Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supergris
Det gør man så, hvis man ønsker absolut sort, som kun kan opnås ved hjælp af OLED, da der er fuld kontrol over de enkelte pixels, inklusiv muligheden for helt at slå den fra!
Forskellen mellem absolut sort og mørk gråt kan opleves, hvis man ser TV i et mørkt lokale...
Af henrik.yde
De anbefalinger jeg har givet tidligere i tråden er stadigvæk valide, og vil gi den bedste mulige billedkvalitet til prisen. Der kan dog siden være kommet nye tilbud til. Glem nu lidt om mærkerne, og hold dig til QD-OLED, eller OLED. Så er du på rette spor.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Der er en tråd her på forummet Undgå Burn In.
viewtopic.php?t=54779
Af Firefox
S90D 48* ( Woled Panel )
S90D 65* ( QD Panel )

Så man får et bedre Panel i 65* ?

Det er da ikke fair, når tv modellen er den samme.
Eller er jeg galt på den ?
Af PeterD
Det undrer mig bare at der tilsyneladende negligeres hvordan QD-OLED evne er, ift. burn in

"After two months, the two QD-OLED displays on this test (Samsung S95B OLED and the Sony A95K) are both showing signs of possible permanent image retention (burn-in), but the LG WOLED TVs like the LG C2 OLED and the LG G2 OLED are clean"

https://us.community.samsung.com/t5/LED ... -p/2967015

Men hvis man ikke mener det er et problem overhovedet så er det sådan det er, her i snart 2025

https://www.rtings.com/tv/learn/longevi ... te-3-month
Senest rettet af PeterD 26. nov 2024, 20:46, rettet i alt 2 gange.
Af henrik.yde
Firefox skrev: 26. nov 2024, 19:03 S90D 48* ( Woled Panel )
S90D 65* ( QD Panel )

Så man får et bedre Panel i 65* ?

Det er da ikke fair, når tv modellen er den samme.
Eller er jeg galt på den ?
Du er ikke galt på den, og nej, det er ikke fair. Velkommen til Samsungs panellotteri. Men heldigvis er det muligt at tjekke paneltype inden køb. Og QD-OLED er selvfølgelig det bedste, OLED er dog ganske tæt på.
Af Firefox
Hmm okay.

Dog er det mig en gåde at "Burn in" stadig finder sted i dag.

Det burde da ikke være så svært at undgå :-)
Af henrik.yde
QD-OLED er trods alt ganske nyt. Alm. OLED (woled) er forbedret en del gennem årene, og Burn in er stort set ikke et issue på denne type TV mere. Så der er ikke så meget at være bange for.
Af Firefox
Hej igen.
Tråden kan nu lukkes.

Jeg endte med at købe et Philips PUS8949 :-)