Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supergris
bam skrev: 7. dec 2024, 18:04
Supergris skrev: 7. dec 2024, 16:07 Som jeg forstår det, vil du egentlig gerne have det op at hænge, men tvivler på egne evner. Korrekt forstået?
ja jeg har hængt et 42" tv skævt engang. Det var lige 5-10 mm skævt fra den ene side til den anden. Det kunne sagtens ses så det irriterede. Så kunne jeg bøje noget staniol sammen og lægge under i den ene siden.
Det ses så meget mere med et større tv. Så må det bare stå på foden.
Det lyder som noget, der sagtens kan findes en løsning på, endda betydeligt nemmere end at bekymre sig over hvilken fod, der følger med et TV!
Der er noget, der hedder et vaterpas (ofte endda indbygget i ophænget), og diverse ophæng har som regel mulighed for at justere en anelse, så det burde ikke afholde dig fra at hænge det op.
Har du ingen venner, der kan hjælpe dig?

Det ser immervæk som regel betragteligt bedre ud at have et TV hængende på væggen end på fødder, og så giver det mulighed for at finde den absolut bedste højde...
Brugeravatar
Af Jonas1
Jeg var i samme situation for et par år siden, og endte med at købe et fornuftigt 65" Panasonic til en god pris, og selvom det på ingen måde er en topmodel, så har det været en god oplevelse, sålænge man ikke forventer HDR film i den bedste kvalitet. Alm. indhold er der ikke en finger at sætte på :)
Det Thomson tv ser fornuftigt ud, de giver endda 3 års garanti, og nul tolerence for pixelfejl, hvilket stort set ingen andre producenter tilbyder, tjek deres info på hjemmesiden herunder.
https://tv.mythomson.com/Thomson-Google ... D/85QG5S14
Af Brixen
Det behøver ikke koste 2000 at få hængt et tv op. Sidste år gav jeg 599 for ophængning + 299 for fragt i Elgiganten for at få et 55" LG op. Der kom én mand, og jeg hjalp selv til med at løfte tv'et op på væggen.