Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Samsung bruger deres eget Tizen, lige som LG bruger Web OS. TVer der bruger/har brugt Google TV nævnte jeg tidligere.
Radiomanden skrev: 22. feb 2025, 11:44 Samsung bruger deres eget Tizen, lige som LG bruger Web OS. TVer der bruger/har brugt Google TV nævnte jeg tidligere.
Hvis du har en Sammy mobil/smartphone så er det vel smart at vælge Tizen ellers er WebOs generelt vurderet som en mere helstøbt løsning

https://www.pickcel.com/blog/tizen-vs-webos/

Når det er sagt så opdateres TV'ets "Smart" funktion og dets apps jo ikke for evigt.
De 2 bedste OS på et TV er Google TV og på 2. pladsen er det Web OS., men som skrevet, så er det ikke en evigheds forestilling, der kommer en tid hvor det ikke længere virker, så kræves der en extern enhed til det, så kører man igen uden at bruge penge på et nyt TV.
Radiomanden skrev: 22. feb 2025, 11:15 Det slår jo endnu en gang fast at Google TV er det bedste OS til et TV.
Og igen kan det nævnes, at valg af smart-TV-softwaren er noget der i de fleste tilfælde burde være langt nede på prioritetslisten, når der skal vælges nyt TV.
De fleste TV fungerer fint, og bliver det forældet eller er man ikke tilfreds, findes der eksterne løsninger til billige penge, der gør opgaven bedre og hurtigere.
De kan styres med samme fjernbetjening over HDMI ARC udover yderligere muligheder...
Senest rettet af Supergris 23. feb 2025, 01:05, rettet i alt 1 gang.
antondk skrev: 19. feb 2025, 20:40 Kære Hestenettet.

Jeg er på udgik efter et 55, helst 65, tommer TV til maks 7000 kr.
Overvejer også at vente et par måneder og få et OLED 2024 65 tommer model?
"Hestenettet"?
Herinde er det grise og andre forekomster, der går til truget.

Det bedste råd jeg kan give, hvis du ønsker et 65" TV og har pladsen, så lad være med at bruge tid og penge på et 55".

7000 kr. rækker dog ikke til et 65" OLED, da de, så vidt jeg erindrer, ikke har været nede under godt 8000 kr., så der må du på brugtmarkedet, men der burde kunne findes et godt alternativ i prisklassen, hvis det skal være nyt.

Umiddelbart er PeterDs bud på et TCL C845 er nok svært at finde bedre, som markedet er lige nu:

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... ricerunner

Der er tale om en 2023-model, men det gør det jo ikke til et dårligt TV.
Senest rettet af Supergris 23. feb 2025, 01:40, rettet i alt 1 gang.
PeterD skrev: 22. feb 2025, 06:09 MiniLED er skridtet op fra "LCD/QLED/Neo-QLED" men dog under OLED.

Hvor Samsung er bedre til at bekæmpe reflektioner men det går ud over evnen til at vise farven sort som bliver mere grå (skærmen til højre) siger deres konkurrent, LG

https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/xq4zr ... 0.jpg.webp
Det ville nok være mere sigende at skrive: "MiniLED er skridtet op fra LCD/LED", da det er bagbelysningen, der vel er det essentielle i denne sammenhæng?

Kan du forklare hvilke modeller, det er, der er vist på billedet, og hvad det er, du forsøger at oplyse om?
Hvorfor er det vigtigt at vide, hvordan Samsung opfører sig i forhold til et LG OLED med hensyn til reflekSioner og "farven" sort?
Sort vel ikke en farve?
Tak for jeres indputs indtil videre og den tekniske diskussion.

Står imellem to valg; TCL C845 og LG budget OLED model, B4.

Hvilket ville i selv vælge - hvis de kostede det samme ?

Mvh
Det er jo diskuteret.
Hvad mener du med "budget OLED model"?
Jeg går ud fra, der kun er tale om et 55", hvorfor jeg står fast ved mit råd om ikke at gå ned i størrelse, hvis man havde forestillet sig noget større, desuden kan jeg ikke finde LG B4 til en pris, der er indenfor dit budget...