex og Hifi-klubben har Philips. Og en del netbutikker ligeså😀
Brugeravatar
Af Radiomanden
Ja de er ikke svære at få fat på.
Af koden
Ha ha... så kan jeg bedre forstå at de ville prakke mig LG tv på de sidste 2 gange jeg kom for at købe specifikke philips modeller.
Faktisk har jeg aldrig haft så pågående en sælger med alle mulige LG lovprisninger.

DSer er intet galt med LG.
Men det var bare ikke det jeg ville have.
Af PeterD
Man skal altid finde ud af hvad man ønsker FØR man går i en butik og har de det ikke, så bestil det på nettet og få det leveret.

Ærgelig det er blevet sådan men nogle firmaer/importører må jo give rabatter til specifike kæder og kan de ikke få firmaer i tale, eks. Philips, TCL, Sony, Panasonic og sikkert andre som jeg har glemt så fører de bare ikke de mærker..

Ved ikke om EU's frihandelsaftaler med Kina, Korea og Japan har noget at gøre med om det bliver lettere at sælge det ene eller andet.

Når det er sagt så stoppede Sony deres tv produktion i Europa for et par år siden, hvilket vel betyder færre produkter op det europæiske marked

https://energydigital.com/smart-energy/ ... ing-europe

Og Panasonic har også stoppet deres tv produktion i Pilzen, Tjekkiet og fokuserer nu der på varmepumper og airconditionanlæg.

Svært at tjene penge på produktion af tv når man medregner udviklingsomkostninger, markedsføring etc. ?

Og så har kineserne åbenbart fået overtaget og samtidig lærer hurtigt så de er på samme højde som konkurrenterne - ofte til en lavere pris...

Philips tvafdeling har så i de sidste 11 år været ejet af firmaet TPV fra Kina